[php] unit tests met phpunit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik ben aan het kijken of het voor het programmeren in PHP nut heeft gebruik te maken van unittests. Het pakketje PHPunit leek mij erg mooi om hier voor te gebruiken (er is zelfs een gratis pocket guide te lezen op http://www.phpunit.de/pocket_guide/index.en.php)

Ik heb de laatste versie van het packet geïnstalleerd via pear (pear install –a phpunit2) maar ik kan het niet aan het werk krijgen :(

Probeer ik de bankaccounttest (het voorbeeld uit het boekje) te runnen, dan krijg ik:
Fatal error: Class 'PEAR_Config' not found in C:\apache2triad\php\pear\PHPUnit2\Runner\StandardTestSuiteLoader.php on line 80
Als ik ga kijken in StandardTestSuiteLoader.php, zie ik staan dat PEAR/Config.php wordt geinclude, terwijl de class pear_config in /pear/pear/Config.php staat (wat vreemd is, want je zou verwachten dat pear packages “out of the box” werken)

Verander ik de include in /pear/pear/config.php , dan wil het helaas nog niet werken, ik krijg dan de melding:
BankAccountTest.php could not be found or is not readable.
Terwijl ik in de directory sta waar het bestand BankAccountTest.php staat.

Heeft iemand ervaring met PHPunit, en weet iemand hoe je het erkend krijgt?
Als het eenmaal werkt lijkt het mij een interessant pakket om mee te werken (vooral icm xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
* whoami denkt dat dit beter in DTE thuishoort.

-> DTE

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
Over je eerste probleem:

PEAR gaat ervan uit dat je je include_path aanpast met daarin de PEAR Root... Zo kunnen alle pakketten makkelijker met elkaar samen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
daar heb je gelijk in, in mijn include path in php.ini staat :
include_path = ".;C:\apache2triad\php;C:\apache2triad\php\smarty;C:\apache2triad\php\pear"

Zoals je ziet gebruik ik apache2triad (een pakket waar meteen alles al bij zit, apach,php,mysql,smarty,pear)
Het include path klopt, en met geen enkel ander pear package heb ik problemen.

je zou verwachten dat de regel require_once 'PEAR/Config.php'; in StandardTestSuiteLoader.php het bestand C:\apache2triad\php\pear\PEAR\Config.php gebruikt, maar op een of andere manier wordt C:\apache2triad\php\pear\Config.php geladen :'(

[ Voor 7% gewijzigd door AtlonXP1800 op 09-03-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je werkt onder Windows, daar zijn bestandsnamen niet hoofdletter-gevoelig.
Je include path begint met C:\apache2triad\php. Als je 'PEAR/Config.php' included, wordt eerst C:\apache2triad\php\PEAR\Config.php geprobeerd, en omdat die bestaat wordt die geladen.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 11-03-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik heb geen ervaring met PHPUnit, wel met JUnit. Het handige aan JUnit vind ik dat je tijdens het builden van je app al kunt afdwingen dat de tests gedraaid worden.

Hoe draai je PHPUnit tests? Net als bij Cactus, vanuit de browser?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1