Toon posts:

[XP] Meerdere Remote Desktop Connecties

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze tool op mijn PC gezet:
http://www.xpmce.nl/ipb/i...t=Attach&type=post&id=116

Deze tool maakt het mogelijk om een remote sessie op te zetten, zonder dat de lokale gebruiker wordt uitgelogd.
Dit werkt allemaal perfect maar dan moet er gebruikt worden gemaakt van 2 verschillende user accounts. Je kunt dus niet zowel lokaal als remote hetzelfde user account gebruiken, want dan wordt je er alsnog uitgekickt.

Windows 2003 Server laat het wel toe om zowel remote als als lokaal hetzelfde account te gebruiken. Waarom XP dan niet.

Windows XP zet altijd een /console verbinding op, en maakt dus geen nieuwe sessie aan.
Als je een RDP connectie met /console naar de server maakt zal de lokale user er ook uit geknikkerd worden mits je met het zelfde account aanlogt als lokaal.

Het probleem zit hem dus in de /console die automatisch wordt meegegeven op XP niveau.
Iemand een idee hoe ik dit kan uitzetten, zodat ik zowel remote als lokaal tegelijkertijd dezelfde user kan gebruiken>!>!>!?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 14:49 ]

Verwijderd

ff de rdp executable uit rc1/rc2 halen, die kan wel meerdere sessies aan.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Misschien heb je hier wat aan.
Staan een aantal parameters die je kunt toevoegen door de .rdp file te editten met notepad of iets dergelijks.
Ennuh, laat weten wat het resultaat is. Zou ik heel fijn vinden want dan kan ik het zelf ook doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:11:
Misschien heb je hier wat aan.
Staan een aantal parameters die je kunt toevoegen door de .rdp file te editten met notepad of iets dergelijks.
Ennuh, laat weten wat het resultaat is. Zou ik heel fijn vinden want dan kan ik het zelf ook doen.
Hier heb ik al mee gespeeld.
Met console is: connect to console:i:1
Zonder console is: connect to console:i:0

Echter maakt dit op XP niets uit :'(
Op server niveau snapt hij dit weer wel...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:07:
Meerdere sessies lukt wel, maar meerdere sessie met dezelfde user niet.
Denk je dat die rdp executable dat wel kan?

De server kan het. Misschien even die rdp executable proberen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 12:44
Snap je eigenlijk wel wat je probeert te doen? Een XP machine heeft een licentie voor 1 gebruiker, ten alle tijden en dus kan er ook maar 1 gebruiker tegelijk op werken. Dat er een hack is welke een extra gebruiker toestaat met rdp in te loggen terwijl jij verder kunt werken is mooi, maar je bevind je op glad ijs en het is uberhaubt al niet officieel ondersteund.

Bij 2003 kun je kiezen tussen licentie's per device of per seat wat er dus op neerkomt dat je óf licentie's per pc regelt óf je regelt de licentie's per gebruiker. Eenvoudig voorbeeld: SBS 2003 heeft standaard de licentie om met 5 gebruikers tegelijk te werken, of dat nu op de shares is of via rdp maakt volgens mij niet uit.

2x dezelfde gebruiker aanmelden lijkt me sowieso al niet verstandig, met name als je iets aan je account gaat veranderen, dat zal niet realtime bijgewerkt kunnen worden en je kunt zo problemen veroorzaken.

Maar goed, chapeau als je het voor elkaar krijgt.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
En dan nog kun je zonder extra licenties niet meer dan 2 users op een Windows Server via RDP laten connecten.
Zoals aangegeven, is Windows XP inderdaad single user based. En zul je knap moeilijk (al dan niet legaal) moeten doen om meerder dezelfde users op 1 xp base systeem te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:24:
Snap je eigenlijk wel wat je probeert te doen? Een XP machine heeft een licentie voor 1 gebruiker, ten alle tijden en dus kan er ook maar 1 gebruiker tegelijk op werken. Dat er een hack is welke een extra gebruiker toestaat met rdp in te loggen terwijl jij verder kunt werken is mooi, maar je bevind je op glad ijs en het is uberhaubt al niet officieel ondersteund.

Bij 2003 kun je kiezen tussen licentie's per device of per seat wat er dus op neerkomt dat je óf licentie's per pc regelt óf je regelt de licentie's per gebruiker. Eenvoudig voorbeeld: SBS 2003 heeft standaard de licentie om met 5 gebruikers tegelijk te werken, of dat nu op de shares is of via rdp maakt volgens mij niet uit.

2x dezelfde gebruiker aanmelden lijkt me sowieso al niet verstandig, met name als je iets aan je account gaat veranderen, dat zal niet realtime bijgewerkt kunnen worden en je kunt zo problemen veroorzaken.

Maar goed, chapeau als je het voor elkaar krijgt.
Je kunt op de server altijd standaard 3 administrator connecties maken. Dus 1 lokaal en 2 remote. Hier hoef je verder niets voor te doen en is legaal. Mbt XP heb je gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:30:
En dan nog kun je zonder extra licenties niet meer dan 2 users op een Windows Server via RDP laten connecten.
Zoals aangegeven, is Windows XP inderdaad single user based. En zul je knap moeilijk (al dan niet legaal) moeten doen om meerder dezelfde users op 1 xp base systeem te laten werken.
Eigenlijk doet microsoft het zelf ook. Ik gebruik namelijk de XBOX360 als extender.
Als je de patch van microsoft hiervoor installeerd dan maakt hij voor de XBOX de user MCX1 aan.
Deze kan dan tegelijkertijd werken in combinatie met de lokale user. Dus eigenlijk doen ze zelf hetgene wat licentie technisch niet zal mogen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:36:
[...]

