[Linksys WRT54g] kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
Ik heb sinds een 1,5-2 jaar naar volle tevedenheid een Linksys wrt54g, die vanaf mijn chello verbinding het internet deelt over 2 vast @100mbit aangesloten pc's (mijn 4200x2 en een oudere p4 2,2Ghz) en mijn broers laptop (asus dinkie, p4 3,06Ghz) die meestal wireless aangesloten zit.
Ik heb na een firmware update mijn dhcp zelf ingesteld aan de hand van de mac adressen (kon hij dat std trouwens? :D ), zodat mijn eigen pc altijd netjes het zelfde netwerk adres krijg, dit alles werkte perfect, @ Wlan zo'n 2,2-2,4Mb/s over het netwerk heen, op de lan naar de andere pc haalde ik gewoon netkes 11-12mb/s.
Wlan heb ik beveiligd met een 64 bits encryptie, in combinatie met het toegang geven van netwerk adressen.

Helaas doet hij sinds het weekend vreemd, als ik zelf wat aan het downloaden ben @ max speed (chelo classic, 960kb/s max) en mijn broer download wat van mijn pc wireless (gewoon over netwerk dus) zakt mijn downloadsnelheid inelkaar naar een 500kb/s en ook het wireless haalt echt een gare snelheid (1200-1500kb/s). Ook het vaste netwerk is ineens behoorlijk sloom geworden (max 6-7
mb/s).

wat heb ik geprobeerd:
router uitgetrokken (20minuutjes ongeveer), hielp niets
wireless disablen maakt het vaste netwerk wel netjes snel, maar nadat ik het weer aanzet is alles weer sloom.
Ik heb geen log’s aanstaan (aangezien ik weet dat dit niet snelheid bevordelijk is)

Zou mijn router gewoon kapot zijn?, zou een complete reset helpen (weinig zin in omdat ik aardig wat ingesteld heb).

En als hij kapot is: zijn er betere (enigsinds betaalbare) routers ter vervanging van mijn wrt.....

ps: ik praat over kilo/mega bytes.....

Verwijderd

Hallo,

heb je al op Spyware en Adware gechecked ?
Je kunt ook even dit programma downloaden, daarmee kun je zien welke verbindingen er allemaal draaien op jouw computer.
Probeer anders even een PC (of laptop) rechtstreeks aan te sluiten op de modem van Chello, als dat geen problemen oplevert, dan weet je in ieder geval dat het problem bij de WRT54G te zoeken is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 18:27 ]

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Spyware proggie draai ik vaak genoeg om daar geen last van te hebben, verbinding ligt het ook niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.willemesen/rudy/du_gaar.jpg

snelheidstest vanaf xs4all (stukje daarvoor was een normale download, de dipjes zijn het opnieuw connecten van de 15mb bestanden ;). Het groene gedeelte is de upload naar mijn broer zijn laptop toe, het gene wat geel is, is de downloadsnelheid (~250kb/s oid)

[ Voor 50% gewijzigd door Tortelli op 09-03-2006 19:14 ]

Verwijderd

ik heb dezelfde router toevallig en tot nu toe geen problemen gehad maar waarom heb je je mac spoofing aan staan zoals dat heet. om je eigen IP adress te houden. als je gewoon je dhcp uitzet en iedereen fixt geeft is er niks aan de hand met je ip adressering. maar dat even terzijde.

zou je een pc kunnen configureren op een dmz zodat ik ff een netwerk testje kan uitvoeren. is onderdeel van een programma wat ik helaas niet mag geven omdat het van m'n baas is en ik een contract heb op bedrijfsgeheim. daarmee zou ik eventuele fouten kunnen opsporen. zoals denial of service attacks en of dubbele firewalls. je weet wel de standaard errors en hackjes.

ik hoor het wel en bookmark deze post wel ff.

B)

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
fix geven is zo'n gekloot + niet handig als je een andere pc erbij zet (o.a. mijn vaders laptop hangt er nog wel eens aan).

Netwerk heeft zoals ik al zei 1,5 jaar zo gedraait zonder ooit problemen te geven, altijd perfecte snelheden gehaalt tot dit weekend ongeveer..... :(

[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 09-03-2006 19:17 ]

Verwijderd

je kan jezelf ook een fix geven en dhcp aan laten staan dan hou je ook steeds je eigen adress...

dat krijg je zowiezo als je nix nieuws eraan hangt omdat het in de cache blijft hanguh.
Pagina: 1