[BF2] zware lag problemen, mischien dual core related?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoi,
Na lang bezig te zijn geweest naar oplossing ben ik nu in een stadion belandt dat ik het echt niet meer weet.

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht AMD 64 X2 4400+, Sappire X1900xt crossfire edition, MDT 2x 512mb dual channel, A8R32-MVP.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik me pc reboot kan ik gewoon battlefield2 spelen, hij draait op 1024x786 op high detail met 2x aa erg smooth met hoge fps. Maar helaas houdt na ongeveer 2-4 min spelen de pret op, hij gaat schokken en niet zon klein beetje ook het beeld staat ongeveer 50%, zoniet meer van de tijd stil. Net alsof die aan het laden is maar daar is die niet meer bezig, ik hoor geen zware hd activiteit. Als ik alt-tab doet windows het gewoon goed maar als ik weer naar bf2 gaat kom de lag weer, die als het eenmaal begonnen is ook in het menu voorkomt, ik kan wel me muis nog bewegen als hij lagt in het menu. Als ik bf2 weer overnieuw opstart lagt die meteen vanaf de introfilmpjes.

Wat ik denk en wat ik geprobeert heb:
Ik dacht eerst dat het aan de X2 dualcore proc lag aangezien ik daar veel problemen met bf2 mee heb gelezen op verschillende forums en heb alle “oplossingen” uitgevoert die op de forums stonden, de hotfix en regedit, 1 proc uitschakelen in taskmanager en wat ge edit zodat bf2 alleen met 1 core opstart, allemaal hadden ze geen effect. Ik vraag me dus af of het wel hier aan ligt. Aangezien ik geen problemen heb met andere spellen (q4, cod2, bia) en deze gewoon smooth draaien zonder problemen denk ik ook niet dat het aan de warmte ligt. Verder had ik net een cleaninstal gedaan van windows en heb eerst sp2 geinstalled, toen alle drivers. heb nieuwe vga kaart drivers geprobeert en ook geprobeert zonder de amd drivers. Heb ook alles op low gezet in 800x600 helaad doet die dan ook het zelfde.

Ik heb echt geen idee meer waaraan het zou kunnen liggen en wou graag weten of het probleem zoals ik dat beschijf overeenkomt met dualcore problemen in bf2, ik heb iig nergens de exact zelfde problemen op forums tegengekomen.

Als iemand een oplossing heeft ben ik je eeuwig dankbaar :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
evilpin0 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:54:
Hoi,
Na lang bezig te zijn geweest naar oplossing ben ik nu in een stadion belandt dat ik het echt niet meer weet.

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht AMD 64 X2 4400+, Sappire X1900xt crossfire edition, MDT 2x 512mb dual channel, A8R32-MVP.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik me pc reboot kan ik gewoon battlefield2 spelen, hij draait op 1024x786 op high detail met 2x aa erg smooth met hoge fps. Maar helaas houdt na ongeveer 2-4 min spelen de pret op, hij gaat schokken en niet zon klein beetje ook het beeld staat ongeveer 50%, zoniet meer van de tijd stil. Net alsof die aan het laden is maar daar is die niet meer bezig, ik hoor geen zware hd activiteit. Als ik alt-tab doet windows het gewoon goed maar als ik weer naar bf2 gaat kom de lag weer, die als het eenmaal begonnen is ook in het menu voorkomt, ik kan wel me muis nog bewegen als hij lagt in het menu. Als ik bf2 weer overnieuw opstart lagt die meteen vanaf de introfilmpjes.

Wat ik denk en wat ik geprobeert heb:
Ik dacht eerst dat het aan de X2 dualcore proc lag aangezien ik daar veel problemen met bf2 mee heb gelezen op verschillende forums en heb alle “oplossingen” uitgevoert die op de forums stonden, de hotfix en regedit, 1 proc uitschakelen in taskmanager en wat ge edit zodat bf2 alleen met 1 core opstart, allemaal hadden ze geen effect. Ik vraag me dus af of het wel hier aan ligt. Aangezien ik geen problemen heb met andere spellen (q4, cod2, bia) en deze gewoon smooth draaien zonder problemen denk ik ook niet dat het aan de warmte ligt. Verder had ik net een cleaninstal gedaan van windows en heb eerst sp2 geinstalled, toen alle drivers. heb nieuwe vga kaart drivers geprobeert en ook geprobeert zonder de amd drivers. Heb ook alles op low gezet in 800x600 helaad doet die dan ook het zelfde.

