Toon posts:

AMD 64 3000+ Venice Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakersch, (En Tweakerinnen? ;) )
Ik ben van plan om mijn 3000+ te overclocken. Ik ben toch een beetje teleurgesteld met zijn prestaties in games, dus ik wil er wat meer uithalen. Nou las in een PC-Blad (Computer Totaal oid.) dat zij daar een 3000+ van 1,8 naar 2,7 hadden geklockt. Nou wil ik dat natuurlijk ook, alleen dan ben ik tevreden met wat minder :) ) Nou is mijn vraag, is de rest van mijn systeempje hier geschikt voor? Ik heb namelijk zelf mijn grote twijfels bij de voeding en het moederbord. Het zijn namelijk allebei nogal budget-spullen. Dus vraag ik om jullie oordeel, kan ik met dit systeempje overclocken, en wel zodanig dat het echt merkbaar is?

Specs:

AMD 64 3000+ "Venice" (Arctic Freezer 64)
2x 512 MB DDR-SDRAM
MSI RS480 M2
Club3d Radeon x800RX (Zalman VF700Cu)
Maxtor 160 GB HD
Windows XP Home SP2
Arctic Silentium T2 (350 Watt)

Ik vaak last van onverwachte blue-screens en het afsluiten van CSS (Elk halfuur ongeveer), en ik denk dat het aan de voeding ligt. Daarom ben ik misschien van plan om een nieuwe voeding te kopen, en ik had een van deze in mijn hoofd:

Spire RockeTeer III 500W 55 Euro
CoolerMaster eXtreme Power ATX, 430W 47 Euro
ASUS Atlas-45GA 450 W 60 Euro

Budget ligt dus rond de 50 euro.

Verwijderd

FAQ wel gelezen?....staat wel genoeg in lijkt me zo om wat verder te komen...

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Tja, om goed te overclocken heb je zeker 'n goeie voeding nodig, je kan Asus wel schrappen dus, Spire zegt me niks, maar is volgensmij ook geen A merk.

Over 't overclocken ben ik 't eens met hierboven ;)

@Hieronder: dit bordje ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Leftblank op 09-03-2006 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een beoordeling over dit systeem, de combinaties van onderdelen, en natuurlijk welke voeding jullie me aanraden. (Een uit het lijstje of een andere), de FAQ heb ik grotendeels al doorgelezen.

Verwijderd

Voordat iedereen rtfm of faq gaat roepen...

het is niet mogelijk met de msi rs480m2 te overclocken. (ik heb deze bordje ook :P).

Lees ook ff de faq ff door hoe je moet overklokken.

je bsod... geen idee :P cpu? check faq

edit:

Mijn spec is Venice 3k+ met MSI rs480m2, 2x 80gb wd sata en boxed amd cooler met een standaard aopen 300 watt + onboard graka duz.... je bsod probleem ligt denk ik zelf niet aan de voeding

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 20:19 ]

Verwijderd

wat voor geheugen heb je?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
Koop een Huntkey. Draai ik een zwaarder systeem op (de LW6500H3, 500 watter), ook overgeklokt en is super stabiel. Voordelen: goedkoop (rond de 50 euro), A-merk, veilig, stil, stabiel, heb ik goedkoop al genoemd?

• TwieX924
  • Laatst online: 24-03-2017
Een arctic silentium? Hoe bedreven ben je in het casemodden? Een nieuwe voeding gaat niet zomaar even... Maak um maar open... Zit op een hele andere plaats dan in een 'normale' kast...

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:18:
Koop een Huntkey. Draai ik een zwaarder systeem op (de LW6500H3, 500 watter), ook overgeklokt en is super stabiel. Voordelen: goedkoop (rond de 50 euro), A-merk, veilig, stil, stabiel, heb ik goedkoop al genoemd?
Ik had hier ook een topic geopend voor mijn nieuwe PC en zo'n Huntkey voeding werd mij sterk afgeraden. ( ondanks dat hij in het "Welke voeding heb ik nodig" topic bij A-merken staat ) Je kan het beste een van Antec of Tagan pakken.

