Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] URL rewrite

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 15:05

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Beste GOTters,

Thuis heb ik natuurlijk een snelkoppelingetje naar mijn digitale hangplek, de /14. Maar op andere (gedeelde) pc's niet. Mijn feature request is of het misschien mogelijke is om een url als:

got.tweakers.net/14

te rewriten is naar:

h t t p://g a thering.tweakers.net/forum/list_topics/14
(maar dan zonder spaties)

Dat zou (voor mij, maar ik denk ook wel voor anderen) het leven weer net een fractie makkelijker maken :9

Mvg,
Jurgle

[ Voor 13% gewijzigd door Jurgle op 09-03-2006 13:07 ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Type in: gathering.tweakers.net, klik op Programming :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Alle URL's die GoT gebruikt beginnen helemaal niet met got.tweakers.net/X?
Of bedoel je het net andersom?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
André schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:18:
Type in: gathering.tweakers.net, klik op Programming :?
Dat kan natuurlijk, maar dat is weer scrollen (ook bij 1280x1024) en klikken... Natuurlijk is het nu ook al bereikbaar, maar mn voorstel maakt het voor trouwe bezoekers makkelijker bereikbaar.
Outerspace schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:20:
Alle URL's die GoT gebruikt beginnen helemaal niet met got.tweakers.net/X?
Of bedoel je het net andersom?
Dat is precies mijn request. Overigens wordt got.tweakers.net al wel geredirect naar gathering.tweakers.net.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ah ok, dan moet je het de volgende keer natuurlijk wel duidelijk vermelden ;)
Ik kan me deze feature trouwens nog vaag herinneren (althans volgens mij is zoiets al een keer gevraagd).

[edit]blijkbaar ging het om http://gathering.tweakers.net/wos of /sg
Zie ook deze resultaten: klik

[ Voor 58% gewijzigd door Outerspace op 09-03-2006 13:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58

bonzz.netninja

Niente baffi

en anders kun je ook nog je host file aanpassen lijkt me zo...

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Die hostfile kan ik niet aanpassen, omdat het om gedeelde pc's gaat... Thuis heb ik gewoon een snelkoppeling en hoef ik helemaal niks te tikken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mja, met 1 klik naar je myreact en daar je favoriete subforum aanklikken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
bonzz.netninja schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:40:
en anders kun je ook nog je host file aanpassen lijkt me zo...
host file aanpassen? hoe wil je dat dan voor elkaar krijgen?

De host file is voor de omzetting van een dns naam naar een ip adres zonder een wins of dns server te gebruiken. Dat je hiermee kunt faken en een eigen naam op kunt geven voor een ip adres is leuk en aardig maar daar kun je nog steeds geen complete url's mee benaderen.

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:05:
mja, met 1 klik naar je myreact en daar je favoriete subforum aanklikken?
Tuurlijk, maar dat zijn weer kliks... zie eerdere post

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laten we wachten totdat crisp of consorten langskomt. Ik bedoel alleen maar te zeggen: zo kunnen we overal wel een 'shortcut' voor gaan maken en ik weet dus niet of de mannen daarop zitten te wachten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GH45T
BtM909 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:52:
Laten we wachten totdat crisp of consorten langskomt. Ik bedoel alleen maar te zeggen: zo kunnen we overal wel een 'shortcut' voor gaan maken en ik weet dus niet of de mannen daarop zitten te wachten :)
Inderdaad en ik denk ook dat veel mensen echt niet weten wat /14 is zonder er te gaan kijken.

voor TS zal het wel handig zijn maar ik denk niet dat er veel gebruikers zullen zijn die het gaan gebruiken.

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
GH45T schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:54:
[...]

Inderdaad en ik denk ook dat veel mensen echt niet weten wat /14 is zonder er te gaan kijken.

[...]
Absoluut waar, maar de trouwe klanten kennen de nummers wel (of afkortingen), got.tweakers.net/pw kan natuurlijk ook... (of sindskort /p?)

Anyway, ik denk dat het een erg kleine moeite is om een (paar) rewrite rule(s) toe te voegen die het surfgemak van desnoods een handjevol gebruikers veraangenaamd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, dergelijke zaken zijn meer server-configuratie, dus dat laat ik een de serveradmins over ;)

Intentionally left blank

• GH45T
Jurgle schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:12:
[...]

Absoluut waar, maar de trouwe klanten kennen de nummers wel (of afkortingen), got.tweakers.net/pw kan natuurlijk ook... (of sindskort /p?)

Anyway, ik denk dat het een erg kleine moeite is om een (paar) rewrite rule(s) toe te voegen die het surfgemak van desnoods een handjevol gebruikers veraangenaamd.
Je geeft al meteen een aantal opties aan: kortom onduidelijkheid.

De optie die je wil kan best handig zijn maar ik denk dat we dan het beste /pw kunnen gebruiken, de nummertjes van de categorieën weet echt lang niet iedereen hoor, zelfs de meer ervaren bezoekers niet.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

je kunt het ook in forum.php hacken hoor, *schuift terug naar crisp* :P

Mjah, ik vind het op zich wel een idee, al vraag ik me af hoe zinvol het is om hiervoor een shortcut te maken, zodat je weet dat /23 Non-Windows Operating Systems is, dan weet je ook dat je er /forum/list_topics voor moet typen ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17

aex351

I am the one

ik zou graag willen zien :
www.tweakers.net/forum/14

het www.tweakers.net/forum gedeelte bestaat al, nu de rest nog :9~

< dit stukje webruimte is te huur >

• GH45T
moto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:16:

Mjah, ik vind het op zich wel een idee, al vraag ik me af hoe zinvol het is om hiervoor een shortcut te maken, zodat je weet dat /23 Non-Windows Operating Systems is, dan weet je ook dat je er /forum/list_topics voor moet typen ? :)
Tja het gaat TS natuurlijk om het gemak.

hij wil natuurlijk gewoon got.tweakers.net/14 of got.tweakers.net/pw kunnen intypen. Als het al moet zou ik zeggen doe dan die laatste dat komt wat logischer over.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

aex351 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:18:
ik zou graag willen zien :
www.tweakers.net/forum/14

het www.tweakers.net/forum gedeelte bestaat al, nu de rest nog :9~
www. is afgeschaft op tweakers :P
GH45T schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:18:
[...]

