Wireless router > modem, geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-04 20:35
Hallo!

Ik zit met een raar probleem en ik hoop dat ik 't een beetje goed kan verwoorden. Ik heb een wireless router (linksys wrt54g) die verbonden is aan mijn speedtouch adsl modem via een kort utp kabeltje (straight). Dit werkt prima. Echter is het signaal wat ik boven op zolder heb niet altijd even sterk en nou wilde ik dus die wireless router een verdieping hoger zetten.
Op een leeg kamertje waar ik nog geen 2 maand geleden mijn pc had staan ligt nogsteeds mijn oude utp kabel (ongeveer 10 meter lang en ook straight), dus ik heb die wireless hierop aangesloten (zelfde poorten als voor die tijd).
Die kabel heb ik trouwens vantevoren getest en werkt prima. Echter krijgt die router maar geen ip adres toegewezen van mijn modem. Wat ik ook probeer ik krijg die 2 kastjes niet goed met elkaar verbonden. Alle lampjes branden groen netzoals in de vorige situatie met dat korte kabeltje. Wanneer ik de wireless router weer beneden neerzet en aansluit met 't korte utp kabeltje heb ik binnen 2 tellen weer gewoon verbinding en doet m'n internet weer uitstekend.
Komt dit iemand bekend voor? Kan het gewoon aan de lengte van de kabel liggen?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan is toch echt je kabel rot denk ik, of een hele vette storingsbron wat op die kabel werkt.
100mbit Ethernet heeft een (advies) maximale lengte van 100meter, de langte opzich is dus niet een ramp.

Ey!! Macarena \o/

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-04 20:35
Ik heb bijna 2 jaar via die kabel zitten internetten en ik heb die kabel getest met een cable tester en 't was allemaal prima.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 19:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Weet je HEEEEL zeker dat het beide straight kabels zijn? Als je de WAN poort van je router op de LAN poort van je modem aansluit, heb je volgens mij een cross nodig namelijk.
Dat zou betekenen dat het korte kabeltje een cross is, en de lange niet.
Leg de transparante plugjes eens naast elkaar en check even of de adertjes precies hetzelfde lopen op beide kabels.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)