De DevDays 2006 zijn weer achter de rug. Ik ben wel benieuwd naar meningen en wat voor sessies de tweakers gevolgd hebben. Ikzelf ben alleen de eerste dag geweest.
Keynote
Keynote was wel okay. Rafal Lukawiecki praatte in één volzin, en overvloog zoveel zaken op conceptueel niveau dat ik weinig ervan heb opgepikt wat ik nuttig vond. Scott Guthrie 'zijn' Atlas was een openbaring voor me, dat het zo simpel is. Voordat ASP.NET 2.0 kwam had ik me al gericht op WinForms, en ook dat was weer een openbaring om geen HTML meer te hoeven kloppen (waar de uitdaging een beetje uit was) en om statefull te zijn. Maar nu ik zie hoe eenvoudig Atlas is, lijkt het me leuk om het nog eens op te pakken. Vista demo van Tony Krijnen was kort maar krachtig.
Webservices performance
Op zich een goede sessie met wat nieuwe zaken die ik nog niet wist. Maar ik vraag me af in hoeverre Bas zijn sessie had voorbereid met oefening, want blijkbaar wist hij niet dat zijn tests zo zouden uitlopen.
Presentatie was in orde en inhoud was ook okay.
MSF & VSTS
Dit was een collega van me, dus kan ik weinig over zeggen. Ik heb achterin wat foto's gemaakt, maar had beter naar voren kunnen lopen. Als je MSF niet kent, zeker aandacht aan besteden en het aanbevolen boek lezen. Jammer dat z'n toetsenbord het niet meer deed, maar schijnt een VPC issue te zijn zodra je tussen beamer en je laptop gaat zitten switchen terwijl je VPC open staat.
Atlas
De volledige versie van Scott z'n verhaal aangehoord. Leuke sessie, maar Scott is nu eenmaal ervaren en weet veel. Het ziet eruit alsof m'n moeder het zelfs kan. Ik heb echter verhalen gehoord, dat als je eenmaal een javascript error krijgt, je wel kunt opdoeken. Het bestaat eenmaal uit libraries en gegenereerde code, en daar kun je niets in wijzigen. Vooral met het oog op browser-compatibility, is het de vraag in hoeverre het op alle browsers gaat werken. Ook met het oog op zelf geschreven javascript. Bouw jij script die niet in FireFox werkt (met client-side atlas) dan krijgt Microsoft meteen de schuld
Vierde sessie heb ik niets gevolgd, maar ben door de RAI gaan wandelen met collega's om wat te socializen.
Ben wel benieuwd wat anderen van Anko & Alex hun sessies vonden, en ook de 2e dag van de security sessie van Anko & Astrid.
Foto's
Foto's vind je hier, hier en hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 10-03-2006 13:17 . Reden: DevDays logo toegevoegd ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.