Toon posts:

welke tv-kaart en software voor 20 inch tft scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn situatie is als volgt:

Digitale schotel is aangesloten op de composite van een oude tv-kaart (lifetec LT 9415), gekeken wordt met de nieuwste versie van Dscaler (resolutie wordt autom 768x576).
Het beeldscherm waar ik tv op wil kijken (opnemen is een pre) is een Acer AL2016WS dat draait op een resolutie van 1680 x 1050.

Als ik tv aan het kijken ben, merk ik dat de kwaliteit van de beelden lang niet helder en scherp genoeg is. Ik vergelijk de kwaliteit met een gewone tv. Vooral tijdens voetbalwedstrijden is het beeld onscherp (shots met 1 speelhelft zichtbaar).

Is de kwaliteit te verhogen en zo ja op welke manier en wat welke hardware/software?

Systeem: Asus A7N8x - deluxe rev 2.0
AMD 2500 +
512 Mb geheugen
tv-kaart lifetec LT 9415
Video-kaart Chaintech A-GX20 Gforce 4 TI2400

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 15:18 . Reden: typo's ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:54:
Is de beeldkwaliteit te verhogen en zo ja op welke manier en wat welke hardware/software?
Ga maar zeuren bij de kabelaars en TV zenders, want daar komt die troep vandaan!

FF serieus. Normale TV's lijken mooi, maar dat is omdat de resolutie laag is. Kijk op een LCD of plasma, en je gaat ook al huilen. Dan doet zelfs een TV kaart het vaak beter.

Andere oplossing is om DVB via de satteliet te nemen. Dan wordt het al iets beter, en kun je gewoon direct digitaal op je scherm kijken. Daar zijn gewoon tuners voor te koop (van Hauppauge bv).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hauppage heeft idd de Nexus (maar kan daar een canaal digitaal kaart in?). Heb extra de losse decoder gekocht mocht ik ooit nog geld over hebben voor een losse tv (flatscreen)

Het gaat mij er echt om hoogstens met een nieuwe tv-kaart eenzo best mogelijk resultaat op mijn scherm te krijgen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:54:
Digitale schotel is aangesloten op de composite van een oude tv-kaart (lifetec LT 9415),

Als ik tv aan het kijken ben, merk ik dat de kwaliteit van de beelden lang niet helder en scherp genoeg is. Ik vergelijk de kwaliteit met een gewone tv. Vooral tijdens voetbalwedstrijden is het beeld onscherp (shots met 1 speelhelft zichtbaar).

Is de kwaliteit te verhogen en zo ja op welke manier en wat welke hardware/software?
Als je SAT decoder een S-Video uitgang heeft is het aan te raden deze te gebruiken inplaats van composiet.
Dit zou al een veel beter resultaat moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn decoder heeft een scart uitgang en daar heb ik scart-composite-kabel op aangesloten. Het zou dus beter zijn om een scartblokje te kopen met daarop een aansluiting voor een s-video kabel?

De tv-kaart die ik nu heb heeft verder dus geen invloed?
Mits ik niets ga opnemen heb ik genoeg aan deze lifetec of is het aan te raden om een Hauppage pvr 150mce te kopen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:27:
Mijn decoder heeft een scart uitgang en daar heb ik scart-composite-kabel op aangesloten. Het zou dus beter zijn om een scartblokje te kopen met daarop een aansluiting voor een s-video kabel?

De tv-kaart die ik nu heb heeft verder dus geen invloed?
Mits ik niets ga opnemen heb ik genoeg aan deze lifetec of is het aan te raden om een Hauppage pvr 150mce te kopen.
Een SCART blokje met S-Video gaat alleen werken als je SAT decoder ook ECHT een S-video signaal over SCART kan uitsturen!!
Kijk hiervoor je handleiding na of het instellingsmenu van je SAT decoder!

En een Hauppauge 150 kopen voor alleen TV kijken zonder op te nemen is dan ook niet echt de moeite waard. Dit moet ook met je "eenvoudige" tv-kaart goed kunnen!
Helemaal omdat de composite ingang van de Hauppauge 150/500 kaartjes gewoon zeer slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:51:

Een SCART blokje met S-Video gaat alleen werken als je SAT decoder ook ECHT een S-video signaal over SCART kan uitsturen!!
Handleiding heb ik niet maar het is een Philips 7062. Zal eens kijken of ik er ergens eentje kan vinden.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Conclusie is dat ik er beter vrede mee kan hebben, er is weinig of niets aan te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 20:06 ]

Pagina: 1