[JS] Client side script google analytics

Pagina: 1
Acties:

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017
Wij hebben op onze site google analytics draaien. Daarvoor word er een externe javascript file ge-include, welke nu niet bereikbaar is (http://www.google-analytics.com/urchin.js).

1e vraag, is deze voor iedereen nu onbereikbaar? Heb nergens nieuwsberichten kunnen vinden dat het eruit ligt..

2e en belangrijkste vraag: tenminste Internet explorer, firefox en safari blijven hangen op die include, omdat die niet binnen te halen is. Met als gevolg dat onze site onbereikbaar is. Klopt dit? Is hier een wordaround voor?

[ Voor 35% gewijzigd door ebas op 09-03-2006 10:27 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. De file is voor mij wel bereikbaar hoor :)

2. Er zijn meerdere mogelijkheden om hier omheen te werken. Je zou bijvoorbeeld met een try and catch je file in kunnen laden.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

crisp

Devver

Pixelated

Als je dergelijke externe scripts inlaadt, zorg dan dat je het na je eigen content doet ;)

Intentionally left blank

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017
Dus het klopt wel dat de browser hangt als ie geen extern script kan laden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 14:13

André

Analytics dude

Wij hebben meer dan 50 sites die op dit moment allemaal haperen door een weigerende Google Analytics.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
André schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:32:
Wij hebben meer dan 50 sites die op dit moment allemaal haperen door een weigerende Google Analytics.
Hier ook :'(
Zo zie je maar weer hoe afhankelijk je bent van derden op het moment dat het scheef gaat.

Ik heb het (tijdelijk) opgelost door de scripts uit te commenten. We proberen het vanavond wel weer terug te zetten...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En de optie van crisp dan, het script pas aan 't eind laden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:39:
En de optie van crisp dan, het script pas aan 't eind laden?
Dan nog blijft de pagina "laden" en IE komt dan (uiteindelijk) met een dikke JS error :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• André

André

Analytics dude

Dat is een optie die wij aan onze klanten adviseren maar niet overal overgenomen word. Het scheelt wel omdat een groot gedeelte van de pagina al geladen is voordat hij blijft hangen.

Eigenlijk zou de 'defer' optie op de script tag nu van pas komen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
André schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:42:

Eigenlijk zou de 'defer' optie op de script tag nu van pas komen.
Goeie. Werkt dat eigenlijk niet dan?

Over mij

• André

André

Analytics dude

Volgens mij hebben niet alle browsers dit op de juiste manier geimplementeerd. Zo uit mijn hoofd gaat alleen IE er goed mee om.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
André schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:14:
Volgens mij hebben niet alle browsers dit op de juiste manier geimplementeerd. Zo uit mijn hoofd gaat alleen IE er goed mee om.
Now there's a first :D

Over mij

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

het defer attribuut is niets anders dan een hint voor de useragent; het is puur aan de useragent om daar iets mee te doen of niet. De specificatie schrijft wat dat betreft ook niet voor wat een useragent ermee moet doen; in die zin kan je dus niet zeggen dat andere browsers het niet goed geimpelementeerd hebben :P

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nou ja, hoe duidelijk moet de hint zijn :P
When set, this boolean attribute provides a hint to the user agent that the script is not going to generate any document content (e.g., no "document.write" in javascript) and thus, the user agent can continue parsing and rendering.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Een hint is geen MUST of SHOULD ;)

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
jajajajajajajaja :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sterker nog: ik vind IE's implementatie eigenlijk helemaal niet logisch; die parsed scripts met het defer attribuut pas als de hele content geparsed is terwijl hij het ook simultaan zou kunnen parsen (=snelheidswinst).
Sommige mensen gebruiken defer voor IE ook als een soort alternatief voor onload, maar dat is in het kader van wat de specificatie erover zegt dus helemaal onverstandig ;)

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Aha, dat is idd een brakke implementatie. Ik dacht dat met het gebruik van defer het script simultaan geladen werd met de pagina, maar eigenlijk is het een soort van onbeforeonload.
Pagina: 1