n00bs schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:49:
Harde schijf goed indelen, games op andere partitie en juiste block sizes instellen bij het formatteren. Weinig NTFS gebruiken, vaak je systeem defragmenteren, een snelle hard disk gebruiken.
IMO maakt een type (FATx, NTFS en so on) tegenwoordig niets meer uit. Heb je misschien enige onderbouweing voor je argument, want ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar... Zelf prefereer ik NTFS, omdat ik dat gewoon lekkerder vind werken in combinatie met Windows XP... Ook voor mijn gevoel werkt dit sneller
(Niet op oude PC's < 1GHz)Van 1GB naar 2GB zal je niet tot nauwelijks gaan merken. Het is echt een fabeltje onder de beginnelingen die denken dat hun systeem daar echt sneller van wordt. Ga je dan kijken dan is het hele systeem zelf softwarematig een puinhoop... dan kan je er een 100000GHz CPU en1000000000000GB aan geheugen intrappen, maar het blijft traag en instabiel.
Dat klopt alhoewel ik het me wel voor kan stellen, dat je minder lange laadtijden hebt, als je meer geheugen in je PC / laptop hebt zitten...
Ik moet er wel bij toegeven, dat het niet meer zoals 'vroegâh' is, dat als je meer MB's hebt, dat je er dan al een (drastisch) merkbaar verschil in ziet. Bij spellen die heel erg geheugen intensief zijn, zoals BattleField 2, kan ik het me wel voorstellen dat 2GB net even wat vloeiender spelen zal dan 1GB...

Het komt er in wezen op neer, dat het de tijd is, hoe lang er gedaan word over bepaalde dingen (weet even niet precies wat). Dus dan is hoe lager hoe beter...
[
Voor 14% gewijzigd door
CH4OS op 13-03-2006 23:46
]