• TwieX924
De enermax liberty is ook niet vervelend... Maaruh... Laat de topicstarter eerst maar even uitzoeken hoe hij die nieuwe voeding wil gaan monteren... Lijkt erop dat ie ook meteen een nieuwe kast nodig heeft :+

Verwijderd

heb praktisch dezelfde onderdelen in mijn pc. en met een standaard aopen 300watt voeding, die lijkt me kwalitatief minder dan de jouwe. Mijn problemen zater in brak gehuegen dit zou ook nog de reden kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Over mijn kast, ik heb al een manier gevonden om dat te fixen. De kant van de kabelboom zet ik zegmaar op aluminium verhogingkjes, zodat de fan en de kabelboom vrij blijven. Het enige lastige is de HDD Muffler die wat in de weg zit. Maar is die Coolermaster voeding in m'n OP dan een goede keuze? Of toch voor die Huntkey gaan?

• TwieX924
Kzou eerder voor die Spire in je topicstart gaan. Maar enkel vanwege deze review :

Spire review bij ome Tom

Van de asus weet ik dat ie er degelijk uitziet en genoeg kabels heeft. Heb er met een Asrock dual sata een overclock van 400 mhz kunnen halen met een 3200+. Nog geen stabiliteitsproblemen daarmee, en Asus maakt over het algemeen geen rotzooi...

edit: Kijk trouwens eerder naar een ander moederbord. Heb al 2 van die silentiums gebruikt voor athlons en nog nooit problemen gehad. Weliswaar niet geen oc. Maar bsod's duidt eerder op moederbord of geheugen probs, met een voeding heb je meestal gewoon een keiharde restart of uitvallen en na een tijdje pas weer aan willen gaan...

[ Voor 28% gewijzigd door TwieX924 op 10-03-2006 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad goed uit. Zeker omdat ik de voeding in een Silentium T2 moet proppen is het erg handig dat de kabels er allemaal lost ingestoken moeten worden en je dus geen ziekelijke kabelboom krijgt.

Edit: WTF? Ik zie daar staan dat hij bij volle belasting 61 dB produceert! En dat terwijl ik m'n systeempje juist zo stil heb weten te houden.. Is daar geen alternatief of oplossing voor? :o

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 16:21 ]

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
I'm with Chappie: met dit moederbord kun je niet overklokken. Je bios ondersteunt dat simpelweg niet.

Verwijderd

Is niet altijd op volle belasting he?
Alleen als je bijv. aant gamen bent, maar dan hoef je alleen maar de volumeknop wat verder open te draaien :Y)
trouwens, je kunt toch ook gewoon proberen over te clocken, en als het instabieler wordt, een nieuwe voeding kopen. Als je je voeding wilt testen, moet je alle onnodige dingen afkoppelen (1 reepje ram, 1 hdd, geen usb shit) en dan stressen.

Verwijderd

Topicstarter
Is 9999999 op de windows rekenmachine een goede stresstest?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 16:52 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:50:
Is 9999999 op de windows rekenmachine een goede stresstest?
hoe kun je dat eigenlijk doen?

en hoelang doe je erover?

[ Voor 7% gewijzigd door FiXeR.nl op 10-03-2006 17:00 ]

• TwieX924
LOL...

Prime 95 werkt prima... Doe dat in combinatie met 3dmark03 en je hebt een aardige load... En geloof me, 500Watt trek je met jouw setup nooit naar full load... Maar lees je alsjeblieft nog een beetje meer in op het gebied van overclocken. Je basis is je moederbord, daarmee bepaal je de mogelijkheden en onmogelijkheden van oc'en... Genoeg info hierover te vinden dacht ik zo...

Verwijderd

Skip die voeding en koop nieuw geheugen man.

Wat zijn je mogelijkheden in je bios mbt overclocken? FSB HTT etc etc..
Pagina: 1