Toon posts:

[Virtual PC] Andere IP Range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier met Virtual PC, Windows 2003 Server geinstalleerd. Nou krijgt hij van de router een IP adres in de range 192.168.131. Internet werkt wel.

De andere gewone PC's in het netwerk krijgen allemaal een IP adres in de range 192.168.123. zoals ook in de router ingesteld staat.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Mogelijk detecteert je router dat hij al aan de netwerkkaart een ander IP heeft uitgedeeld (in de 192.168.123 range), en wil hij niet nog een in dezelfde range uitdelen. Je kunt natuurlijk binnen de VPC (in windows 2003) het IPadres zelf aanpassen, zodat je in dezelfde range zit.

Hier kon uw advertentie staan

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Lijkt me eerder iets van bridged netwerk.

Maar dit zal ongetwijfeld in de Fine Manual staan.
En anders wel bij MS op de website.

Abort, Retry, Quake ???

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

Misschien heb je in VPC gezegt dat hij een soort van NAT moet gebruiken (geen idee hoe dat heet ken wat dat betreft alleen vmware)

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties _/-\o_

Als ik zelf handmatig een ip adres op geef dat werkt het internet niet.

Ik kan me niet herinneren dat ik iets met NAT tegen ben gekomen.

Ik zal eens even bij microsoft gaan kijken of ik hierover iets kan vinden.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 10:33

NBK

Weercam-Avatar

Maferick01 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:44:
Misschien heb je in VPC gezegt dat hij een soort van NAT moet gebruiken (geen idee hoe dat heet ken wat dat betreft alleen vmware)
In dit geval moet de gateway van de machine in de ..131. range dus in de ..123. range zitten.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:48:
[...]

In dit geval moet de gateway van de machine in de ..131. range dus in de ..123. range zitten.
Gateway van de machine zit ook in de .131 range.

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Dan heb je dus bij de instellingen van de VPC (dus niet Win2003) ingesteld staan dat de vpc geen gebruik mag maken van de netwerkkaart direct, maar een lokaal netwerkje opzet waarbij de hostende machine (waar VPC op draait) de gateway voor alle aanvragen is.
Als je in de instellingen van VPC nu eens bij de netwerkinstellingen kiest voor gebruik van de NIC rechtstreeks, dan zul je naw ook een IP in de 123 range krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:18:
Dan heb je dus bij de instellingen van de VPC (dus niet Win2003) ingesteld staan dat de vpc geen gebruik mag maken van de netwerkkaart direct, maar een lokaal netwerkje opzet waarbij de hostende machine (waar VPC op draait) de gateway voor alle aanvragen is.
Als je in de instellingen van VPC nu eens bij de netwerkinstellingen kiest voor gebruik van de NIC rechtstreeks, dan zul je naw ook een IP in de 123 range krijgen.
Ik kan bij VPC networking settings alleen kiezen voor "Shared networking (NAT)", "Local Only" en "Not Connected".

Bij alle opties krijg een adres in de .131 range. (Behalve bij Not Connected dan heb ik natuurlijk helemaal geen verbinding.)

Ik heb bij Microsoft ook niets hierover kunnen vinden. :'(

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Bij "Shared network" wordt zoals je al hebt gezien op de hostende machine een NAT tabel routering aangemaakt, en deelt de hostende machine een IP adres uit aan de VPC.
Bij "Local only" deelt de hostende machine ook een IP adres uit, alleen wordt de NAT tabel dan niet aangemaakt, dus kan de virtuele omgeving niet verder je netwerk op.

Het is met jouw versie van VPC kennelijk niet mogelijk om een IP uit dezelfde range als de hostende machine te verkrijgen. Advies: neem of een nieuwere versie, kijk naar virtual server (die kan dit wel, heb het pakket een paar maanden gebruikt) of kijk naar VMware oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:53:
Bij "Shared network" wordt zoals je al hebt gezien op de hostende machine een NAT tabel routering aangemaakt, en deelt de hostende machine een IP adres uit aan de VPC.
Bij "Local only" deelt de hostende machine ook een IP adres uit, alleen wordt de NAT tabel dan niet aangemaakt, dus kan de virtuele omgeving niet verder je netwerk op.

Het is met jouw versie van VPC kennelijk niet mogelijk om een IP uit dezelfde range als de hostende machine te verkrijgen. Advies: neem of een nieuwere versie, kijk naar virtual server (die kan dit wel, heb het pakket een paar maanden gebruikt) of kijk naar VMware oplossingen.
Nee ik denk ook dat het niet mogelijk is. Maar ja het is geen ramp het is meer om een beetje te spelen en vroeg me af hoe het nou zou komen.

Bedankt in ieder geval
Pagina: 1