Toon posts:

[isa 2004] vpn vanaf router werkt niet, vanaf pc wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een isa server staan en een draytek router.

achter de isa server staat de domein server.

Het ip van de isa server is 192.168.120.2 (nic naar draytek router) en 192.168.110.2 (nic naar lan)
Het ip van de domeinserver is 192.168.110.1 alle pc's vallen in de 192.168.110.0 range met subnet 255.255.255.0

Ik heb een draytek 2800VG router staan met een lan 2 lan mogelijkheid. Deze lan 2 lan werkt en mijn router krijgt een ip adres en de sessie is te zien binnen de isa server. Niks aan de zeis dus.
Probleem is dat ik geen ping of remote desktop of iets over die VPN verbinding krijg. Helemaal geen data.

Maar als ik vanaf een pc achter mijn router hier een VPN opzet (vanuit XP met PPTP) met alle ip adressen op auto, dan werkt alles perfect en kom ik overal bij.

Het lijkt mij een probleem met ip adressen ofzo binnen die router denk ik, maar er is nergens iets over te vinden en draytek werkt ook niet echt mee. Iemand heir ervaring mee?

Verwijderd

Als ik begrijp wat er in je (niet écht duidelijke...) startpost staat, dan krijg je als je je vigor lan2lan VPN laat bouwen naar je ISA bak geen netwerkverbinding? Of gaat er alleen geen data overhen? Weet ISA wel dat er een LAN aan die vigor zit, of denkt die dat je een remote user bent toevallig?

Als je hier hulp mee wilt moet je wel even een schematje gaan tekenen en wat IP gegevens gaan invullen want echt duidleijk is het niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk. daarom dit mooie paintschemaatje

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/befrankt2/foto/vpn.JPG

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee?

kom ik met een prachtig schemaatje...

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik begrijp niet helemaal wat jij nou wilt?
Je hebt met draytek een lan2lan (soort van VPN?) en daaroverheen wil je nog een keer een VPN starten?

Leg eerst een duidelijk uit wat je nou precies wilt. Dan kunnen we beter helpen.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draytek 2800VG router staan met een lan 2 lan mogelijkheid. Deze lan 2 lan werkt en mijn router krijgt een ip adres en de sessie is te zien binnen de isa server. Niks aan de zeis dus.
Probleem is dat ik geen ping of remote desktop of iets over die VPN verbinding krijg. Helemaal geen data.

Maar als ik vanaf een pc achter mijn router hier een VPN opzet (vanuit XP met PPTP) met alle ip adressen op auto, dan werkt alles perfect en kom ik overal bij.
ik wil via lan 2 lan alle systemen op het hoofdkantoor willen kunnen overnemen/benaderen, maar via de router lan2lan verbinding naar de isa server werkt het niet. Ik kom dan niet verder dan de isa server zelf of helemaal nergens (naar gelang de instellingen van de router)
om te testen heb ik vanuit windows xp zelf een vpn opgezet naar de isa server en dat werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog 231234 configuraties geprobeerd, maar ben er nog niet uit... iemand?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Je hebt wel een schema getekend maar legt verder niets uit over wat je geprobeerd hebt en beantwoord ook de gestelde vragen niet. Zoals eerder gezegd, ziet ISA je connectie wel als een site-to-site VPN en is je routeringstabel wel goed?

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
ok, de vpn connectie is actief als VPN client en niet als VPN Remote Site. Die heb ik wel aangemaakt en de IP adressen toegewezen. Waarom pakt 'ie 'm dan toch als VPN client?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:36:
ok, de vpn connectie is actief als VPN client en niet als VPN Remote Site. Die heb ik wel aangemaakt en de IP adressen toegewezen. Waarom pakt 'ie 'm dan toch als VPN client?
is dit omdat ie als PPTP verbinding maakt (dus vanaf 1 kant)?

Verwijderd

Topicstarter
[img]=http://img98.imageshack.us/img98/7425/routingtable7by.jpg[/img]

de routing table van de server... niemand hier enig verstand van routering? lijkt me toch sterk.
Pagina: 1