[google] verschillende resultaten

Pagina: 1
Acties:

• harald.h.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Het is mij opgevallen dat als ik in Nederland bij google.de bepaalde zoektermen gebruik ik andere resultaten krijg als ik in Duitsland via google.de dezelfde zoektermen gebruik.

is dit normaal en zoja hoe komt dit?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Omdat de taal van je computer anders is waarschijnlijk. Verder heb je kans dat de updates van de index bijvoorbeeld eerder in duitsland doorgevoerd zijn dan in Nederland.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Ja, dit is normaal. Google localiseerd de resultaten gedeeltelijk, als jij in Nederland zit heb je niets aan bijv. Japanse resultaten, terwijl de meeste Japanners weer niets aan Nederlandse resultaten vinden. Dit heeft ook invloed op de algemene ranking :)

• harald.h.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
ik vind het toch vreemd
aangezien ik google.de de Duitse versie gebruik en aangeef dat in Duitse site's wil zoeken
dat als ik dan in bijvoorbeeld Münster iets zoek, dat ik in Nederland een ander resultaat krijg dan als ik in Duitsland op precies dezelfde wijze iets in Münster zou zoeken

ik ben bezig met de ranking van een site en dat is dan heel raar als ik hier via de statistieken zie dat ik hits krijg door het gebruik van bepaalde zoektermen en dan diezelfde resultaten in Duitsland laat doen er helemaal geen resultaat op komt