Mp3's gebrand met NERO verspringen tijdens afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik zit met het volgende probleem, waar ik maar niet af schijn te komen. Als ik een normale muziek cd brand met NERO, dus geen mp3 cd, verspringt de eerste +/- 15 seconden van elke nummer. Het lijkt alsof de cd speler zich verslikt zeg maar. Na die +/- 15 lijkt alles weer normaal te verlopen.. De counter van de cd-speler loopt gewoon door, dus het lijkt me geen leesfout maar een echte brandfout..

Het branden deed ik toenderdtijd met NERO 6.0.1.8 en een Aopen 4850. Ik dacht dat het wel 's aan de brander kon liggen, dus heb ik een BenQ 1640 gekocht. Echter, nog steeds hetzelfde. Het verspringen gebeurt trouwens alleen bij gewone muziek cd's, bij een mp3 cd is er niets aan de hand. Ik heb verschillende snelheden geprobeerd en 3 verschillende cd- en dvd-spelers gebruikt om te testen, maar helaas.. Uiteraard ook verschillende media gebruikt. (als laatste Verbatim Datalife Plus, geen cheap-ass spul dus)

Uiteindelijk maar overgestapt op NERO 7 (7.0.1.2.), maar je raad het al, nog steeds vern**kte cd's.. :(

- DMA staat gewoon aan, daar lijkt het dus ook niet aan te liggen.
- mp3pro.dll is versie 2.0.5.1. (ik las op de frontpage dat dit ook burnprobs kan veroorzaken als die verouderd is)

-Verder heb ik Tweakers doorgespit, maar kon via de search geen vergelijkbare fouten ontdekken..

Wie o wie?? :/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De nieuwste versie van mp3pro gaf bij mij juist de problemen.
Maar ik zie dat je het ook bij een 6.x versie had.

Ik gok dat het toch aan mp3pro.dll ligt;
je kan dit trouwens makkelijk nagaan; als het fout gaat in mp3pro.dll, is mijn ervaring dat het altijd op dezelfde manier fout gaat; het is dus reproduceerbaar.
Als je een audio cd maakt in Nero en er een mp3 naartoe hebt gesleept, kan je op de track dubbelklikken, je krijgt dan een scherm met 3 tabs, in de 2e tab kan je de file afspelen.
Als het aan die DLL ligt hoor je hier ook de fouten in de muziek, telkens op dezelfde plaats.

Mocht dit het geval zijn, dan kan ik je wel een goede versie van mp3pro.dll mailen (2.0.4.7)

[ Voor 194% gewijzigd door Wouter op 09-03-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Dankje voor je reply, ik zal het proberen zodra ik thuis ben. (zit op m'n werk) Is die DLL file ook niet gewoon te downloaden ergens?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
linkje

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter op 10-03-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Zelfde probleem hier met versie 2.0.5.1
Ik ga het meteen nog een keer proberen met de oudere versie.

edit : met de oudere mp3pro versie gaat het ook verkeerd. ik ga straks terug naar een versie 6 en kijken of het dan wel goed gaat...

[ Voor 41% gewijzigd door MidiMaze op 11-03-2006 10:45 ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Hmm das jammer.. Ik kan helaas zelf niet testen, 2 weken terug is m´n voeding overleden en nu heb ik voor nood zo´n no-name prutsding er in hangen. Kan niet eens m´n branders aansluiten, trekt ie niet.. :(

@ MidiMaze: ik heb deze problemen gekregen met NERO 6, lijkt me niet dat dat iets uit gaat maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze

MidiMaze

spatlip schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:32:
@ MidiMaze: ik heb deze problemen gekregen met NERO 6, lijkt me niet dat dat iets uit gaat maken..
Ik kom er zo achter :) ben nu aan het testen met een mp3pro versie 2.0.0.12 uit een nero 6.

edit: met versie 2.0.0.12 van nero 6 gaat het wel prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door MidiMaze op 12-03-2006 12:16 ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ah, das goed nieuws! Kun je mp3pro versie 2.0.0.12 ook in combinatie met NERO 7 gebruiken of alleen met 6??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
spatlip schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:32:
Ah, das goed nieuws! Kun je mp3pro versie 2.0.0.12 ook in combinatie met NERO 7 gebruiken of alleen met 6??
Iemand?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze

MidiMaze

Hij werkt hier prima met versie 6 :)

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
MidiMaze schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:56:
Hij werkt hier prima met versie 6 :)
Ik heb het ook met versie 2.0.4.7 geprobeerd en het probleem doet zich nog steeds voor. Zou iemand mp3pro.dll versie 2.0.1.2 hier neer kunnen zetten of mailen?? Ik heb me rot gezocht op Google, maar kan echt nergens wat terug vinden..

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 22:06
Ik heb nu dus hetzelfde probleem, ik gebruik Nero 7 Premium 7.0.0.0..

Andere versies van Nero ook geprobeerd, hielp allemaal niet veel,
maar waar kan ik die dll in unrarren?
Heb nu al een half uurtje gezocht, maar ik word er nu toch echt gek van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Je kunt de DLL file uitpakken in C:\Program Files\Common Files\Ahead....

Pagina: 1