CSS / Javascript print pagina x van y

Pagina: 1
Acties:

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Topicstarter
Ik zal de titel toelichten met een realtime voorbeeld. Elke webshop die ik ken / waar ik aan heb meegewerkt, heeft de mogelijkheid om bijv. orders uit te printen. Echter in alle gevallen wordt de order weergegeven op een separate pagina. Ik praat hier niet over een pop-up, maar over een orderoverzicht waarvan je een selecteert en deze dan uitprint middels een print-css.

Mijn eerste vraag:
Is het mogelijk alle orders op een pagina weer te geven en dan middels css / javascript (of een andere methode? order 3 van 10 uit te printen?

Mijn oplossingen (alleen kleine brainstormpies):
- middels javascript de print css dynamisch aanpassen zodat alleen de id's van de geselecteerde orders getoond worden
- de order koppelen aan diens pagina, order 3 wordt automatisch ingevoerd in het printscherm

Mijn tweede vraag:
Zijn mijn brainstormpies mogelijk? Ik ben op het moment aan het googlen en got-en, maar zoals gewoonlijk is dit geen succes..want ik weet niet waarop ik moet zoeken.

Mijn derde vraag:
Ik ben zeer benieuwd naar jullie opmerkingen, mening, suggesties over dit onderwerp. Ik verwacht niet dat mensen hier code neerzetten (niet dat het niet mag, maar is voor mij niet nodig). Maar wat ik wel graag zou willen is een link naar een website waar het betreffende onderwerp besproken wordt.

Nogmaals ik ben druk aan het googlen, dus als ik een goede site vind zal ik die hier posten. Alvast bedankt voor de feedback.

[ Voor 4% gewijzigd door DerKleinePunkt op 13-03-2006 23:00 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
Effuh drukken })

Verwijderd

je heb in css de property page-break-after; daarmee zou je elke order op zijn eigen pagina kunnen zetten, maar ik geloof dat dat niet helemaal is wat je bedoelt. je kan met js natuurlijk de style-property aanpassen van de orders die je niet wilt tonen (display none). afaik kun je niet mbv js een waarde in het print-dialog scherm aanpassen.

Verwijderd

ik zou gewoon al die orders in een div duwen (waar ze waarschijnlijk al in zitten), en dan als je op print drukt, de hele bende hide (obj.style.display='none') en die ene laten zien. Vevolgens gewoon printen

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Idd mophor

code:
1
2
3
<div id="order1">...</div>
<div id="order2">...</div>
<div id="order3">...</div>

en dan met

code:
1
2
document.getElementById('order1').style.display="none";
document.getElementById('order2').style.display="none";

de niet relevante div's uitzetten en dan printen:

code:
1
window.print();

[ Voor 23% gewijzigd door Rekcor op 13-03-2006 16:35 ]

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
Rekcor schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:35:
Idd mophor

code:
1
2
3
<div id="order1">...</div>
<div id="order2">...</div>
<div id="order3">...</div>

en dan met

code:
1
2
document.getElementById('order1').style.display="none";
document.getElementById('order2').style.display="none";

de niet relevante div's uitzetten en dan printen:

code:
1
window.print();
Foei Rekcor dat is een code voorbeeld :+

Leuk om te zien dat de reacties en mijn gedachtengang overeenkomen (zoiets komt niet vaak voor en ik zal het koesteren :P ).

Ik ben niet zo'n javascript guru, maar ik neem toch aan dat de dipslay = "none" propeties middels de window.print functie aangesproken moeten worden. Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet begonnen ben met dit oefenscenario. Wordt het gewardeerd als je een "oud" topic aanvuld met de code oplossing?

*edit: ik typ als een half gare banaan

[ Voor 33% gewijzigd door DerKleinePunkt op 15-03-2006 16:39 ]

Pagina: 1