Toon posts:

[muismat] welke

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
tja onze UT/CSS clan heeft net een voorstel voor sponsering gekregen, kwam goed uit ik heb een muismat nodig

nu heb ik wel mijn twijfels:
-ze moet werken met de logitech mx518
-meeneembaar is een plus (dus oprolbaar, of niet breekbaar)
-laagste mogelijke statische weerstand (is het belangrijkst)
-glidez

persoonlijk dacht ik aan een qpad en qpad glidez (bij gebrek van hyperglidez bij de winkel) maar ik kan ook nog kiezen uit:
icemat
razer muismatten
corepad
steelpad
edit: ook nog speedlink (silk lijkt me wel niet echt goed ofzo)

welke is dan beste (icemat is die echt goed, want anders valt deze af doordat ze van glas is (en breekbaar)
qua glidez kan ik kiezen uit:
qpad
icemat padsurfers
steelpadsurfers (allround, logitech)

liefst van al zou ik gewoon de originele van de mx518 vervangen (hyperglidez dus), maar deze blijkt de winkel niet te hebben, dus passen de steelpadsurfers, en zijn deze geschikt voor een andere muismat, of zijn andere glidez beter??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 18:33 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Over het algemeen zijn er volgens mij weinig oprolbare gamersmatten. De Snowpad is dan wel een goede keus; Oprolbaar, low-resistance, groot en wasbaar :Y). Zelf nog geen enkele klachten over deze mat ICM de MX518.

Afbeeldingslocatie: http://www.rodcad.be/b_956.jpg

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

Ik heb zelf een Corepad, die werkt we fijn, is van een of andere kunststof, en dus wel fijn, want breekt niet.

bij de 518 moet je eigenlijk alleen opletten dat de ondergrond niet geheel doorschijnend is, daar schijnt ie nog wel eens last mee te hebben.

Over die mouseskatez; ik gebruik altijd teflon tape, en dat moet je dan om de zoveel tijd even vervangen. werkt prima als je het mij vraagt

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 21:40
Steelpad is ook oprolbaar en goedkoop iets van 15euries

Verwijderd

Topicstarter
en welke heeft de laagste statische weerstand (kwil da ze als ze stil is zonder veel kracht kan bewegen)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vorige week was ik op de netgamez lan opzoek naar een muismat om mijn oude verrote 5 euro mat te vervangen.

Ik heb daar verschillende matten geprobeerd en een steelpad 4s aangeschaft die van metaal is gemaakt, opzich is het een fijne muismat alleen blijft ie erg koud (ongeveer zo koud als een blikje fris uit de koelkast) Dat ie zo koud was vond ik zelf niet echt prettig werken.

De steelpad 4s is wel erg precies en lekker glad wat bij gamen natuurlijk belangrijk is.

Op de lan heb ik nog een muismat gekocht namelijk de steelpad 4d, die is van hard plastic dus niet oprolbaar, deze mat gebruik ik nu voor CSS en het is een enorme vooruit gang in vergelijking met de oude goedkope mat, ik kan nu veel beter aimen omdat ie precieser is.

De 4d kost de helft van de 4s namelijk 15 euro, de 4s heb gelijk na het terug komen van de lan verkocht.

Ik kan je de 4d zeker aanraden, het is een zeer goede muismat om mee te gamen.

Edit : bij beide steelpads zit een anti-slip matje voor eronder en teflontape voor op de muis.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-03-2006 19:12 ]

Verwijderd

Qpad, heb hem zelf (de xxl versie) gewoon ideaal.
Je kan hem oprollen, glad en ziet er ook nog is mooi uit ;)

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
ik heb de steelpad 4d, niet oprolbaar, wel ontzettend fijn.
als je voor een hele gladde muismat wil, raad ik je een icemat aan :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door XNightmare op 09-03-2006 19:16 ]

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Steelpad 4D

Twee kanten, voor ieder zijn eigen voorkant. Incl. gliders.
Werkt super met alle logitec muizen hier thuis.

