Ik heb hier een klein probleempje met een Athlon 64 (Winchester core). Ik heb 2x 1GB ddr ram op de kop getikt, maar daarvan wordt maar 512MB per module gedetecteerd. Door wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat dit geheugen uitmaakt van het berucht "Via-only"-geheugen, oftewel een indeling van 128Mx4 met 16chips. (zie de faq).
Ik heb het ook getest op een gigabyte i875 bord en daar wordt ook maar de helft van de module ontdekt door de mem. controller. (Dat is wel logisch aangezien Intel dit niet ondersteund.)
Het enige waar ik nu een beetje mee zit is dat volgens de technical specs van AMD de Athlon 64 memory deze configuratie wel zou moeten ondersteunen. Of zou dit alleen gelden vanaf de E* revisies? Ik was namelijk van plan om binnenkort nog te upgraden naar een X2 athlon.
Ik kan nu twee dingen doen:
1. het spul gelijk weer verkopen (met de aantekening dat de koper wel moet checken dat zijn config 128m x4 geheugen snapt) en 64m x16 geheugen halen.
2. wachten tot ik een x2 heb en het dan nogeens proberen.
De korte vraag is dus nu: Heeft er hier iemand een X2 met 2GB geheugen met 128M x4 chips draaiend?
De specs van mijn systeem zijn alsvolgt:
Cpu: AMD Athlon 64 3500+ (winchester core)
Mem: 2x 512MB PC3200 Corsair XMS
HD: WD Raptor 73GB
Mobo: Shuttle Sn25P barebone
Chipset: Nforce 4 ultra
Gpu: XFX 7800GTX 256MB
Ik heb het ook getest op een gigabyte i875 bord en daar wordt ook maar de helft van de module ontdekt door de mem. controller. (Dat is wel logisch aangezien Intel dit niet ondersteund.)
Het enige waar ik nu een beetje mee zit is dat volgens de technical specs van AMD de Athlon 64 memory deze configuratie wel zou moeten ondersteunen. Of zou dit alleen gelden vanaf de E* revisies? Ik was namelijk van plan om binnenkort nog te upgraden naar een X2 athlon.
Ik kan nu twee dingen doen:
1. het spul gelijk weer verkopen (met de aantekening dat de koper wel moet checken dat zijn config 128m x4 geheugen snapt) en 64m x16 geheugen halen.
2. wachten tot ik een x2 heb en het dan nogeens proberen.
De korte vraag is dus nu: Heeft er hier iemand een X2 met 2GB geheugen met 128M x4 chips draaiend?
De specs van mijn systeem zijn alsvolgt:
Cpu: AMD Athlon 64 3500+ (winchester core)
Mem: 2x 512MB PC3200 Corsair XMS
HD: WD Raptor 73GB
Mobo: Shuttle Sn25P barebone
Chipset: Nforce 4 ultra
Gpu: XFX 7800GTX 256MB
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek