[XP] Muis schokt, media player schokt, games...

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:03
Sinds gisteren begon mijn(11 maanden oude) windows installatie spontaan te schokken. De vorige dag had mijn broer wel de pc verkeerd afgesloten, misschien dat het daar kan liggen...

Alles schokt: bij openen van programma's gaat de muziek die wordt afgespeeld schokken, need for speed schokt constant en muis hapert ook om de 5 seconden. Ik merk wel dat als need for speed schokt(andere games zullen ook wel schokken, maar deze is de enigste die ik heb uitgetest.) hij zit te schrijven op de harde schijf. De harde schijf is volgens HDDlife nog volledig in orde en ik heb hem ook getest met een hitachi tooltje.

Systeem:
AMD athlon 1800+
1 gigabyte RAM
80 gigabyte 7200 RPM 2 mb cache(hitachi)
PCCHIPS M825VXX
voeding 300 watt

Het systeem liep al 11 maand stabiel onder xp, maar is pas beginnen schokken gisteren nadat mijn broer het systeem slecht afsloot(resetknop indrukken terwilj die eiglijk niet vastgelopen was, hij heeft het zelfs een aantal keren gedaan in een driftbui 8)7 :| )

Wat ik al geprobeerd heb:

-harde schijf testen(positief)
-MEMtest 86 heel de nacht vlekkeloos laten draaien
-videodrivers opnieuw installeren
-defragmenteren
-scannen op spyware(ad-aware en spybot) en virussen(avg) heb ook firewall, spywareguard en spywareblaster en alle laatste updates van windows(beveiliging lijkt me dus redelijk goed)

Ik ben ten einde raad en overweeg om met spijt in het hart mijn windows te herinstalleren, waar ik gene zin in heb omdat die zodanig goed geconfigureerd was(kheb ook 3 kolommen met programma's op 1280*1024 die ik allemaal gebruik :( )

Zijn er nog andere oplossingen(formatteren als laatste...)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Mischien wil een systeem herstel? kun je altijd proberen tenzij je het altijd hebt uitgeschakeld, anders herstel draaien met xp cd?