Tja het gaat TS natuurlijk om het gemak.

hij wil natuurlijk gewoon got.tweakers.net/14 of got.tweakers.net/pw kunnen intypen. Als het al moet zou ik zeggen doe dan die laatste dat komt wat logischer over.
Dat laatste kan niet meer met een simpele rewrite-rule
moto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:16:
Ik weet niet hoe de redirect/rewrite van got.tweakers.net geregeld is en of ik in forum.php dus wel of niet een path meekrijg ;)

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

crisp schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:26:
Dat laatste kan niet meer met een simpele rewrite-rule
I.d.d., ik heb daar wel es aan gedacht, maar dan zou je elke dag de database leeg moeten gaan trekken om te zien of er nieuwe fora's bij zijn gekomen, aan de hand daarvan de rewriterules aan gaan passen en alle apache's herstarten/huppen zodat ze dat ook doorhebben.
More trouble than it's worth imo.
Ik weet niet hoe de redirect/rewrite van got.tweakers.net geregeld is en of ik in forum.php dus wel of niet een path meekrijg ;)
got.tweakers.net is gewoon een cnamey die naar gathering.t.net verwijst, ik gok dat je daar dus wel bij kan komen ? :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:08:
[...]
got.tweakers.net is gewoon een cnamey die naar gathering.t.net verwijst, ik gok dat je daar dus wel bij kan komen ? :)
In dat geval waarschijnlijk wel, maar zou ik eens moeten testen

edit: voor got.tweakers.net/5 moet ik dan echter in de index zijn en niet in forum.php

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 09-03-2006 18:13 ]

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

Ik zou het niet testen, gelijk online gooien, jij maakt nooit fouten! :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:12:
Ik zou het niet testen, gelijk online gooien, jij maakt nooit fouten! :P
true, true... :z

Intentionally left blank

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mischien kortzichting en lomp, maar dit is toch een luiheids-issue. Een compleet team moet hierover buigen, terwijl je met een doodsimpele php script en een eigen domein nog mooiere dingen zelf kan maken.

(pw.domein.nl -> tweakers.net/pricewatch, 14.domein.nl -> programming forum)
Of klink ik nu erg stom? :?

Of gewoon een favoriet-link maken en deze 14 noemen, 14 intikken en gaan :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• moto-moi

moto-moi

14.* is wel automatisch te fix0ren, da's het probleem niet, maar 'pw' zegt apache niets, dus om dat met de hand bij te gaan houden elke keer als een HGA besluit dat er een nieuw forum moet komen, daar bedank ik voor :P
En de automatische manier om het te doen is dusdanig bewerkelijk * moto-moi wijst naar z'n vorige reply, dat het me niet zinvol lijkt ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat 1 database hit per permanente redirect niet zo schadelijk moet zijn. Daarom kun je de react-config includen, of een read-only user op de F_Forums zetten die de gevraagde alias kan omzetten naar een ForumID. Nadeel is dat je voor iedere redirect een PHP hit hebt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• moto-moi

moto-moi

Dan zou je een rewriterule maken op alles wat op een mogelijk forumafkorting lijkt? Ik vind dat nogal vrij ranzig to be honest..

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waar ik aan dacht was gewoon een index.php die de request afhandelt en doorstuurd; maar zoals ik al noemde kost dat je wel wat capaciteit aangezien je PHP en een databasecall moet doen; ipv alleen een Apache rewrite

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:38:
Waar ik aan dacht was gewoon een index.php die de request afhandelt en doorstuurd; maar zoals ik al noemde kost dat je wel wat capaciteit aangezien je PHP en een databasecall moet doen; ipv alleen een Apache rewrite
Mwa, het is alleen een entry-point en dan ook nog alleen voor mensen die daar gebruik van gaan maken (en dat zullen er nooit zo veel zijn m.i.)
SinergyX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:24:
mischien kortzichting en lomp, maar dit is toch een luiheids-issue. Een compleet team moet hierover buigen, terwijl je met een doodsimpele php script en een eigen domein nog mooiere dingen zelf kan maken.
[...]
Elk verzoek - hoe klein ook - lukraak inwilligen, zelfs als het maar voor een handjevol mensen is, is pas kortzichtig en lomp ;)

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:47:
[...]

Mwa, het is alleen een entry-point en dan ook nog alleen voor mensen die daar gebruik van gaan maken (en dat zullen er nooit zo veel zijn m.i.)
Vandaar dat ik al begon met 'Ik denk dat 1 database hit per permanente redirect niet zo schadelijk moet zijn. '; het gaat om een minimum van mensen en dan is een dynamische redirect waarschijnlijk wel realiseerbaar :)

---

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Lokaal done, enkel moeten de webservers nog van mod_rewrite voorzien worden ;)

Intentionally left blank

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
\o>
<o/
\o/

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.