[Outlook Express] Mail onvindbaar na windows crash

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Een systeem hier in huis is eerdaags gecrasht en gelukkig kon ik de hd nog benaderen in een ander e pc (heb eventjes snel hele hd overgezet op andere hd zodat er weer snel windows op kon worden gezet), maar nu kan ik de mail uit Outlook Express niet meer terug vinden.

In de reguliere map (C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express) is niets te vinden, hij bestaat namelijk niet eens.

Vervolgens heb ik alle bestanden maar afgezocht op *.dbx bestanden en kwam toen uit in een map (C:\nieuwe map\outlook express). Hier stonden inderdaad de nodige *.dbx bestanden, maar jammer genoeg waren deze begin 2004 voor het laatst gewijzigd.

Toen begon ik al beetje radeloos te worden en heb alle bestanden nog maar eens afgezocht op *.eml bestanden en alle mappen die beginnen met outlook maar jammer genoeg niets gevonden (uiteraard stond zoeken in onderliggende en verborgen mappen aan).

Nu is mijn vraag dus, waar o waar slaat outlook express nog meer zijn mails op. Ze moeten er zijn, want er wordt dagelijks mee gewerkt en er is niets verwijderd.

Verwijderd

HmmZ Sorry te snel gereageerd, Je had op de juiste plek gezocht

- Tip zoek eens op inbox / drafts / outbox

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 12:29 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

frennek schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:23:
[...]heb eventjes snel hele hd overgezet op andere hd zodat er weer snel windows op kon worden gezet), maar nu kan ik de mail uit Outlook Express niet meer terug vinden.

In de reguliere map (C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express) is niets te vinden, hij bestaat namelijk niet eens.

[...]
Dan zou je toch bijna denken dat je bij het overzetten van de HD alleen zichtbare bestanden hebt meegenomen. In dat geval staan stonden je mails nog op de oude HD waar je inmiddels windows overheen hebt gezet. Hoe heb je die harde schijf overgezet?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• frennek
Niesje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:36:
[...]

Dan zou je toch bijna denken dat je bij het overzetten van de HD alleen zichtbare bestanden hebt meegenomen. In dat geval staan stonden je mails nog op de oude HD waar je inmiddels windows overheen hebt gezet. Hoe heb je die harde schijf overgezet?
Bij het backuppen heb ik alle bestanden + mappen van de hd geselecteerd en overgezet. Die zie ik nu ook duidelijk als verborgen aangegeven. En een verborgen bestand of map die in een niet verborgen map zit neemt hij automatisch mee. Wat ik wel ben vergeten zijn de verborgen mappen direct op de c schijf, ik was namelijk even vergeten dat op die pc toon verborgen mappen + bestanden uit stond. Maar volgens mij staan in deze mappen direct op de c schijf geen belangrijke informatie wat betreft opgeslagen mailtjes? Of zou er wel iets in MSOCache kunnen staan? Dat zou wel zuur zijn.

• frennek
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:27:
HmmZ Sorry te snel gereageerd, Je had op de juiste plek gezocht

- Tip zoek eens op inbox / drafts / outbox
Hier had ik ook al op gezocht inderdaad, jammer genoeg zonder succes.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Omdat je in OE zelf kunt aangeven waar OE mail moet opslaan kun je er nooit blindelings vanuit gaan dat ze op de defaultlocatie staan. Blijkbaar is er al eerder mee gekloot gezien het feit dat je ook een map C:\nieuwemap\OE\ met dbx files aantrof. IIg wordt de mail door OE in dbx files opgeslagen, en als je geen recentere dbx files hebt dan 2004 dan vrees ik met grote vreze voor je mailarchief.

offtopic:
voor het geval dat je als laatste poster iets wilt toevoegen hebben we de editknop uitgevonden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 09-03-2006 12:56 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• frennek
Niesje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:54:
Omdat je in OE zelf kunt aangeven waar OE mail moet opslaan kun je er nooit blindelings vanuit gaan dat ze op de defaultlocatie staan. Blijkbaar is er al eerder mee gekloot gezien het feit dat je ook een map C:\nieuwemap\OE\ met dbx files aantrof. IIg wordt de mail door OE in dbx files opgeslagen, en als je geen recentere dbx files hebt dan 2004 dan vrees ik met grote vreze voor je mailarchief.

offtopic:
voor het geval dat je als laatste poster iets wilt toevoegen hebben we de editknop uitgevonden ;)
Maar hoe kan het dan mogelijk zijn dat outlook deze mailtjes opeens 'kwijt' is. Het lijkt mij onmogelijk dat deze zijn verdwenen, maarja het lijkt mij ook vrij onmogelijk dat outlook zijn mail op een andere manier op slaat dan *.dbx bestanden.
Pagina: 1