[MSSQL 2005] Schemas owned by user

Pagina: 1
Acties:

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Ik ben bezig met het overzetten van een db van SQL 2000 naar SQL 2005.
De data is goed overgegaan alleen de tool die gebruik maakt van de db geeft fouten.
Als ik deze tool een nieuwe db laat maken heeft de gekoppelde user bij "Schemas owned by this user"
een paar schema's staan.
Nu heb ik bij de db die overgezet is de user toegevoegd alleen "Schemas owned by this user" is grijs en leeg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hier schemas komen te staan?

Bij de Help heb ik een hoop gelezen over het verschil tussen 2000 en 2005 dat schemas nu niet meer rechtstreeks gekoppeld zijn aan databases maar volgens mij heeft dat hier niets mee te maken.

Wie heeft er een idee wat ik fout doe of moet doen?
Als er meer info moet komen dan zal ik dat posten.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is die user dan wel database-owner, want dat stukje snap ik niet helemaal uit je tekst :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
BtM909 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:44:
Is die user dan wel database-owner, want dat stukje snap ik niet helemaal uit je tekst :)
Ja. Ik heb het al opgelost! Het scherm is nog steeds grijs maar de db user kennen we nu aan een database toe in de Security properties van de algemene SQL Server instantie. Hier koppel je ook het schema aan de database. De koppeling had ik hiervoor gewoon niet goed ingesteld.
Case closed ;)

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile