[alg] DevDays 2006

Pagina: 1
Acties:

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 01:38
Afbeeldingslocatie: http://www.twice.nl/images/devdays(1).gif

De DevDays 2006 zijn weer achter de rug. Ik ben wel benieuwd naar meningen en wat voor sessies de tweakers gevolgd hebben. Ikzelf ben alleen de eerste dag geweest.

Keynote
Keynote was wel okay. Rafal Lukawiecki praatte in één volzin, en overvloog zoveel zaken op conceptueel niveau dat ik weinig ervan heb opgepikt wat ik nuttig vond. Scott Guthrie 'zijn' Atlas was een openbaring voor me, dat het zo simpel is. Voordat ASP.NET 2.0 kwam had ik me al gericht op WinForms, en ook dat was weer een openbaring om geen HTML meer te hoeven kloppen (waar de uitdaging een beetje uit was) en om statefull te zijn. Maar nu ik zie hoe eenvoudig Atlas is, lijkt het me leuk om het nog eens op te pakken. Vista demo van Tony Krijnen was kort maar krachtig.

Webservices performance
Op zich een goede sessie met wat nieuwe zaken die ik nog niet wist. Maar ik vraag me af in hoeverre Bas zijn sessie had voorbereid met oefening, want blijkbaar wist hij niet dat zijn tests zo zouden uitlopen. :P
Presentatie was in orde en inhoud was ook okay.

MSF & VSTS
Dit was een collega van me, dus kan ik weinig over zeggen. Ik heb achterin wat foto's gemaakt, maar had beter naar voren kunnen lopen. Als je MSF niet kent, zeker aandacht aan besteden en het aanbevolen boek lezen. Jammer dat z'n toetsenbord het niet meer deed, maar schijnt een VPC issue te zijn zodra je tussen beamer en je laptop gaat zitten switchen terwijl je VPC open staat.

Atlas
De volledige versie van Scott z'n verhaal aangehoord. Leuke sessie, maar Scott is nu eenmaal ervaren en weet veel. Het ziet eruit alsof m'n moeder het zelfs kan. Ik heb echter verhalen gehoord, dat als je eenmaal een javascript error krijgt, je wel kunt opdoeken. Het bestaat eenmaal uit libraries en gegenereerde code, en daar kun je niets in wijzigen. Vooral met het oog op browser-compatibility, is het de vraag in hoeverre het op alle browsers gaat werken. Ook met het oog op zelf geschreven javascript. Bouw jij script die niet in FireFox werkt (met client-side atlas) dan krijgt Microsoft meteen de schuld 8)7

Vierde sessie heb ik niets gevolgd, maar ben door de RAI gaan wandelen met collega's om wat te socializen.

Ben wel benieuwd wat anderen van Anko & Alex hun sessies vonden, en ook de 2e dag van de security sessie van Anko & Astrid.

Foto's
Foto's vind je hier, hier en hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 10-03-2006 13:17 . Reden: DevDays logo toegevoegd ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik ben naar de 2e dag geweest, naar de 3 security sessies van Anko & Astrid.
Ik vond ze erg interessant. Ik twijfelde eerst nog of ik er naar toe zou gaan, omdat ik er wel al het een en ander van wist, maar ik heb toch veel nieuwe dingen geleerd.

Het belangrijkste was toch wel het feit dat de zwakste schakel in beveiliging de programmeur zelf is. Het is een heel proces waar je mee bezig moet zijn, en niet een of andere feature die je even moet proggen.
En dat het grootste gevaar "social engineering" is. Oftewel, dat je je collega's niet meer kan vertrouwen >:)

Het was goed verteld (Anko beter als Astrid) en prettig te volgen.

