USB stick met smartap.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik heb een USB stick 256 MB relatiegeschenk.

Er is een driver CD bij ( 2 ronde zijden eraf gehaald waarop o.a. staat USB Flashdisk Driver eronder AG 186.

Op de disk staat een win 98 driver en usertools.exe.

Als je deze usertools installeert wordt er een programma smartap.exe op je c: schijf gezet.Ook wordt irunmon.exe op de c schijf gezet.

Dan zou als alles goed gaat een icoon moeten verschijnen om met dit progje password bootdisk encr etc te kunnen gebruiken.

Maar deze software werkt niet met mijn Win XP pro SP2 met alle updates.

Zoeken op Google geeft zover ik gezien heb geen oplossing.

USB stick is gewoon te benaderen,naar te schrijven etc.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• tonber
Schopje

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Maar deze software werkt niet met mijn Win XP pro SP2 met alle updates.
Iets meer info zou leuk zijn. Krijg je een foutmelding? Zo ja: welke? Heb je die dan opgezocht? Wat heb je erover gevonden? Enz. enz..

Bloed, zweet & koffie

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Die software waar jij het over hebt is bedoelt om drivers te installeren voor Windows 98 en Windows 2000. Dus ik denk dat je het ergens anders moet zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Hahn op 10-03-2006 14:53 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

vaak krijg je er een tweede floppy drive bij ls je je stick erin hebt, daar vind je dan ook het password gedeeldte

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je kan ook een ander encryptietooltje naar keuze gebruiken, er staat genoeg in de meuktracker. Ook gratis software voor USB-sticks :) Je hoeft dus niet per sé de software te gebruiken die op je diskette staat.

/edit:
meuktracker: Omziff 3.0.1

Omziff is een eenvoudig programma dat tekstbestanden kan versleutelen met verschillende encryptie algoritmes zoals Blowfish, Cast128, Gost, IDEA, Misty1, AES/Rijndael en Twofish. Het kan ook nog eens het bestand ontsleutelen wanneer je het juiste wachtwoord invoert. Omziff hoeft niet geïnstalleerd te worden en kan dus gebruikt worden vanaf een usb-stick waarop jouw versleutelde bestanden zijn opgeslagen.

http://www.di-mgt.com.au/cryptoMySecret.html <-- voor als je van scripten houdt :)

In Windows XP zou je ook de encryptietechnieken van Windows zelf kunnen gebruiken. Ik weet niet precies hoe, maar wel dát het kan.

Kan je wel even mee vooruit lijkt me zo :)

Wel mee uitkijken: data die ge-encrypt opgeslagen is en waarvan je de sleutel kwijt bent, is niet gemakkelijk terug te halen.

[ Voor 68% gewijzigd door CmdrKeen op 10-03-2006 15:07 ]

Bloed, zweet & koffie

• tonber
Er komt geen foutmelding, de installatie gebeurt gewoon in Windows XP.

Alleen ik kan er niets mee met mijn USB stick.

Dus nu maar een gratis programma proberen.

De bijbehorende cd is een cd waarvan 2 ronde kanten zijn afgehaald.
De eerste keer dat ik dit heb gezien.

Pagina: 1