Toon posts:

welke laptop voor werken met autocad

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet een laptop hebben voor mijn werk, waar ik ook met autocad/mechanical desktop kan werken.
Veel van de laptops hebben zo'n mobile processor. Is deze wel snel genoeg om lekker mee te kunnen tekenen?
Op het werk, wordt meestal gebruik gemaakt van Dell laptops, maar ook deze hebben allemaal deze processor.

Eisen aan het systeem zijn de volgende:
- Groot sherm met hoge resolutie (liefst breedtbeeld)
- snelle harde schijf
- goede grafische kaart
- voldoende intern geheugen
- bluetooth
- wireless network

Iemand suggesties wat een goede configuratie + merk zou kunnen zijn zonder dat de kosten de pan uit reizen?

Al vast bedankt,
Joost

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:03

lier

MikroTik nerd

Joost,

Neem even contact op met Dell (als preferred supplier):

020 674 4849 (voor kleine ondernemeningen)

Daarnaast kan je ook nog even contact opnemen met HP (0800 266 7272) en Toshiba (0800 8674422).
Deel ook de uitkomsten van hun voorstellen met ons, zodat wij je (eventueel) met alternatieven kunnen voorzien.

Succes !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet gewoon een snelle laptop hebben met veel werkgeheugen, 1 GB is wel handig.

Je kan ook gewoon een acer nemen, dezen hebben goede configuraties voor niet al te hoge prijzen.

Als je dat ding alleen thuis gebruikt waar je hem op het lichtnet doet heb je geen mobile processor nodig, dan kan je ook gewoon een pentium processor nemen. Wil je ook op de accu werken dan moet je wel een mobile proc nemen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem de laptop ook regelmatig mee op reis, dus moet ook op de accu kunnen werken,
In principe is een levensduur van een uurtje of 4 a 5 genoeg.

Hoe zit dat nu precies met die mobile processoren? Als je op de netspanning werkt heb je dan meer rekencapaciteit / snelheid als dat je enkel op de accu werkt?

Het komt in principe niet veel voor dat ik autocad gebruik zonder netspanning, maar het komt wel voor.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Je kunt een laptop zelf configureren. Zo kan je instellen dat de processorsnelheid wordt geminimaliseerd als je op accu werkt, het scherm donkerder wordt enzovoorts. Je kan dit echter ook compleet uitschakelen. Uiteraard neemt je werktijd op de accu dan natuurlijk veel sneller af!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Als ik jou was zou ik voor een Dell gaan. Deze zijn namelijk goed te krijgen met een 17" scherm en een mega resolutie.

Betreft de cpu, deze is krachtig genoeg om mee te werken. Het mogen dan wel mobile cpu's zijn, maar ze presteren absoluut niet minder. Ook moet je niet echt letten op de MHz van cpu's. Een Pentium-M (centrino) van 1.6 GHz presteerd net zo goed als een P 4 van 2.8 GHz. Ook op de accu heb je de volle cpu tot je beschikking.

Qua schijven moet je vooral opletten dat er geen 4200 rpm schijf inzit, maar een 5400 of, nog beter, een 7200 rpm schijfje.

Ga ik bij Dell kijken heb je daar voor iets minder dan 2000 euro (inc btw inc verz k) een hele krachtige laptop samengesteld die voldoet aan al je eisen

Inspiron 9400

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (2*1.66 GHz)
1024 MB DDR II (533 MHz)
nVidia 7800 GO 256 MB
17 " 1920*1200 scherm
60 GB 7200 rpm schijf
bluetooth, wifi, lan
dvd rw

eventueel kun je er een tweede accu bijbestellen, zodat je onderweg ook 4-5 uur kunt werken

Nu met WP, PV, EV en PC

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Veel werkgeheugen is een pre... vooral als je veel met blocks of external refference werkt...

Ik raad aan om minimaal 1 gig werkgeheugen te nemen.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Verwijderd

Waarom doen er velen toch zo moeilijk als ze het over de specs van een autocad pc hebben. Dat draait echt overal op, ga maar eens in het gemiddelde studiebureau kijken. Daar gaan ze echt niet elke 2 jaar andere pc's kopen voor de volledige ontwerpafdeling. Je zal vaak zien dat daar nog OEM pc's van 5 jaar of ouder staan te draaien met autocad op.

