PC blijft freezen in-game

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
(Ik post dit hier omdat ik bijna zeker ben dat het geen software probleem is)

Als ik druk aan het gamen ben, (elk 'modern' spel) wil mijn pc nog wel eens gewoon freezen. Alles vast, geluid hangt etc.
Ik heb denk ik echt alles gechecked:
  • Temp. 50 graden CPU 45 graden kast (1 casefan, Papst)
  • Geluidskaart, en ram eruit gehaald (heb 2 reepjes alle 2 geprobeerd om de beurt)
  • Windowed spelen
  • Alles op lagere stand spelen (lagere resolutie en opties verlagen)
  • Ik had eerst een Radeon 9800 PRO maar die is naar zijn grootje gegaan (geen garantie meer :( ) dus heb ik mijn oude Videokaart weer gepakt maar daar gebeurd het ook.
  • DirectX 9.0c
  • Memtest 2 nachten gedraaid
Dit gebeurd alleen als ik game en niet als ik uren lang avi's kijk (wat neem ik aan ook wel een beetje stressfull is voor de pc).
Specs:
Windows XP SP2
Club3D GeForce 4 TI4200
1024 MB Crusial tech ram
MSI MS-6712
AMD Athlon XP 2400+

1024 MB wisselgeheugen

Wie kan mij hier door heen troubleshooten? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Crowmeister op 09-03-2006 16:39 ]

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Krijg je ook foutmeldingen of foutmeldingen in je logboeken?
Daarnaast is het handig om je geheugen te testen met Memtest. En speel je die .avi files van je harde schijf of van een DVD/CDROM? Want het zou ook aan je harde schijf kunnen liggen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:54:
Krijg je ook foutmeldingen of foutmeldingen in je logboeken?
Daarnaast is het handig om je geheugen te testen met Memtest. En speel je die .avi files van je harde schijf of van een DVD/CDROM? Want het zou ook aan je harde schijf kunnen liggen.
Geen foutmeldingen en geen Doc. Watson als ik weer reboot.
Ben iid vergeten te melden dat ik memtest heb gedraaid. 2 nachten lang. Ook dat ram programma'tje van MS, wiens naam ik even ben vergeten.
De avi's speel ik van HDD af maar mijn pc loopt niet vast als ik avi's kijk, alleen tijdens gamen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Het lijkt wel alsof er een probleem ontstaat met DirectX of OpenGL (dus wat met games heeft te maken). Draai dxdiag eens voor de zekerheid, misschien dat die nog een paar foutjes ertussen uit pikt. En de laatste drivers heb je ook al uitgetest?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:34:
Het lijkt wel alsof er een probleem ontstaat met DirectX of OpenGL (dus wat met games heeft te maken). Draai dxdiag eens voor de zekerheid, misschien dat die nog een paar foutjes ertussen uit pikt. En de laatste drivers heb je ook al uitgetest?
DXdiag geeft geen fouten en de tests werken. En ik heb inderdaad ookal de nieuwste drivers voor mijn GF4. Maar het rare is dus dat het ook gebeurde toen ik mijn Radeon 9800 pro nog had.

[ Voor 9% gewijzigd door Crowmeister op 09-03-2006 15:41 ]

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Lastig lastig. I'm running out of options :o

Ik neem aan dat je ook DirectX 9.0c draait? Want het zou daar misschien aan kunnen liggen (al denk ik het niet). Verder heb je de chipsetdrivers en andere soorten drivers up to date? Kan er een virusscanner zitten bokken? Dit is voorlopig de laatste info die ik je kan vragen want ik weet het anders ook niet :)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:47:
Lastig lastig. I'm running out of options :o

Ik neem aan dat je ook DirectX 9.0c draait? Want het zou daar misschien aan kunnen liggen (al denk ik het niet). Verder heb je de chipsetdrivers en andere soorten drivers up to date? Kan er een virusscanner zitten bokken? Dit is voorlopig de laatste info die ik je kan vragen want ik weet het anders ook niet :)
Haha zeker heel lastig, het is ook een vrij irritant probleem. Ik draai inderdaag gewoon DX 9.0c. Ik zal eens moeten kijken naar chipsetdrivers, want het enige (hardware) waar het volgens mij aan kan liggen is mijn HDD of mijn MB.

Mijn virusscanner is de virusscanner van ZoneAlarm Internet Suite. Kan dat de boosdoener zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat kan je natuurlijk zelf even testen door 'm even uit te zetten en dan te gaan spelen.

The devil is in the details.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:27
En wat voor voeding heb je, mss is de videokaart in 3d modus net iets te veel voor hem?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Eskimootje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:58:
En wat voor voeding heb je, mss is de videokaart in 3d modus net iets te veel voor hem?
Ik heb een Zalman 400 Watt, daar hangen 2 HDD's en 1 DVD brander aan.
1 WD 200 GB
1 WD 160 GB
December schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:52:
Dat kan je natuurlijk zelf even testen door 'm even uit te zetten en dan te gaan spelen.
Ja zeker weten, zal dat ook meteen doen. Uiteraard zijn de freezes random en komen ze soms 1 dag lang niet en dan weer 5 keer per uur

Pagina: 1