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:02
Ik heb momenteel een steelpad 4D echt prima en glad!.. hiervoor een 3s metaleplaat.. maar moet zeggen dat ik een 4D toch gladder en lekkerder vindt gamen.. met broertje heeft een gorepad..XXL.. (eyepad ook wel ) oprolbaar en gamed ook prima en echt grooooott!.. maar ze zijn er ook kleiner.. hij had hem gewonnen een keer.

we game alle 2 met een mx500 en gaat prima!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 18:35

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik vind (en dat is een persoonlijke _mening_ ) dat de Icemat v2 nog steeds de fijnste muismat is. Altijd 100% vlak en icm mijn Logitech 518 en hyperglides echt heerlijk relaxed.

Sommige mensen zullen zeggen dat een Icemat altijd "koud" aanvoelt, ik zelf vind dit een voordeel omdat ik het tijdens de meeste games toch al warm genoeg heb.

Powered By C8H10N4O2

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb een Steedpad QcK+. Een extreme grote, maar dunne, oprolbare muismat voor weinig geld. Werkt met iedere muis :)

Verwijderd

ik heb een Icemat Clanbase edition, met een MX518...
ik heb de teflon niet op mu muis geplakt, gevoel dat ze weinig helpen
Ik wil niet meer zonder mijn icemat ^^

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:42

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Steelpad S&S, lekker formaat. Dun en als je hem eens laat vallen blijft hij heel (iets wat sommige clanmembers van ons niet kunnen zeggen met hun vroegere Icemats :P )

Verder heb ik de combinatie Steelpad S&S met een Razer Diamondback i.c.m. Icemat Padsufers. Dit is echt perfect.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik heb een AMD muismat (Freebee van mijn vrienden bij de lokale pctoko:+) waar ik op game
Zelf vind ik zo'n normale muimat het lekkerste:

Zon schuimrubberen onderkant met dan een verharde laag plastic.
Die van mij heeft zelfs nog een profiel laag zodat je betere preciesie hebt , meer niet iedereen heeft die ultieme 0 euro mat;)

"Stilte, een gat in het geluid...."

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is de Steelpad S&S en de Steelpad 4D precies hetzelfde op de groote na.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Erazzzer schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:40:
Steelpad S&S, lekker formaat. Dun en als je hem eens laat vallen blijft hij heel (iets wat sommige clanmembers van ons niet kunnen zeggen met hun vroegere Icemats :P )

Verder heb ik de combinatie Steelpad S&S met een Razer Diamondback i.c.m. Icemat Padsufers. Dit is echt perfect.
Is dat op mij gericht ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8165d37449c84e4f91c1513a16d6338a/thumb.jpg

Icemat 2 black, erg fijne mat met de MX-5xx serie, alleen breekbaar helaas :)

Heb nu een Steelpad S&S (SK ) wel wennen, dunner ander oppervlakte, maar werkt goed tot nu toe.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
kzou liever vergelijkingen horen, wat is er juist zo goed aan de mat die jij aanraadt, wat is er dan volgens jouw nadeel aan de andere matten

totnu toe heb ik zo maar 1 iemand zijn post gelezen, al de rest is persoonlijke smaak zonder ondersteuning, waarmee ik niks ben

please kan iemand me een vergelijking kwa gladheid geven (kvindt het algemeen topic niet meer)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 18:35

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat de keuze van (welke muismat dan ook) een persoonlijke keuze blijft. Het gaat er om wat jij lekker vindt. Vooral waar je (op gevoel) lekker mee speelt. Het zal nooit zo zijn dat je door het aanschaffen van een dure muismat, ineens veel beter gaat spelen. (Ik wordt regelmatig afgemaakt door dudes die "muizen" gewoon op hun buro (zonder mat).

Voor mij telt echter wel dat elke situatie hetzelfde is. Daarom heb ik een wat duurdere mat aangeschaft.Terwijl het skill technisch gesproken, (waarschijnlijk) onzin is.

Just my 2 cts!