Op een pentium III, 196 Mb ram (processor op zo een riser kaart in het mobo): Autocad 2000 zonder problemen, nu nog zelfs.

Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je met autocad gaat doen, maar het ik ben er bijna zeker van dat het merendeel die hier om een 'autocad pc' komt vragen nauwelijks 'zware en gecompliceerde' tekeningen zal maken.

Zolang het zowieso 2D blijft is alles goed genoeg. Voor 3D zijn alle huidige pc's meer dan goed genoeg. Easy as that :)

Beetje ram kan handig zijn, maar met 512Mb kom je ook al een heel eind. Mobile proc is zéker snel genoeg. Een grafische kaart maakt zelfs meestal niets uit. (tenzij misschien in heel specifieke toepassingen, dus alles van gpu is ook goed genoeg) Je kan dus met andere woorden "autocad'en" op een pc van 500€ ;)

Zorg wel voor een scherm met hoge resolutie, of een redelijk groot scherm. Het lukt ook goed genoeg op een 17" crt, maar ik heb dan ook geen enkel toolbar balkje in mijn beeld staan. (command line input)

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03
Heel toevallig ben/was ik ook opzoek naar een laptop om goed te kunnen autocad'en en 3d max'en. Ik had dell even gebelt en hun zeiden dat de dell Precion M70 word aangeraden door autodesk voor autocad enzo.

Ik heb de laptop in ieder geval besteld. 2 gig intern en die grafische kaart doet het uhm ook wel. Ik denk dat ik er wel te vreden over ga zijn.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:56
Dit is een leuk alternatief:

http://www.bit-tech.net/h...vidia_sli_notebook/1.html

De kosten rijzen wel de pan uit :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/rock_nvidia_sli_notebook/9.jpg

De bovenste laptop is trouwens één met een 17 inch scherm 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door cc12 op 09-03-2006 19:46 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:35:
Waarom doen er velen toch zo moeilijk als ze het over de specs van een autocad pc hebben. Dat draait echt overal op, ga maar eens in het gemiddelde studiebureau kijken. Daar gaan ze echt niet elke 2 jaar andere pc's kopen voor de volledige ontwerpafdeling. Je zal vaak zien dat daar nog OEM pc's van 5 jaar of ouder staan te draaien met autocad op.

Op een pentium III, 196 Mb ram (processor op zo een riser kaart in het mobo): Autocad 2000 zonder problemen, nu nog zelfs.

Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je met autocad gaat doen, maar het ik ben er bijna zeker van dat het merendeel die hier om een 'autocad pc' komt vragen nauwelijks 'zware en gecompliceerde' tekeningen zal maken.

Zolang het zowieso 2D blijft is alles goed genoeg. Voor 3D zijn alle huidige pc's meer dan goed genoeg. Easy as that :)

Beetje ram kan handig zijn, maar met 512Mb kom je ook al een heel eind. Mobile proc is zéker snel genoeg. Een grafische kaart maakt zelfs meestal niets uit. (tenzij misschien in heel specifieke toepassingen, dus alles van gpu is ook goed genoeg) Je kan dus met andere woorden "autocad'en" op een pc van 500€ ;)

Zorg wel voor een scherm met hoge resolutie, of een redelijk groot scherm. Het lukt ook goed genoeg op een 17" crt, maar ik heb dan ook geen enkel toolbar balkje in mijn beeld staan. (command line input)
Ik weet niet hoevaak jij met AutoCaD werkt, maar wat je hier schetst is niet geheel waar. Ikzelf werk vaak met AutoCaD en maak onder andere inrichtingsplannen, bestemmingsplannen, ontwerpen.. Meestal hele wijken.

Je hangt er een GBKN X-ref onder, maakt wat views aan, je hebt nogal wat vlakken, wat oppervlaktes berekend.. en voila, je Pentium III gaat er zeker wel moeite mee hebben.

Op jouw manier kan je ook "gamen" op een PC van 500 euro.. Zolang je maar niet alles mooi wilt hebben en de niewere spellen speelt..

Verder wordt de command line input steeds minder gebruikt, kijk maar AutoCaD 2006, de geruchten gaan zelfs dat hij er in 2007/2008 helaal uit is... Als je je icoontjes goed rangschikt, kan je veel sneller werken dan via de command line, altans dat vind ik dan ;) Dus een groot scherm is voor mij wel handig dus.

