Het volgende:
Ik heb een lijst van objecten, die maximaal 32 lang kan zijn. Er kunnen zich dus wel minder objecten bevinden in deze lijst.
Nu moet er voor elk object dat aanwezig is in die lijst, een nieuw object worden aangemaakt met bepaalde eigenschappen. Deze objecten staan al voor gedefinieerd.
dus ik heb dit:
en voor elke object in List, moet er objA, B, C enz worden aangemaakt.
dus als er 3 objecten in die lijst hangen, mogen objD en objE niet worden aangemaakt.
wat is de slimste manier?
dit?:
of zijn er nettere//mooiere manieren?
Ik heb een lijst van objecten, die maximaal 32 lang kan zijn. Er kunnen zich dus wel minder objecten bevinden in deze lijst.
Nu moet er voor elk object dat aanwezig is in die lijst, een nieuw object worden aangemaakt met bepaalde eigenschappen. Deze objecten staan al voor gedefinieerd.
dus ik heb dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| private object objA; private object objB; private object objC; private object objD; private object objE; private Arraylist List; |
en voor elke object in List, moet er objA, B, C enz worden aangemaakt.
dus als er 3 objecten in die lijst hangen, mogen objD en objE niet worden aangemaakt.
wat is de slimste manier?
dit?:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| switch(List.count) { case 5: objE = new object(); case 4: objD = new object(); case 3: objC = new object(); case 2: objB = new object(); case 1: objA = new object(); break; } |
of zijn er nettere//mooiere manieren?
Memories of yesterday, will grow, but never die