Verder vond ik het zeker wel een geslaagd evenement. Twee kleine minpuntjes:
- mijn chocolate donut werd opgeruimd door een serveerster
- het optreden van Huub Houop na afloop en tussen de sessies. (een malloot die domme liedjes zit te zingen)

[ Voor 23% gewijzigd door CaptBiele op 09-03-2006 13:40 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik ben 2 dagen geweest en ik moet zeggen dat Rafal Lukawiecki en Scott Guthrie de devdays toch wel tot een succes hebben gemaakt :)
Even een overzichtje van de sessies die ik gezien heb:
- Webservice Performance, veel nieuwe dingen gezien
- WinFX Security, spreker was _/-\o_
- ATLAS, zelfde als bij WinFX :)
- Windows Communication Foundation
- ASP.Net black-belt, interessant maar niet zo heel erg diep
- C# 3.0 en LINQ <- dit wordt echt de shit
- Generics in C#, niet echt spectaculair op het gooien met memory sticks na

Over het algemeen 2 geslaagde dagen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Dennis van der Stelt
ASP.Net black-belt, interessant maar niet zo heel erg diep
Hehehehe, grappig... Ik hoorde juist het tegenovergestelde van anderen. Zo van, als we Atlas (of wat dan ook), waarom zouden we dit nog willen?
Generics in C#, niet echt spectaculair op het gooien met memory sticks na
Dat wist ik dus niet hè, anders had ik daar ook gaan kijken! B)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

MTWZZ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:19:
- Generics in C#, niet echt spectaculair op het gooien met memory sticks na
Het schijnt dat je met die Generics toch echt wel heftige dingen kan doen. Ik zou zelf niet 123 weten wat, meer dat heb ik me iig laten vertellen...

En ik had Thomas Huijer (spreker) nog even gesproken, en het scheen dat er iemand bijna gewond raakte door zo'n stickie :7

• Dennis van der Stelt
CaptBiele schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:23:
Het schijnt dat je met die Generics toch echt wel heftige dingen kan doen. Ik zou zelf niet 123 weten wat, meer dat heb ik me iig laten vertellen...
Dat is zéker wel waar. Daarnaast draait meer en meer binnen .NET 2.0 en 3.0 op generics, maar ook WinFX. Dus als je generics uiteindelijk niet begrijpt... :+
En ik had Thomas Huijer (spreker) nog even gesproken, en het scheen dat er iemand bijna gewond raakte door zo'n stickie :7
Maar had ie 'm uiteindelijk wel? Wel sneu, als je een wond oploopt in je gezicht ofzo, en dat jij daardoor enkele seconden vertraging hebt, en iemand anders jouw stickie snaait!

Verwijderd

heb me een paar weken van te voren ingeschreven en ik zal van microsoft binnen 2 werkdagen een mail krijgen met een link om alles af te handelen. nou deze heb ik dus niet gekregen. Beetje jammer eigenlijk. Had er zo naar uitgekeken naar devdays :(

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:32:
heb me een paar weken van te voren ingeschreven en ik zal van microsoft binnen 2 werkdagen een mail krijgen met een link om alles af te handelen. nou deze heb ik dus niet gekregen. Beetje jammer eigenlijk. Had er zo naar uitgekeken naar devdays :(
Dat is zeker balen. Normaliter handelt Microsoft dit soort zaken toch redelijk goed af dacht ik.
Kon je niet nog even bellen/emailen?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:35

aex351

I am the one

devdays :? is dat een bekend iets ofzo
Gelieve enkel nuttige replies te maken; ik bedoel... Als je niet weet wat het is kan je ook even googlen of op de site van MS kijken ipv hier een nutteloze reply te posten.

[ Voor 70% gewijzigd door whoami op 09-03-2006 20:39 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De Microsoft DevDays zijn het grootste evenement voor ontwikkelaars, softwarearchitecten, software-engineers, webontwikkelaars en decision makers op het gebied van softwareontwikkeling en -architectuur. Vooraanstaande sprekers introduceren nieuwe Microsoft-producten en praten u bij over de richting die het Microsoft-ontwikkelplatform inslaat.

