gewicht hoef je je nit te veel druk over te maken, mijns inziens. Er zijn nu al zoveel koelers die boven de 500 gram komen en ik heb dit zelf nog nooit als probleem gezien. Meestal zitten deze koelers ook dusdanig goed vast dat hier geen probleem mee ontstaat.
Ben zelf een fanatieke lanner met een koeler van 900 gram.
Computer is nu zeker 10 maal meegeweest naar lans (o.a. campzone etc) nooit iets mis mee geweest. Moederborden kunnen gewoon veel zijwaartse kracht van proc gewicht hebben. hops computer op zn kant en in de auto raggen is nog altijd goed gegaan.
Gewicht alleen bepaald ook niet de druk op het mobo zelf natuurlijk.
Een lichte koeler die de massa zeer ver van het mobo heeft druk dmv kracht maal arm veel meer op het mobo als een "laag" liggend maar zwaardere koeler.
De thermaltake steekt niet erg ver uit en is echt een vette cooler.
Conclusie is dat dat je over gewicht je niet te veel druk moet maken.

Ook vind ik de koeler eigenlijk veel te duur voor zn prestaties maar das mijn id. (moet nog los een fan kopen ook)
Persoonlijk denk ik niet dat je die backplate gaat vinden hoor....
Btw natuurlijk kan de koeler erop als je dat probleem met die vage backplate op een andere manier oplost.... dit lijkt me alleen erg link aangezien er best wat van afhangt dat de koeler goed op zn plaats blijft zou ik er niet mee durven experimenteren.
Ook is het goed mogelijk dat niet alle versies van asrock dezelfde backplate hebben gebruikt en dat de probleem veroorzakende pushins pas in de nieuwere versies voorkomen.
[
Voor 28% gewijzigd door
hoeretoeter op 10-03-2006 01:45
]
Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.