Toon posts:

IBM Thinkpad wil niet meer aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een IBM Thinkpad liggen, Pentium 3 800 staat mij bij, maar van de een op andere dag ging hij niet meer aan. Als ik op het aanknopje druk hoor ik, volgens mij de processorfan, om de 2 seconden aan en weer uit gaan. Ik heb van iemand wel eens gehoord dat dit aan een kortsluiting kan liggen, weet iemand hier iets meer over, en wat ik er aan kan doen?

Bvd Joost

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Haal eens de accu er uit en werk alleen op netstroom.

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet hij nog steeds hetzelfde.

• djluc
Dan kan het zijn dat er een koelend item vastzit. Daarvoor zal je de laptop moeten openschroeven en bijvoorbeeld stof verwijderen of een ventilator vervangen. Ook kan een sensor kapot zijn, een aansluiting enzovoorts.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb hem nu aardig uit elkaar geschroefd, er zit maar 1 fan in, en die zit niet vast, ik ga nog even kijken naar wat aansluitinkjes, en stof. En als er een sensor kapot is, wat kan ik daar dan tegen doen?

• djluc
Je zult echt met het schema en een multimeter aan de slag moeten gaan. Begin eens bij de voeding, klopt de spanning etcetera. Ook zijn er op internet waarschijnlijk wel veel voorkomende problemen te vinden met de punten die je door kunt meten.

Krijg je geen piepjes te horen tijdens het aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nee, geen piepjes. Daarnet ging de fan even aan (en bleef aan), maar hij ging ook niet meer uit toen ik de laptop uitzette.
Pagina: 1