VGA Forceren (hardwarematig)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09
Hallo,

Ik wil mijn vga poort hardwarematig forceren, zodat ik de signalen door kan meten en evt kan verwerken.

Weet iemand hoe ik dat kan doen? Bijvoorbeeld door een signaal door te sturen naar een van de pins van de vga poort ofzo?

Alvast bedankt, Barry

Edit: Het gaat om een notebook, en de vga poort is dus de secundaire poort

[ Voor 13% gewijzigd door Barryvdh op 09-03-2006 10:54 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ben je niet bang voor rook uit je videokaart? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FaceDown
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Kun je niet opstarten met een monitor erop, en dan simpelweg de kabel eruit trekken? Volgens mij blijft het signaal gewoon erop staan.

Groetjes, FaceDown.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat wil je doen dan? Een grafische kaart is geen IO kaart waar je zomaar ff wat pinnen aan kunt zetten. Als je dat wil kun je beter een printerpoort nemen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
bij mijn weten geeft een vga kaart altijd signaal ?
want anders zouden al die non-plug en play schermen toch niet werken

Out of the box? What box? There is no box.

• Barryvdh
het opstarten met monitor werkt nie. als je de kabel eruit ragt dan springt de poort weer dicht.
het gaat btw om een laptop.
ik ben met een projectje bezig en wil gewoon de output van die poort meten. dus inschakelen en dan doormeten.

• Barryvdh
deepspace schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:23:
Wat wil je doen dan? Een grafische kaart is geen IO kaart waar je zomaar ff wat pinnen aan kunt zetten. Als je dat wil kun je beter een printerpoort nemen.
Ik wil het dus niet gebruiken als IO kaart, maar ik wil alleen de output signalen verwerken..
successor schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:29:
bij mijn weten geeft een vga kaart altijd signaal ?
Dat geldt toch niet voor een secundaire laptop poort? Want we hebben wel de vga poort doorgemeten van onze laptop maar die gaf geen signaal (met een multimeter)

Edit: Sorry voor 2x reageren, was de bedoeling dak het bericht aan zou passen ipv nieuw posten |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Barryvdh op 09-03-2006 20:45 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Je kan natuurlijk zelf een verloopstukje solderen zodat je aan de pinnen van het stekkertje kunt meten. Of je stript een VGA-kabel aan de stekkerzijde van de laptop.
[...]

Dat geldt toch niet voor een secundaire laptop poort? Want we hebben wel de vga poort doorgemeten van onze laptop maar die gaf geen signaal (met een multimeter)
Dat kan kloppen inderdaad. Op mijn laptop hoor je ook zo'n PnP geluidje als je een scherm aansluit of afkoppelt. Hij zal dat wel meten op een van de GND-pinnen ofzo. Ik kan met google niet echt iets vinden, maar ik vermoed dat je enkele van deze pinnen wel zou kunnen kortsluiten met een weerstandje ertussen ofzo.

[ Voor 61% gewijzigd door FaceDown op 09-03-2006 11:04 ]

Groetjes, FaceDown.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

kwestie van probe erin drukken en meten (en natuurlijk ff de externe VGA inschakelen op de PC).

Ik begrijp nog steeds niet WAT je dan wil gaan meten, maar goed...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon je monitorkabel open snijden. Dan kan je de monitor aan laten staan en ondertussen alle draadjes strippen en doormeten. :+

Of vind je dat zonde? ;)

Maar even serieus, als je nog een oude kabel/monitor overhebt kan je dat best proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2006 11:20 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb misschien wat gevonden

http://www.tkk.fi/Misc/El...facing.html#vga_nominitor

komt eropneer dat je pin 11 met pin 15 moet doorverbinden. Er wordt dan een monitor ID doorgegeven aan de VGAkaart.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Uit interesse.. wat wil je precies gaan meten?

• Barryvdh
Nou, het idee was om een soort Ambi-light te maken, zoiets als philips ook heeft. Dus op een of andere manier proberen uit te zoeken welke kleuren beetje overheersen en dan leds aansturen om soortgelijk effect te maken.. Geen idee of het beetje mogelijk is, maar daarom gaan we nou onderzoeken dus.

iig alvast bedankt voor de link, we zullen het morgen even proberen dan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mkleinman64 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:22:
Ik heb misschien wat gevonden

http://www.tkk.fi/Misc/El...facing.html#vga_nominitor

komt eropneer dat je pin 11 met pin 15 moet doorverbinden. Er wordt dan een monitor ID doorgegeven aan de VGAkaart.
15? Ik lees 5 ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:45

oshiro

Chill, dude.

DIY Ambilight howto?
Het schijnt nog best lastig te zijn :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

WHOOPS.

BLij dat ik dit topic eerst lees voordat ik zelf aan het experimenteren was geslagen ;) verkeerd gelezen idd :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:08
Zijn er niet twee pinnetjes op de VGA-connector die met elkaar verbonden moeten worden zodat de videokaart weet dat er een monitor aan hangt? :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Leuk idee zo'n DIY ambilight. In feite heb ik het al; ik projecteer met een beamer in een kamer met witte muren, dus die reflecteren al behoorlijk de kleuren die geprojecteerd worden. Da's eigenlijk hetzelfde principe.

Groetjes, FaceDown.

• Barryvdh
Ja maar een beamer is beetje buiten ons budget ;)

Pinnetje 5 en 11 met elkaar verbinden werkt niet (op de laptop waarop we het geprobeerd hebben iig)

Heeft iemand anders daar wel positieve ervaringen mee, of een andere oplossing?

• Barryvdh
Niemand?

• Barryvdh
Kick

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik zit met een soortgelijk probleem, mijn videokaart detecteert mijn psone lcd schermpje niet. Vanavond ga ik proberen of deze wel gedetecteerd wordt als pin 5 met 11 wordt verbonden en ik ga tussen pin 1 en ground een 75ohm weer stand zetten, tussen pin 2 en ground en tussen pin 3 en ground.

Dus vanavond weet ik meer...

edit:

Als je tussen pin 1 en ground, 2 en ground, 3 en ground 75 ohm weerstanden plaatst zal je videokaart denken dat er een scherm aan hangt en kun je de 2e monitor activeren.

[ Voor 49% gewijzigd door PSspike op 16-03-2006 09:17 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• Barryvdh
K, gaan we proberen.

Tnx voor de info alvast
Pagina: 1