Hey Allemaal,
Ik ben weer tegen een heerlijk probleem aangelopen.
Ik maak ASP.NET pagina met Visual Web Developer Express Edition 2005.
Nu heb ik enkele pagina met een CODEBEHIND file.
Deze pagina zien er als volgt uit
tabletest.aspx
en de codebehind tabletest.aspx.vb
Nu werkt die lokaal (debug) gewoon goed, maar als ik de "applicatie" naar een webserver verhuis loop ik tegen problemen aan.
Na veel zoeken kwam ik erachter dat een ASP.NET applicatie een BIN folder heeft en dat hierin DLL files moeten staan. Veel mensen geven aan deze te kunnen laten maken met build website.
Dit werkt niet binnen VWD2005 ook is hierin geen PUBLISH website functie te vinden.
Ik heb in mijn applicatie dus helemaal geen DLL files. IIS staat verder gewoon goed ingesteld op de server want alle andere pagina`s werken gewoon (html, css, aspx zonder codebehind).
Begrijp ik had nu goed als ik zeg dat je een website moet compileren, builden, publischen of hoe ze het ook noemen om van je aspx.vb files DLL files te maken als zijnde een CLASS voor je .aspx pagina`s?
Ik ben weer tegen een heerlijk probleem aangelopen.
Ik maak ASP.NET pagina met Visual Web Developer Express Edition 2005.
Nu heb ik enkele pagina met een CODEBEHIND file.
Deze pagina zien er als volgt uit
tabletest.aspx
code:
1
| <%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="tabletest.aspx.vb" Inherits="tabletest" %> |
en de codebehind tabletest.aspx.vb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Imports System.Web.UI.WebControls
Partial Class tabletest
Inherits System.Web.UI.Page
sub gebeuren
End Class |
Nu werkt die lokaal (debug) gewoon goed, maar als ik de "applicatie" naar een webserver verhuis loop ik tegen problemen aan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Server Error in '/ontwikkeling' Application. Parser Error Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately. Parser Error Message: Could not load type 'tabletest'. Source Error: Line 1: <%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="tabletest.aspx.vb" Inherits="tabletest" %> |
Na veel zoeken kwam ik erachter dat een ASP.NET applicatie een BIN folder heeft en dat hierin DLL files moeten staan. Veel mensen geven aan deze te kunnen laten maken met build website.
Dit werkt niet binnen VWD2005 ook is hierin geen PUBLISH website functie te vinden.
Ik heb in mijn applicatie dus helemaal geen DLL files. IIS staat verder gewoon goed ingesteld op de server want alle andere pagina`s werken gewoon (html, css, aspx zonder codebehind).
Begrijp ik had nu goed als ik zeg dat je een website moet compileren, builden, publischen of hoe ze het ook noemen om van je aspx.vb files DLL files te maken als zijnde een CLASS voor je .aspx pagina`s?