[c#] objecten creeeren adhv een lijst

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:28
Het volgende:

Ik heb een lijst van objecten, die maximaal 32 lang kan zijn. Er kunnen zich dus wel minder objecten bevinden in deze lijst.

Nu moet er voor elk object dat aanwezig is in die lijst, een nieuw object worden aangemaakt met bepaalde eigenschappen. Deze objecten staan al voor gedefinieerd.

dus ik heb dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
private object objA;
private object objB;
private object objC;
private object objD;
private object objE;

private Arraylist List;

en voor elke object in List, moet er objA, B, C enz worden aangemaakt.

dus als er 3 objecten in die lijst hangen, mogen objD en objE niet worden aangemaakt.

wat is de slimste manier?
dit?:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
switch(List.count)
{
    case 5:
            objE = new object();
    case 4:
            objD = new object();
    case 3:
            objC = new object();
    case 2:
            objB = new object();
    case 1:
            objA = new object();
       break;
}

of zijn er nettere//mooiere manieren?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 12:03

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom werk je niet met array's of blijf je gewoon de arraylist gebruiken?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Of een Dictionary als het key/value pairs zijn?
Dus ipv een List met keys en 32 afzondelijke objecten (:D sorry hoor), slechts een Dictionary met de keys uit de List en die 32 objecten als bijbehorende value.

[ Voor 5% gewijzigd door kenneth op 09-03-2006 13:43 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bint
Dat was mijn idee ook, maar er is (blijkbaar) een speciale reden daarvoor. Op dit moment is hij toch een paar dagen weg, dus ik ga gewoon met een arraylist werken, als het hem niet aanstaat,wordt het wel veranderd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bint op 09-03-2006 13:48 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 22:26
Hoezo, hij ?

https://fgheysels.github.io/

• Bint
oops sorry, zie net dat ik een klein deel was vergeten te posten:

Ik loop stage bij een bedrijf, en mijn begeleider had verteld dat ik het zo moest doen. Hij zou de reden wel vertellen als hij terug kwam, maar dat duurt nog wel even ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik (en waarschijnlijk anderen met mij) zijn erg benieuwd naar zijn motivatie ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Bintje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:51:
[...]

oops sorry, zie net dat ik een klein deel was vergeten te posten:

Ik loop stage bij een bedrijf, en mijn begeleider had verteld dat ik het zo moest doen. Hij zou de reden wel vertellen als hij terug kwam, maar dat duurt nog wel even ;)
Is waarschijnlijk een test :+ Als je gewoon denkt: wat een onzin, en verdergaat op de manier waarop je bezig was, ben je geslaagd. Als je een week gaat lopen pielen op iets dat niet gaat lukken (tenminste niet at runtime) dan ben je gezakt :P

[edit] oh, ik dacht dat het om een variabel aantal objecten ging. Met max. 32 objecten is het natuurlijk technisch wel mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Not Pingu op 09-03-2006 18:32 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Gunp01nt schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:31:
[...]

Is waarschijnlijk een test :+ Als je gewoon denkt: wat een onzin, en verdergaat op de manier waarop je bezig was, ben je geslaagd. Als je een week gaat lopen pielen op iets dat niet gaat lukken (tenminste niet at runtime) dan ben je gezakt :P

[edit] oh, ik dacht dat het om een variabel aantal objecten ging. Met max. 32 objecten is het natuurlijk technisch wel mogelijk.
@Reply:
Een variabel aantal objecten kan wel, met een Factory Method of een Abstract Factory Method.

@TS:
Het is in principe netter om een lijst van types bij te houden en hier instanties van te maken. Wil je toch om welke reden dan ook een object gebruiken in je lijst zou je ook een clone method kunnen maken.
Pagina: 1