MSI k8n Neo2 NB koeler probleem

Pagina: 1
Acties:

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 16:41
Hallo tweakers :)

Ik heb een probleem met de NorthBridge koeler op mijn MSI k8n Neo2 moederbord.
Als ik de pc na dat hij een tijdje niet aan geweest is aanzet, maakt de koeler veel geluid, dit was nooit zo. Als ik 'm dan even aan laat staan, en na 3 minuten ofzo opnieuw opstart lijkt alles goed, en draait hij gewoon weer op 5000+ rpm.

Ik had iets gelezen op GoT dat er misschien te weinig koelpasta onder zou kunnen zitten, maar dan hoeft die koeler toch nog niet langzamer te draaien.
Bij Mycom werd mij aangeraad er een passieve koeler op te zetten, maar aangezien er een Gainward 6800GT bovenhangt, zie foto, is dit geen optie.

Afbeeldingslocatie: http://gertjan.com/dump/neo2.jpg

Heeft er iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, ik heb 'm overigens ook helemaal stofvrij gemaakt voor zover dat kan.

Verwijderd

Waarschijnlijk stof in de lagers, of uitgedroogde lagers, probeer er eens een heel klein beetje zonnebloem olie (druppel) oid in te stoppen ( dit is zeer edel, edeler als bv naaimachine olie), ( fan loshalen enzz), en kijk es of ie dan nog herrie maakt, zoja --> nieuwe fan of koeler kopen, want zb olie is een tijdelijke oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:40 ]

• d1xi
Een nieuwe fan vind ik best, alleen waar vind ik er 1 die er onder past ?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Waarom neem je dit niet. Is maar 10 mm hoog, plakt je gewoon op je NB en de fan van je graka zorgt voor genoeg airflow.

[ Voor 8% gewijzigd door Nilco op 09-03-2006 14:59 ]

• d1xi
Ik heb er niet superveel verstand van, maar koelt dat voldoende?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Een vriend van me heeft deze op zijn K8N NEO2 zitten en volgens de speedfan komt zijn temp nooit boven de 40 graden. Ikzelf heb er zo'n Zalman blokje op zitten en zit altijd rond de 35 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 09-03-2006 15:11 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17
Ik heb er deze opgezet, samen met nieuwe AS koelpasta. Het blokje wordt wel warm (40 graden denk ik), maar draait bij mij al een jaar goed met een AMD64 3000+, niet overgeklocked. Kan zijn dat als je je systeem gaat pushen, dat het dan te warm word. Bij mij zat onder de originele fan idd maar een heel klein beetje koelprut, dus de koeling daarmee moet ook niet echt briljant geweest zijn.

edit:
Jaaa lekkere spuit 11, iets andere product link, maargoed... Deze past trouwens perfect in de gaatjes waar ook de fan in zit.

[ Voor 18% gewijzigd door DaCoTa op 09-03-2006 16:10 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 13:27
Lijkt veel op die die om mijn K8N Diamond zat. Maar heb ik gewoon laten repairen door verkoper.
Begon eerst flink te ratelen, later ging de speed omlaag. Soms kwam die wel terug bij de 5700, maar was zeer variabel. Uiteindelijk deed ie niks meer.
Net als MEGATRON een Zalman blokje erop (door verkoper). Temperatuur is perfect.

Dus als je garantie hebt, laat 'm maken. Zo niet, kijk eens of je zo'n passief blokje erop kunt knutselen.

• d1xi
Denk dat ik dat inderdaad maar moet doen, ik heb er trouwens een 64 3500+ opzitten.
Hoe warm mag de NB max. worden ?

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

efgeha

trial and error

Hoeveel ruimte heb je nu nog over tussen het koelertje en je graka?

Ik heb zelf het koelertje gemodificeerd door het ventilatortje eruit te halen (moet je wel het koelertje van je mobo afhalen) en er een 4x4 Sharkoon stil fannetje op te monteren.

Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar koelt wel goed.
altijd rond de 30 graden Chipset temperatuur, het fannetje draait dan even meer als 3000 toeren.

kan wel een fotootje maken als je wilt.

edit: als het koelertje eraf is kun je meteen kijken waar en wanneer je Nforce3 chip gemaakt is, kan interessant zijn als je overklokt. check

[ Voor 20% gewijzigd door efgeha op 09-03-2006 17:31 ]

• d1xi
Er zit echt maar 2 mm tussen, in het begin dacht ik ook dat hij er misschien tegenaan zat, en daarom zo langzaam draaide, maar dit is echt niet het geval.
Ik zal even gaan zoeken naar een winkel in de buurt van Haarlem waar ze zo'n passief koelertje verkopen, om nou 15 euro rembours te gaan betalen voor een product van 3 euro... 8)7

Overclocken vind ik niet zo interessant

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

efgeha

trial and error

Check hier even, op 3/4 van de 2e pagina. schijnt te werken.

Verwijderd

Goed dat je msi hebt

Probleem het zelfde , e-mailtje gestuurd na weekje had ik gratis een nieuwe gekregen van msi '' Let op zet er wel jou serie nummer erbij van je mobo anders kan iedereen zich wel een fanetje bestellen , want ze doen dat niet zomaar ''

• d1xi
Het is gelukt, ik heb 'm nog niet ingebouwd maar ik heb een nieuwe fan.
Ik heb een mail naar MSI gestuurd en kreeg een beetje vage reactie terug.
LS,

Als u uw NAW gegevens mail kunnen we ere en toesturen./

Christiaan J*****
Dit was het enige dat ik terug kreeg, op hoop van zegen nog een mail gestuurd met mijn gegevens en 2 dagen later kreeg ik los in een envelope een fannetje.
Goede service, maar wel vaag :P

Bedankt voor de hulp

[ Voor 4% gewijzigd door d1xi op 06-04-2006 23:02 ]

Pagina: 1