Ik ben aan het kijken of het voor het programmeren in PHP nut heeft gebruik te maken van unittests. Het pakketje PHPunit leek mij erg mooi om hier voor te gebruiken (er is zelfs een gratis pocket guide te lezen op http://www.phpunit.de/pocket_guide/index.en.php)
Ik heb de laatste versie van het packet geïnstalleerd via pear (pear install –a phpunit2) maar ik kan het niet aan het werk krijgen
Probeer ik de bankaccounttest (het voorbeeld uit het boekje) te runnen, dan krijg ik:
Verander ik de include in /pear/pear/config.php , dan wil het helaas nog niet werken, ik krijg dan de melding:
Heeft iemand ervaring met PHPunit, en weet iemand hoe je het erkend krijgt?
Als het eenmaal werkt lijkt het mij een interessant pakket om mee te werken (vooral icm xp)
Ik heb de laatste versie van het packet geïnstalleerd via pear (pear install –a phpunit2) maar ik kan het niet aan het werk krijgen
Probeer ik de bankaccounttest (het voorbeeld uit het boekje) te runnen, dan krijg ik:
Als ik ga kijken in StandardTestSuiteLoader.php, zie ik staan dat PEAR/Config.php wordt geinclude, terwijl de class pear_config in /pear/pear/Config.php staat (wat vreemd is, want je zou verwachten dat pear packages “out of the box” werken)Fatal error: Class 'PEAR_Config' not found in C:\apache2triad\php\pear\PHPUnit2\Runner\StandardTestSuiteLoader.php on line 80
Verander ik de include in /pear/pear/config.php , dan wil het helaas nog niet werken, ik krijg dan de melding:
Terwijl ik in de directory sta waar het bestand BankAccountTest.php staat.BankAccountTest.php could not be found or is not readable.
Heeft iemand ervaring met PHPunit, en weet iemand hoe je het erkend krijgt?
Als het eenmaal werkt lijkt het mij een interessant pakket om mee te werken (vooral icm xp)