Toon posts:

[ACCESS+VBA/SQL] INSERT INTO met datum

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een administratief programma te maken voor mijn vereniging.
Aangezien zij al jaren werken met Access ben ik ook hier in begonnen.

Onderstaand een SQL-code waarmee het niet helemaal goed gaat, deze is uitgekleed aangezien ik een beetje aan het testen ben. De bedoeling spreekt denk ik voor zich..

Het invoegen van een datum in een tabel waarin een kolom staat waar alleen datums in kunnen komen te staan. Echter krijg ik steeds de foutmelding dat deze regel niet aan de validatiewaarden voldoet en ik kom er tot nog toe niet uit hoe ik dit dan wel zou moeten formatten.

code:
1
INSERT INTO test1 (datum) VALUES (15-3-2006)

/edit
Deze sqlcode wordt uitgevoerd door: DoCmd.Runsql

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 18:56 ]

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Waarschijnlijk verwacht Access je datum in Engels formaat, dus mm-dd-yyyy. 15 is dan natuurlijk geen geldige maand. De yyyy-mm-dd notatie werkt altijd ongeacht of je een Nederlands of Engelse Windows hebt, dus:
code:
1
INSERT INTO test1 (datum) VALUES (2006-3-15)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Access wil voor zover ik weet dat je datums aangeeft als #2006-3-15# of misschien werkt #15-3-2006# ook wel als je landinstellingen goed gaan. Hoe dan ook wil het volgens mij dus die pound-tekens hebben.

Verder is de syntax van een query met een datum erin prima op te zoeken in boeken, tutorials en Google, en mocht dat niet lukken, dan is er Officesuites en -software waar je dit soort vragen kunt stellen over Access. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.