Toon posts:

[voip] 2 draytek 2800 routers bellen zonder abo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb 2 draytek 2800 V routers staan op 2 locaties. Nu wil ik deze zo instellen dat door er analoge telefoons op aan te sluiten, deze elkaar kunnen bellen gratis. Op basis van Ip nummer ofzo. De enige informatie die ik zie gaat over SIP abonnementen zoals voipbuster etc... maar kan eht ook zonder. Dus gewoon puur naar elkaar bellen. Een beetje walkie talkie systeem. Ik kan hier niets over vinden.

Verwijderd

Gewoon ff op de website van Draytek kijken ?

http://www.draytek.nl/support/features/VoIP/algemeen.html

Verwijderd

Topicstarter
dank je, daar was ik nog niet opgekomen.

voordat je dit postte, heb je zelf gekeken of daar de informatie in staat die ik zoek?

ik zoek een manier om het ZONDER sip abo te regelen.

Verwijderd

in de handleiding (quick start guide NL) op pagina 24 van de Draytek 2200V staat het precies uitgelegd. Even op de NL Draytek site downloaden.
Samengevat: poort 5060 instellen en ip adres bellen. Beide routers moeten wel VOIP geschikt zijn, het voorbeeld in het boekje gaat over 2x Draytek 2200V....dus dat zou met de 2800V ook moeten kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 07:45 ]

Verwijderd

Ja.....dit is dus zonder sip-server :

1. Bellen van DrayTek Vigor 2X00V naar DrayTek Vigor 2X00V

Bellen op IP adres

Stel u heeft 131.131.131.0 als IP adres en een familielid in Amerika heeft 123.123.123.0 als IP adres. U kunt uw familielid dan op dit IP adres bellen.

Door op de telefoon, die aan het VoIP product van DrayTek is aangesloten, het volgende in te toetsen: #123*123*123*0# gaat bij uw familielid in Amerika het telefoontoestel over dat aan het VoIP product is aangesloten.

(De punt in het IP adres verandert in een * en een IP adres wordt voorafgegaan door een # en weer afgesloten met een #).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:16:
Ja.....dit is dus zonder sip-server :
1. Bellen van DrayTek Vigor 2X00V naar DrayTek Vigor 2X00V
Bellen op IP adres
naar mijn humble opinion was dat ook de vraag van de TS:
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:27: ...... ik zie gaat over SIP abonnementen zoals voipbuster etc... maar kan eht ook zonder.Dus gewoon puur naar elkaar bellen.
dus het kan nog steeeds.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 18:04 ]

Pagina: 1