Ik maak gebruik van advAJAX Om een selectbox te vullen aan de hand van een keuze in een andere selectbox. Dit werkt in alle browsers behalve in safari, 1.3 & 2.0. Ik snap echt niet meer waar het probleem in kan zitten. De javascript console in safari laat geen errors zien.
Deze functie wordt aangeroepen mbv het onchange event op een andere selectbox. In feite geeft de code geen foutmeldingen en m'n vraag is dan ook of het om een bekende bug in safari kan gaan (ik kon niets vinden wat hier betrekking op zou kunnen hebben).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| function getmotortypes() {
if(document.forms[0].motor.options[document.forms[0].motor.selectedIndex].value)
var motorid = document.forms[0].motor.options[document.forms[0].motor.selectedIndex].value;
else
motorid = 0;
var request = new Request();
if(motorid == 0)
motorid = request.getParameter('motor');
advAJAX.get({
url: "http://web/test/motortypes.php",
parameters : {"brand_id" : motorid},
onSuccess : function(obj) { document.getElementById('motortypelist').innerHTML = obj.responseText; },
onError : function(obj) { alert("Error: " + obj.status); }
});
} |
Deze functie wordt aangeroepen mbv het onchange event op een andere selectbox. In feite geeft de code geen foutmeldingen en m'n vraag is dan ook of het om een bekende bug in safari kan gaan (ik kon niets vinden wat hier betrekking op zou kunnen hebben).