[ Voor 71% gewijzigd door kenneth op 09-03-2006 18:46 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Ik ben de tweede dag geweest. Ben begonnen met de asp.net blackbelt sessie. Dit was niveau 400 maar het viel me qua niveau heel erg tegen. Het gros wist ik al en wat ik niet wist was nou ook niet van super hoog niveau. Spreker was ik op zich tevreden over maar het was niet level 400 waardig. Test versie van vs.net2k5 vond ik wel gaaf :)

Tweede sessie was van onze grote vriend Scott Guthrie, erg goede presentatie, met name doordat goed vertelt werd wat we kunnen verwachten en ongeveer wanneer. Verder erg onder de indruk van de mogelijkheden en eenvoud voor het gebruik van Atlas.

Derde sessie over c# 3.0 en Linq. Erg onder de indruk, ik verwacht er veel van en ben benieuwd of het gaat aanslaan bij het grote publiek. Presentatie was erg goed.

Vierde sessie over generics in vb.net. Dit niveau vond ik erg laag en niks nieuws onder de zon, kwam misschien ook mede door sommige noobs uit het publiek, de spreker irriteerde zich ook duidelijk aan deze gasten..

Verder algemene indrukken:
Evenement was goed georganiseerd.
Bediening + catering was goed, ik heb me buikje goed vol gegeten.
Stands van de sponsors vielen me een beetje tegen, ik had hier meer van verwacht.
Op zich nog best lekkere mokkeltjes in die stewardes pakjes :D

• EfBe
  • Niet online
Sorry dat ik niet meer tijd voor je had, Dennis, maar ja, overleg met Scott Guthrie ging voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 09-03-2006 20:37 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

CaptBiele schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:22:
[...]

Dat is zeker balen. Normaliter handelt Microsoft dit soort zaken toch redelijk goed af dacht ik.
Kon je niet nog even bellen/emailen?
heb ze meerdere malen gemaild en telefoonnummers kon ik voor zover niets vinden.

• Dennis van der Stelt
EfBe schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:36:
Sorry dat ik niet meer tijd voor je had, Dennis, maar ja, overleg met Scott Guthrie ging voor ;)
Hehehehe, no problem. Ik heb ook verder niet gekeken. Zag ná DevDays pas dat je op MS stand aanwezig zou zijn. En er waren zoveel mensen te meeten. Socializen en netwerken was leukste van DevDays! :)
heb ze meerdere malen gemaild en telefoonnummers kon ik voor zover niets vinden.
Afwikkeling van inschrijvingen e.d. ligt niet in handen van Microsoft, maar van externe organisatie. Ik zou er een melding van maken richting Microsoft. Wie weet komt er nog wat voor je uit! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 10-03-2006 08:22 ]

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

wat ik trouwens ook wel irritant vond, was dat ze popcorn uitdeelde.
Vervolgens ging iedereen de sessie in met die krakende shit :X

• Dennis van der Stelt
CaptBiele schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:36:
wat ik trouwens ook wel irritant vond, was dat ze popcorn uitdeelde.
Vervolgens ging iedereen de sessie in met die krakende shit :X
Hahahaha... Ik liep daar al om 7:30 en op een nuchtere maag was de popcorn mijlenver te ruiken! :|

Verwijderd

Filmpje over LINQ:
http://channel9.msdn.com/showpost.aspx?postid=114680
Duurt bijna 38 minuten, en ik ben momenteel pas 6 minuten aan het kijken, en nu al onder de indruk.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Je kan ook een technology preview van Linq downloaden:

klik
klik

https://fgheysels.github.io/

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:32:
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar ik heb gemaild met vanvan die het organiseert en heb vervolgens per mail mijn barcode gekregen.

Zelf heb ik alleen de tweede dag gevolgd (Acadamic day, 10 euro). Vond het zeer intressant, Scott gaf inderdaad een beetje standaard verhaal van alles werkt simpel en snel (zolang je tevreden bent met wat je standaard krijgt). C#3.0 + LINQ was zeer goed (dankzij InfoSupport), genoeg diepgang iig!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Weet iemand of we dit jaar weer een DVD krijgen met alle sessies? Zijn de slides al ergens te downloaden btw?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

ATLAS presentatie van Scott Guthrie staat op http://weblogs.asp.net/scottgu/

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000