2 Verschillende apache servers met verschillende specs

Pagina: 1
Acties:

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04 11:43
Is het mogelijk op een Windows XP Pro Systeem 2 Apache Servers te laten draaien, niet tegelijk maar omste beurt?

Ik wil een situatie dat er een server php4 en de andere php5 draait. Ivm met de compatibiliteit van bepaalde software, scripts.

Is er ergens een tutorial voor of is het niet mogelijk? En hoe laat ik in php4 de mysql draaien?

Ik heb al een Apache server op mijn pc draaien met mysql 4.1.6, php 5.1.2 en phpmyadmin 2.7.0 op de nieuwste versie van Apache maar wil ook nog een server met mysql 3, php 4 en phpmyadmin 2.5.0 met een nieuwste versie van Apache.

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 15:11
Lijkt mij een enorm beveiligingsrisico (oftwel iets wat je eigenlijk niet wil?) Er worden niet voor niets bugfixes uitgebracht! Sowieso zou ik het opsplitsen omdat je geupdate installatie zo ook vulnerable wordt via de verouderde installatie.

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat in ieder geval wel kan is naast Apache 1 ook Apache 2 draaien. Misschien dat je hiermee uit de voeten kunt.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
desnoods een dual boot ofzo?

Verwijderd

Wat dacht je van twee verschillende poorten gebruiken (bijv. 80 en 81)? Anders kun je elke Apache-installatie op een apart IP laten luisteren. Zelfde geldt voor MySQL, óf een andere poort, óf laten luisteren op een ander IP.

Oh, je wilt ze dus niet tegelijkertijd laten draaien maar elke keer één? Leg eens wat duidelijker uit wat je wilt, wil je nou twee aparte installaties met verschillende versies op één server, of wil je meerdere servers met elk een installatie van een verschillende versie?

Dat laatste is niet zo moelijk natuurlijk, elke keer als je een script hebt dat niet compatibel is kan je dat doorverwijzen naar de andere server. Is het eerste het geval kan je proberen wat ik als eerste opschreef.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 12:48 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

(re)Booten is toch iets van vorige eeuw??

1e hit op google met: installing multiple apaches:
http://httpd.apache.org/docs/1.3/win_service.html
Multiple Apache services can be installed, each with a different name and configuration.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 15:16

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

voor zover ik kan zien kan je een batch file aanmaken...

je maakt 2 httpd.conf's 1 met de instellingen van PHP4 en de ander met instellingen van PHP5 (en tevens definieer je in beide een andere wwwroot)

met apache -f kan je een aparte config starten (staat bij apache.exe /?) dus in jou geval zou dat kunnen met apache -f php4.conf en apache -f php5.conf

in dezelfde batchfile kan je ook de ene mysql server stoppen en de andere mysql starten (en vise versa uiteraart)

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
met xampp kan je via een batchbestand kiezen tussen php4 en 5

Heeft ook een computer!

• brandsrus
Ik ga nu twee Apache Servers installeren (2.0 en een 1.0) waarbij de 1.0 de php versie 4 krijgt.

Is het dan ook mogelijk om aparte mysql voor die 1.0 te laten draaien, ik ga er nu vanuit als ik het doe dat er met de twee problemen komt of moet ik eenvoudigweg de servicenaam aanpassen aan mijn situatie bijv. mysql1 en mysql2?

Is daar ook een oplossing voor? en hoe maak ik het mogelijk dat de php 4 mysql leest? Dat is me ook nog niet gelukt.

Bedankt voor de reacties tot zover, heb er wat aangehad, bedankt hiervoor!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt mysql ook op een andere poort laten draaien. Ik neem aan dat je gewoon 2 mysql's kunt opstarten of als service kunt laten draaien.

• brandsrus
Is er ook een mogelijkheid tot gebruik van dezelfde mysql server? Zou nog makkelijker zijn!

Verwijderd

brandsrus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:34:
Is er ook een mogelijkheid tot gebruik van dezelfde mysql server? Zou nog makkelijker zijn!
Ja.

• brandsrus
Hoe kan ik dit bewerkstelligen, ik kan het antwoord nog nergens vinden :S

Verwijderd

brandsrus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:54:
Hoe kan ik dit bewerkstelligen, ik kan het antwoord nog nergens vinden :S
Ja, kom 's. Met wat zoekwerk is dat echt wel te vinden hoor, je specificeert simpelweg het IP en poort in de mysql_connect functie in je PHP-script, dan verbindt 'ie daar gewoon heen. Zulk soort vragen kan je denk ik dan ook beter stellen in het Programming forum, dit heeft eigenlijk niks meer met netwerken te maken. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 18:03 ]

Pagina: 1