Ik heb echt geen idee meer waaraan het zou kunnen liggen en wou graag weten of het probleem zoals ik dat beschijf overeenkomt met dualcore problemen in bf2, ik heb iig nergens de exact zelfde problemen op forums tegengekomen.

Als iemand een oplossing heeft ben ik je eeuwig dankbaar :)
Idem voor mij, heb dezelfde problemen in BF2 ook net nieuw systeem enige spel dat ik tot nu toe geprobeerd heb is HL2 "lost coast" en deze werkt perfect, BF2 geeft me een heel slechte performance het schokt namelijk extreem erg alsof er een gigantisch tekort aan geheugen is.

specs:
Powercolor X1800 XT 512mb
AMD X2 3800+
2x 512mb OZC Pc 3200 performance
MSI RD480 NEO2

Windows XP SP2
- hotfix
-1.2.2.2 amd driver.

[ Voor 4% gewijzigd door BlowFish op 09-03-2006 14:49 ]

• evilpin0
mishien een oplossing (zit op werk): stel windows in voor performence en stel je pagefile in op 2gb.
las deze oplossing op een forum met iemand met precies hetzelfde probleem.
link: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/46796/?o=0

Verwijderd

Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem. Hij heeft wel maar een
X800pro als videokaart en 2gb geheugen en voor de rest dezelfde specs.
Hij kan alle spelletjes vlot spelen maar bf2 dus niet, in het begin gaat het vlot
en daarna begint het ook te schokken. Het eerst wat hij heeft gedaan is al 1 core
uitschakelen want bf2 kan volgens hem niet overweg met die 2cpu's. Ik zal hem
aanraden die pagefile is in te stellen en ik zal het result hier posten. Ben in
ieder geval al "blij" dat hij niet de enige is met het probleem. De reden waarom we
vermoeden dat het cpu related is , ligt aan het feit dat een andere kennis exact
dezelfde pc specs heeft maar ipv een X2 3800+ heeft ie een A64 3200+ single core.
En hij kan b2 dus wel perfect op high draaien en heeft nooit schokjes.

• evilpin0
Alleen mensen met een AMD x2 schijnen hier problemen mee te hebben, al werkt hij bij de meeste mensen gewoon goed of kunnen ze het simpel oplossing. Wij hebben de ergste variant van de bug vrees ik :(

las dat windows xp64 ook het kan oplossen

@Timtitanium vergeet niet tegen hem te zeggen dat die windows op performence mode moet proberen

[ Voor 28% gewijzigd door evilpin0 op 09-03-2006 15:29 ]

Verwijderd

Wat bedoel je met die performance mode ?

• evilpin0
system properties -> advance -> performence setting. althans ik neem aan dat de persoon die dit poste (in link paar post boven) dit bedoelt

Verwijderd

Heb je de dual core patch KB-896256 al geinstalleerd ????
Deze heeft bij mij alle dual core problemen opgelost (vooral met bf2 ) >:)

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Wat ik niet begrijp is waarom iemand met zo'n systeem gaat bezuinigen op het geheugen. Het is toch wel algemeen bekend dat een aantal games zoals FEAR en BF2 toch eigenlijk wel graag 2 gig lusten. En dan 2 gig kwaliteitsgeheugen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het probleem schijnt op te lossen te zijn door BF2 toe te wijzen aan 1 core in de Task Manager.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:32:
Heb je de dual core patch KB-896256 al geinstalleerd ????
Deze heeft bij mij alle dual core problemen opgelost (vooral met bf2 ) >:)
is de oplossing B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 08:50 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Wat je ook nog een kan proberen is je SWAP file eens wat opkrikken naar minimaal 3096MB misschien dat dat wat helpt.

Kijk maar eens als je BF2 opstrat in je Task Manager hoeveel die daar van slurpt.