1gig ram is overigens ook wel aan te raden, want PDF plotjes maken van tekeningen die 1:1 5 A-0 kaarten beslaan, kan best lang duren en/of fout gaan met 512mb ram.. Simpelweg omdat het geheugen dan "op" is ;) Dus misschien zou het inderdaad handig zijn als de TS even schetst, wat hij moet gaan doen met AutoCaD.. :P

superB

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk wel veel met blocks, maar niet veel met externe references.

Meestal teken ik 2D, echter een enkele keer ook wel in 3D. In een tekening zitten vaak meerdere layouts met verschillende layouts.
Ik teken bijna alles in de bestaande layout van een gebouw. File formaat loopt uiteen van 1.5mb tot 15 mb. Maak gebruik van gemiddeld 30 verschillende layers.
Ik had zelf al besloten dat ik een breedtbeeld scherm wil hebben met hoog aantal pixels. 1900 x 1200 minimaal.
Wat ik teken is niet heel hoogstaand met hogere wiskunde, maar wel vaak groot qua oppervakte.
Gebouwgrootte vaak 100m x 250m en dan in mm getekend..

Heb gekeken naar deze setup van dell:
Inspiron 9400

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft Operating System Legitieme Windows® XP Professional, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Internal Keyboard - (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB NVIDIA® GeForce™ 7800 Go graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 60GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Overige Opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem Kabel en Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 9400 Silver N03942
Microsoft® Software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC No Subscribtion
Voeding AC Adapter 90W Power Cord
Foto's indelen en delen Corel® Photo Album™ 6 Starter Edition - Plus 60 dagen proefversie Premium Edition.
Fotobewerking Corel® Paint Shop Pro™ X Premium Edition - 60 dagen geldige proefversie
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Dell System Media Kit No Resource CD
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Operating System Backup & Recovery Legitieme Windows® XP Professional SP2 Backup Media
LCD Scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™

Zou dit voldoende zijn, of is een snellere processor aan te raden?

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Wij gebruiken hier op de zaak voor Autocad laptops de HP NW8240. Deze wordt standaard voorzien van 1 Gig geheugen, maar dat hebben we na een maand al uitgebreid naar 2 Gig. Sindsdien hoor ik de gebruikers niet meer klagen (over hun laptop dan)

Living the American Dream

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

theodouma schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:13:
Ga ik bij Dell kijken heb je daar voor iets minder dan 2000 euro (inc btw inc verz k) een hele krachtige laptop samengesteld die voldoet aan al je eisen

Inspiron 9400

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (2*1.66 GHz)
1024 MB DDR II (533 MHz)
nVidia 7800 GO 256 MB
17 " 1920*1200 scherm
60 GB 7200 rpm schijf
bluetooth, wifi, lan
dvd rw
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:55:

Heb gekeken naar deze setup van dell:
Inspiron 9400
[...]
Zou dit voldoende zijn, of is een snellere processor aan te raden?
zoals ik al eerder zei, die laptop is zeer geschikt voor jouw, die cpu is zeer krachtig (vergelijk het met twee pentium 4 cpu's van 3 GHz), de grafische kaart is één van de beste kaarten op de markt, er zit veel snel geheugen in, goede snelle HD, groot scherm enz...

Nu met WP, PV, EV en PC

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is deze niet iets dan? Lijkt mij aardig snel namelijk... Je kan tevens ook voor deze serie laptops een barebone nemen, zodat je zelf de laptop samen kan stellen naar jouw wensen.

Tevens heb ik zeer goede ervaringen met de winkel (Laptops4U.nl). Reageren altijd en ook best wel snel op mailtjes, bieden tevens ook goede en ook snelle service! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het volgende systeem samengesteld bij Dell.

Nou zit er een levertijd van 6 weken op en zo lang kan ik eigenlijk niet wachten.

Heeft er nog iemand een alternatief?

Gr Joost

Processor:
Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen:
1024MB 667 MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf:
80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive 51605
LCD Scherm:
17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
Grafische Kaart:
256MB NVIDIA® GeForce™ 7800 Go graphics card, PCI-Express x16
Optical Drives:
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Modem:
NL - Modem Kabel en Adapter