[JS/Ajax] Probleem in safari met advajax

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik maak gebruik van advAJAX Om een selectbox te vullen aan de hand van een keuze in een andere selectbox. Dit werkt in alle browsers behalve in safari, 1.3 & 2.0. Ik snap echt niet meer waar het probleem in kan zitten. De javascript console in safari laat geen errors zien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
function getmotortypes() {
    if(document.forms[0].motor.options[document.forms[0].motor.selectedIndex].value)
        var motorid = document.forms[0].motor.options[document.forms[0].motor.selectedIndex].value;
    else
            motorid = 0;

var request = new Request();

if(motorid == 0)
        motorid = request.getParameter('motor');

advAJAX.get({
        url: "http://web/test/motortypes.php",
        parameters : {"brand_id" : motorid},

onSuccess : function(obj) { document.getElementById('motortypelist').innerHTML = obj.responseText;  },
        onError : function(obj) { alert("Error: " + obj.status); }
    });

}

Deze functie wordt aangeroepen mbv het onchange event op een andere selectbox. In feite geeft de code geen foutmeldingen en m'n vraag is dan ook of het om een bekende bug in safari kan gaan (ik kon niets vinden wat hier betrekking op zou kunnen hebben).

Systeem | Strava

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

crisp

Devver

Pixelated

geeft dit wel een alert, en bevat het de data die je verwacht?
JavaScript:
1
onSuccess : function(obj) { alert(obj.responseText); }

overigens erg ranzige manier - met innerHTML - om de inhoud van een select dynamisch te vullen; ik ben meestal toch voor de reguliere DOM-methoden

[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 09-03-2006 14:56 ]

Intentionally left blank

• Brakkie
  • Niet online
Dat geeft geen alert. Wanneer ik een willekeurige text alert in die onSuccess functie doet hij dat ook niet. Als ik als laatste in de functie getmotortypes() alert('waa'); neerzet doet hij dat wel. De functie stopt dus niet met uitvoeren.

Tis nogal frustrerend. Het werkt in alle browsers behalve in safari ;(

Systeem | Strava

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:59

chem

Reist de wereld rond

Zet de Safari debug eens aan dan? Ik gok dat je script de DOMParser gebruikt, en die zit (nog) niet in Safari.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Brakkie
  • Niet online
Ik gebruik de javascript console in safari. Die geeft geen errors. Volgens de website van het betreffende ajax script zou het moeten werken in safari maar het is dus stuk. Maargoed, dan maar zelf een javascriptje in elkaar draaien |:(

Systeem | Strava

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:59

chem

Reist de wereld rond

Goede kans dat het script zo geschreven dat het netjes stopt als de DOMParser niet bestaat (en dus geen kansloze errors genereert). Check even in de source of de string "DOMParser" erin staat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Brakkie
  • Niet online
Dat woord staat er niet in. Dit voorbeeld werkt trouwens gewoon in safari (voorbeeld). Ik doe dus iets wat safari niet slikt maar alle andere browsers wel.

Systeem | Strava

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

crisp

Devver

Pixelated

Je weet in elk geval nu waar je het moet zoeken: in advAJAX zelf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-03-2006 16:54 ]

Intentionally left blank

• Brakkie
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:53:
Je weet in elk geval nu waar je het moet zoeken: in advAJAX zelf ;)
Kan ook nog in de implementatie van mij zitten omdat de voorbeeldjes op de site van advajax het wel gewoon doen ;)

Systeem | Strava

Pagina: 1