En als je kan zou ik er ook 2GB in drukken. Aan je VGA kaart zou het wel niet liggen wat ik wel begrepen had bij BF2 is dat je kon aangeven of je 1 of 2 CPU`s wil gebruiken......?

• evilpin0
Het is opgelost, asus heeft gisteren een nieuw bios gereleased waarin het problem gefixed is. Voor de mensen waarbij die het nog steeds niet doet, probeer dus een bios update, mischien werkt het wel, heb meerdere oplossing gelezen voor dit probleem de een kon het oplossen met ze pagin file de andere door wat aanpassing in een bf2 config file, bij mij was dus me bios.

Bij mij was het dus vermoedelijk een conflict met de processor en een onderdeel van het moederbord, mishien de chipset, mishien het geheugen, i dont know. Ben blij dat ik ervan af ben :D

@Darth Malak
ik kon helaas maar tot 1500 euro met een credit card bestellen :(
dacht eerst dat het 2x1 gb was maar helaas had ik verkeerd gekeken :) moet zeggen dat geheugen verder erg goed presteert. Bf2 draait smooth met alles op high, 4x aa 1024x786 ,reso moet hoger want dan wordt het raken moeilijker :) Binnekort 1gb video geheugen tercompensatie :)

[ Voor 25% gewijzigd door evilpin0 op 10-03-2006 10:38 ]

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Goed om te horen dat het opgelost is! :)

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:33:
Het is opgelost, asus heeft gisteren een nieuw bios gereleased waarin het problem gefixed is. Voor de mensen waarbij die het nog steeds niet doet, probeer dus een bios update, mischien werkt het wel, heb meerdere oplossing gelezen voor dit probleem de een kon het oplossen met ze pagin file de andere door wat aanpassing in een bf2 config file, bij mij was dus me bios.

Bij mij was het dus vermoedelijk een conflict met de processor en een onderdeel van het moederbord, mishien de chipset, mishien het geheugen, i dont know. Ben blij dat ik ervan af ben :D

@Darth Malak
ik kon helaas maar tot 1500 euro met een credit card bestellen :(
dacht eerst dat het 2x1 gb was maar helaas had ik verkeerd gekeken :) moet zeggen dat geheugen verder erg goed presteert. Bf2 draait smooth met alles op high, 4x aa 1024x786 ,reso moet hoger want dan wordt het raken moeilijker :) Binnekort 1gb video geheugen tercompensatie :)
Met een X1900Xt mag je wel iets meer verwachten dan die 1024x786.....

• evilpin0
Het gaat mij meer om smooth gameplay en zoals ik al aangaf speel ik fps games liever op lagere resolutie en hoe lager de reso hoe groter de mannetjes, hoe meer kogels ik in ze kan pompen :) en zowiezo met 4x aa ziet het er allemaal strak uit. Spellen als morrowind 4 speel ik daarin tegen liever op de hoogste reso :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
evilpin0 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:02:
Het gaat mij meer om smooth gameplay en zoals ik al aangaf speel ik fps games liever op lagere resolutie en hoe lager de reso hoe groter de mannetjes, hoe meer kogels ik in ze kan pompen :)
Dat klopt dus niet, de mannetjes zijn even groot, alleen ze bestaan uit minder pixels. Als jij een hogere resolutie draait ga je daar vooral op de wat grotere afstanden voordeel uit halen denk ik.

Roomba E5 te koop

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Bij mij werkt het nog steeds niet :( en heb de laatste nieuwe bios gedownload van MSI.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
yoooo ik ben blij met dit topic ik heb dus ook net een nieuwe PC en wist me ook geen raad ik dacht hoe kan dat nou ik kreeg BF2 helemaal niet aan de praat al bij de intro liep die vast. Ik dacht laat ik nog even geen bios update doen omdat die zo instabiel was maar na dit hier te hebben gelezen direct gedaan en alles loopt perfect. Het heeft me alleen veel tijd gekost maar goed het werkt en dat is het belangrijkste alleen geluid op de A8r32-MVP doet soms een beetje raar soms lijkt het net als of het systeem wil crashen (aan het geluid te oren) maar dat doet die niet en bij Windows opstarten kapt die bij mij zo het Windows muziek je af. Dit heb ik alleen nog maar op hoofdtelefoon getest.
Pagina: 1