Je kunt op de server altijd standaard 3 administrator connecties maken. Dus 1 lokaal en 2 remote. Hier hoef je verder niets voor te doen en is legaal. Mbt XP heb je gelijk.
1 je moet wel wat doen, rdp/ terminal services inschakelen
2 ik beweer nergens dat je niet 3 administrator connecties mag maken
3 aangezien TS xp gebruikt maakt het hele 2003 verhaal niet zo heel veel uit maar het was meer een kanttekening :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:07:
Doel je hiermee op mstsc.exe ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Dit is al vrij vaak langsgekomen. Meerdere gebruikers tegelijk op 1 XP PC mag dus niet volgens de licentie.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2006 16:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:06:
http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Dit is al vrij vaak langsgekomen. Meerdere gebruikers tegelijk op 1 PC mag dus niet volgens de licentie.
Ik vraag alleen of het kan.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het zal vast op één of andere manier wel kunnen, maar dat gaat tegen de licentie in, dus is het illegaal. Daarom ben ik bang dat je er op dit forum niet mee geholpen wordt :)

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2006 16:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij was het termserv.dll. Het is in strijd met de licentievoorwaarden. Het is al vaak voorgekomen.

Overigens is dit geen rare hack waar je enge sites voor moet bezoeken, of onderdelen van het OS hoeft te patchen. Het is enkel het vervangen van een dll-bestand wat publiek op internet beschikbaar gesteld werd door Microsoft als onderdeel van een RC's voor Windows XP Service Pack 2. Daarom heb ik er niet zo'n moeite mee om dit hier te bespreken. Natuurlijk wordt je licentie erdoor ongeldig, en mag je volgens de EULA de beta na het verschijnen van de final niet meer gebruiken. Wie zijn wij om jou te vertellen wat je wel en niet met je licentie mag doen :)

[ Voor 81% gewijzigd door sanfranjake op 09-03-2006 16:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:12:
Volgens mij was het termserv.dll. Het is in strijd met de licentievoorwaarden. Het is al vaak voorgekomen.

Overigens is dit geen rare hack waar je enge sites voor moet bezoeken, of onderdelen van het OS hoeft te patchen. Het is enkel het vervangen van een dll-bestand wat publiek op internet beschikbaar gesteld werd door Microsoft als onderdeel van een RC's voor Windows XP Service Pack 2. Daarom heb ik er niet zo'n moeite mee om dit hier te bespreken. Natuurlijk wordt je licentie erdoor ongeldig, en mag je volgens de EULA de beta na het verschijnen van de final niet meer gebruiken. Wie zijn wij om jou te vertellen wat je wel en niet met je licentie mag doen :)
Deze dll zit in het bestand te samen met de register wijzigingen in de OP.
Maar hij zorgt er nog niet voor dat je met 1 user account tegelijk zowel lokaal als remote kunt werken.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:10:
Het zal vast op één of andere manier wel kunnen, maar dat gaat tegen de licentie in, dus is het illegaal. Daarom ben ik bang dat je er op dit forum niet mee geholpen wordt :)
lol. MS breekt dan dus hun eigen licentie voorwaarden met de XBOX als extender..

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:18:
[...]
lol. MS breekt dan dus hun eigen licentie voorwaarden met de XBOX als extender..
Dat pakketje waar je naar linkt is niet bepaald van Microsoft afkomstig. Het is door "sala" ondertekend. Verder komt het niet bij downloads.microsoft.com vandaan. Mocht je me daar een link kunnen geven naar deze patch aldaar, ben ik geneigd dit te geloven, tot die tijd zie een paar posts hierboven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 09-03-2006 16:30 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:29:
[...]

Dat pakketje waar je naar linkt is niet bepaald van Microsoft afkomstig. Het is door "sala" ondertekend. Verder komt het niet bij downloads.microsoft.com vandaan. Mocht je me daar een link kunnen geven naar deze patch aldaar, ben ik geneigd dit te geloven, tot die tijd zie een paar posts hierboven ;)
Klopt. De 1e link is een "legale" link met daarin de oude dll en register settings om meerdere connecties op de XP machine toe te laten.

Dit is de patch van MS om de XBOX als extender te laten werken:
http://www.xbox.com/nl-NL/pcsetup/Alldownloads.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 17:08 ]

Verwijderd

Met welke licentievoorwaarden is het nou precies in strijd? Ik kan het niet vinden. Je mag meerdere gebruikers aanmaken op XP. Waar staat dat je die niet tegelijk mag gebruiken? Als ze dat erbij zouden zeggen, zou het ook wel mogelijk zijn het open te zetten... Dus dan ben ik ook wel geintresseerd in de tool die dat kan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:06:
Met welke licentievoorwaarden is het nou precies in strijd? Ik kan het niet vinden. Je mag meerdere gebruikers aanmaken op XP. Waar staat dat je die niet tegelijk mag gebruiken? Als ze dat erbij zouden zeggen, zou het ook wel mogelijk zijn het open te zetten... Dus dan ben ik ook wel geintresseerd in de tool die dat kan.
De link in de opening bezit deze tool.

Verwijderd

Ik heb netjes deze patch geinstalleerd maar hij wil er niet remote op inloggen zodra de HTPC is ingelogd (met opstart automatisch)

waar kan dit aan liggen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aan van alles, het ding is erg verouderd inmiddels.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.