Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
nee
je speakers 'lusten' meer stroom dan je versterker kan leveren, om het simpel te zeggen (er is hier vast iemand die je een betere uitleg kan geven dan ik, maar zo heb ik het altijd gehoord). Dat betekent dat je dat gaat horen, en bovendien kans hebt dat je je versterker het niet aankan en in z'n veiligheid springt danwel je de eindtrappen overbelast.
zo heel erg zal het niet zijn.
Aangezien de regel is U=I*R en de r dus 50% lager is zouden je speakers 50% meer vermogen kunnen vragen dan waar je versterker voor gemaakt is. Maar zolang je de geluidsnivea's een beetje normaal houd en er goed op let dat je versterker niet gaat clippen zal het allemaal wel goed gaan
Aangezien de regel is U=I*R en de r dus 50% lager is zouden je speakers 50% meer vermogen kunnen vragen dan waar je versterker voor gemaakt is. Maar zolang je de geluidsnivea's een beetje normaal houd en er goed op let dat je versterker niet gaat clippen zal het allemaal wel goed gaan
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Hoe merk ik dat ie gaat clippen? (mischien een beetje domme vraag, maar ik niet echt veel ervaringen met dit soort dingen)
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Clippen hoor je in de vorm van vervorming.
4 Ohm speakers aansluiten geeft meestal geen problemen, maar de ene receiver doet er wat makkelijker over dan de andere. Maar de kans dat het stuk gaat is zoiezo niet groot.
4 Ohm speakers aansluiten geeft meestal geen problemen, maar de ene receiver doet er wat makkelijker over dan de andere. Maar de kans dat het stuk gaat is zoiezo niet groot.
Dat merk je snel zat, want dat gaat het flink vervormen. Op zich moet zo'n HT amp zich niet aanstellen en gewoon zonder problemen met 4 Ohm speakers kunnen omgaan. Max vermogen zal bij 4 Ohm misschien wat lager uitvallen (gezien de voeding die er meestal in een HT amp zit), maar echt rampzalig zal het niet zijn.Blackpanter schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:09:
Hoe merk ik dat ie gaat clippen? (mischien een beetje domme vraag, maar ik niet echt veel ervaringen met dit soort dingen)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Nee, je hebt geen probleem. Dit staat dan ook in de FAQ. Zolang je het niet achterlijk hard zet zodat je het opblaast, gaat het niet stuk. En dat hoor je.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()