Hallo Tweakersch, (En Tweakerinnen?
)
Ik ben van plan om mijn 3000+ te overclocken. Ik ben toch een beetje teleurgesteld met zijn prestaties in games, dus ik wil er wat meer uithalen. Nou las in een PC-Blad (Computer Totaal oid.) dat zij daar een 3000+ van 1,8 naar 2,7 hadden geklockt. Nou wil ik dat natuurlijk ook, alleen dan ben ik tevreden met wat minder
) Nou is mijn vraag, is de rest van mijn systeempje hier geschikt voor? Ik heb namelijk zelf mijn grote twijfels bij de voeding en het moederbord. Het zijn namelijk allebei nogal budget-spullen. Dus vraag ik om jullie oordeel, kan ik met dit systeempje overclocken, en wel zodanig dat het echt merkbaar is?
Specs:
AMD 64 3000+ "Venice" (Arctic Freezer 64)
2x 512 MB DDR-SDRAM
MSI RS480 M2
Club3d Radeon x800RX (Zalman VF700Cu)
Maxtor 160 GB HD
Windows XP Home SP2
Arctic Silentium T2 (350 Watt)
Ik vaak last van onverwachte blue-screens en het afsluiten van CSS (Elk halfuur ongeveer), en ik denk dat het aan de voeding ligt. Daarom ben ik misschien van plan om een nieuwe voeding te kopen, en ik had een van deze in mijn hoofd:
Spire RockeTeer III 500W 55 Euro
CoolerMaster eXtreme Power ATX, 430W 47 Euro
ASUS Atlas-45GA 450 W 60 Euro
Budget ligt dus rond de 50 euro.
Ik ben van plan om mijn 3000+ te overclocken. Ik ben toch een beetje teleurgesteld met zijn prestaties in games, dus ik wil er wat meer uithalen. Nou las in een PC-Blad (Computer Totaal oid.) dat zij daar een 3000+ van 1,8 naar 2,7 hadden geklockt. Nou wil ik dat natuurlijk ook, alleen dan ben ik tevreden met wat minder
Specs:
AMD 64 3000+ "Venice" (Arctic Freezer 64)
2x 512 MB DDR-SDRAM
MSI RS480 M2
Club3d Radeon x800RX (Zalman VF700Cu)
Maxtor 160 GB HD
Windows XP Home SP2
Arctic Silentium T2 (350 Watt)
Ik vaak last van onverwachte blue-screens en het afsluiten van CSS (Elk halfuur ongeveer), en ik denk dat het aan de voeding ligt. Daarom ben ik misschien van plan om een nieuwe voeding te kopen, en ik had een van deze in mijn hoofd:
Spire RockeTeer III 500W 55 Euro
CoolerMaster eXtreme Power ATX, 430W 47 Euro
ASUS Atlas-45GA 450 W 60 Euro
Budget ligt dus rond de 50 euro.