Toon posts:

Voeding probleem met 2 S-ATA schijven!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht Coolermaster RealPower 550Watt, alles werkt prima, op 1 ding na... de stroomvoorziening voor S-ATA. Ik heb 2 S-ATA schijven in mijn systeem zitten, te weten een Maxtor Diamond 10 van 200 gig, en een WD Caviar van 250 Gig. Beide zitten correct op het mobo.

Beide hardeschijven doen het als er maar 1 voeding aansluiting op aangesloten zit, maar zo gouw er 2 S-ATA voeding aansluitingen van dezelfde kabelboom (De kabelboom met 3x S-ATA voeding) op zitten werken ze allebei nietmeer :S. Hij start dan ook nietmeer op en in de bios zie ik geen van beide schijven. Sluit ik bijvoorbeeld mijn boot schijf aan op een willekeurige aansluiting van de S-ATA boom, en gebruik ik een verloopstuk van 5,25" voeding naar S-ATA om power op de andere schijf te zetten, dan werkt het zaakje wel. Ook andersom, dus S-ATA van S-ATA boom op extra schijf en verloopstuk op bootschijf werkt.

Waarom kan ik geen 2 schijven aansluiten op een kabelboom met 3 S-ATA aansluitingen is dus mijn vraag?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 18:35

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Omdat je dan van desbetreffende lijn van de voeding te weing prik krijgt ???

Lijkt me simpel, Alhoewel dit imho met een dergelijke voeding niet zou moeten kunnen. (Maar dat is weer een ander verhaal!)

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:18:
Sluit ik bijvoorbeeld mijn boot schijf aan op een willekeurige aansluiting van de S-ATA boom, en gebruik ik een verloopstuk van 5,25" voeding naar S-ATA om power op de andere schijf te zetten, dan werkt het zaakje wel.
Dus je hebt niet altijd op dezelfde connector van de kabelboom geprobeerd? Heb je nog een 2de kabelboom? Deze dan ook al geprobeerd?
Dus de schijven spinnen niet meer op, maar de pc nog wel?

Raar...

Enige mogelijkheid waar ik aan zou denken, is dat de 12V rail waarop die kabel-boom zit overbelast is. Maar anderszijds lijkt het me ook onwaarschijnlijk (mits PC toch opstart).

Volledige systeemspecs?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Of inderdaad een overbelasting of een kortsluiting in die bewuste kabeltak?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
breinonline schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:04:
Of inderdaad een overbelasting of een kortsluiting in die bewuste kabeltak?
Idd, of dat bepaalde kabeltjes geen goede verbinding maken?
Kluk-Kluk schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:22:
Omdat je dan van desbetreffende lijn van de voeding te weing prik krijgt ???
Dit lijkt me namelijk sterk, is een goede voeding en 2 schijven kunnen zelfs door de meest bout voeding nog wel aangespint worden lijkt mij... :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou iedere aansluiting van die boom geeft gewoon 12v, 5v, en 3,3v op het juiste draadje dat is het gekke, want ik heb hem gewoon doorgemeten. Een andere kabelboom kan wél de 2 schijven draaien. Het lijkt ook echt geen vermogen probleem te zijn. Maar meer iets in de schakeling.

Volledige systeem specs:

Mobo: Asus P5P800
CPU: P4 530 3,0 gig
Mem: 2x 512 DDR400
GPU: Asus X850XT (zit tijdelijk Gf2 in... zie topic: http://gathering.tweakers...113321///850%2Ckleur%2Cxt)
PSU: Coolermaster RealPower 550Watt
HD1: WD Caviar 250 gig S-ATA
HD2: Maxtor Diamond 10 200 gig S-ATA
En verder dvd spelertje en fdd maar dat boeid niet echt denk ik
Pagina: 1