[XP] Submappen delen

Pagina: 1
Acties:

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Ik heb op google gezocht en de search gebruikt, maar kon helaas specifiek vinden wat ik zoek

ik heb WIN XP SP2 met NTFS en simple file sharing uitgezet.

Nu wil ik een map sharen, allusers, met daarin submappen user1, user2, etc..
en zo dat elke user alleen in zijn eigen mappen mag.

Ik heb deze permissies voor de submappen ingesteld, en de map allusers geshared. Maar het probleem is dat dat de allusers map dan voor everybody geshared wordt. Maar als ik allusers weghaal mag niemand er meer in.

Ik heb ook geprobeerd om alle submappen los te delen, maar dan komt er een enorme lijst als ik naar de gesharede server root ga. Is het mogelijk om toch overzichtelijk een map per user in een andere map te delen? Alvast bedankt!

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

wat is het probleem dat de map "allusers" voor "everyone" beschikbaar is? (everyone betekent niet iedereen, maar "iedereen die op je pc bekend is" aka pas zodra je je guest account enabled is dit iedereen).

zorgt dat je ntfs rechten goed staan (list rechten op allusers is voldoende) en op per user map alleen de user rechten geven.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 16:25
Inderdaad, allusers sharen voor everyone met alle rechten en dan regel je via de ntfs rechten welke gebruiker in welke map mag en wat die daar mag doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je de NTFSrechten op de mappen goed instelt dan hebben de users alleen die rechten. Op shareniveau bijvoorbeeld de groep "users" laten wijzigen heeft als resultaat dat dan iedereen in zijn eigen map mag wijzigen. Niet in de mappen van anderen, want de NTFS acl verbiedt dat :)
Je kan de mapjes van andere gebruikers niet echt verstoppen, al is er voor Server 2003 SP1 een handig tooltje wat Access Based Enumeration heet.
Wat je zou kunnen doen bij het delen voor diverse users is een connectie aanmaken naar \\server\share\mapvanuser. Dit werkt vanaf Windows 2000 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters