op het werk hebben we een licentie server voor een bepaald programma, waarbij er voor verschillende modules een licentie is.
voor het gebruik van het prgramma heb je eenn aantal van deze modules nodig, en we hebben licenties voor totaal 4 * het programma.
voor een aantal niet vaak gebruikte licenties hebben we slechts 1 of 2 licentie.
so far so good, maar de licentieserver is bepaald niet scheutig met informatie over wie nu precies welke licenties in gebruik heeft.
er is een hulpprogramma waarmee je de status van de licentieserver kunt opvragen.
nu heb ik een .cmd bestanje gemaakt die dat opslaat en toont in notepad.
het is nu verre van overzichtelijk, en een erg lang bestand.
ik wil dus dat bestand voor het bekijken zo bewerken dat het leesbaarder wordt, en overbodige tekst en lege regels worden verwijderd.
ik weet dat er bijv. onder linux tools zijn waarbij je zulke bewerkingen kunt doen ( maar hb daar geen ervaring mee) maar wij gebruiken windows 2003.
zijn erstandaard tools waarmee je txt bestanden kunt bewerken? zo niet welke kan ik dan wel gaan gebruiken?
of is het mogelijk om de bestanden op een of andere manier met excel te openen en dan daar iets te doen met macros oid?
hieronder volgt het begin het txt bestandje dat ik wil bewerken:
en op zijn minst wil ik dit verkorten tot het volgende:
het begin gaat over de licentieserver,
de hoofdletter woorden staan voor de licentie/modules.
de volgende regels geeft de informatie weer over de licenties die in gebruik zijn. 1 regel per licentie.
de format is niet helemaal bekend, maar ik denk dat dat zoiets als pc, gebruiker aanmeldingsnaam oid. daarna de versie van het programma dat de licentie op haalt, daarna de servernaam en de poortnummers voor de communicatie, en daarna van welke dag en tijd de licentie in gebruik is.
de informatie over de gebruikers mag daarbij nog ingekort worden tot alleen de gebruikersnaam, dag en tijd.
als iemand me hiermee op weg kan helpen, erg graag.
voor de toekomst zou ik dit nog willen aanpassen zodat de licenties gesorteerd weergegeven kunnen worden.
hiervoor zou dan de info in een database oid getopt moeten worden, en gesorteerd kunnen worden op gebruiker, licentie op alfabet, of licentie op gebruik.
maar dan ben ik nog weer een stap ingewikkelder bezig.
(ja, je begrijpt het. ik ben niet echt een "programeur/ ontwikkelaar" maar met een tool om die tekstfiles te ontdoen van lege en onnodige regels ben ik al een stuk geholpen.
voor het gebruik van het prgramma heb je eenn aantal van deze modules nodig, en we hebben licenties voor totaal 4 * het programma.
voor een aantal niet vaak gebruikte licenties hebben we slechts 1 of 2 licentie.
so far so good, maar de licentieserver is bepaald niet scheutig met informatie over wie nu precies welke licenties in gebruik heeft.
er is een hulpprogramma waarmee je de status van de licentieserver kunt opvragen.
nu heb ik een .cmd bestanje gemaakt die dat opslaat en toont in notepad.
het is nu verre van overzichtelijk, en een erg lang bestand.
ik wil dus dat bestand voor het bekijken zo bewerken dat het leesbaarder wordt, en overbodige tekst en lege regels worden verwijderd.
ik weet dat er bijv. onder linux tools zijn waarbij je zulke bewerkingen kunt doen ( maar hb daar geen ervaring mee) maar wij gebruiken windows 2003.
zijn erstandaard tools waarmee je txt bestanden kunt bewerken? zo niet welke kan ik dan wel gaan gebruiken?
of is het mogelijk om de bestanden op een of andere manier met excel te openen en dan daar iets te doen met macros oid?
hieronder volgt het begin het txt bestandje dat ik wil bewerken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| lmutil - Copyright (c) 1989-2004 by Macrovision Corporation. All rights reserved.
Flexible License Manager status on Thu 3/9/2006 09:30
[Detecting lmgrd processes...]
License server status: xxxxxx
License file(s) on xxxxxx:
xxxxx: license server UP (MASTER) v10.1
Vendor daemon status (xxx/xxx):
SCIA: UP v9.5
Feature usage info:
Users of ACTIVE_DOCUMENT: (Total of 4 licenses issued; Total of 2 licenses in use)
"ACTIVE_DOCUMENT" v1.0, vendor: SCIA
floating license
Gebruiker gebruike-1ph6v8 gebruike-1ph6v8 (v1.00) (xxx/xxx 14128), start Thu 3/9 8:45
et et et (v1.00) (xxx/xxx 15038), start Thu 3/9 9:29
Users of ASSEMBLED_CROSS_SECTION: (Total of 4 licenses issued; Total of 2 licenses in use)
"ASSEMBLED_CROSS_SECTION" v1.0, vendor: SCIA
floating license
Gebruiker gebruike-1ph6v8 gebruike-1ph6v8 (v1.00) (xxx/xxx 2228), start Thu 3/9 8:45
et et et (v1.00) (xxx/xxx 1134), start Thu 3/9 9:29
Users of CAD_MODEL: (Total of 4 licenses issued; Total of 2 licenses in use)
"CAD_MODEL" v1.0, vendor: SCIA
floating license
Gebruiker gebruike-1ph6v8 gebruike-1ph6v8 (v1.00) (xxx/xxx 8833), start Thu 3/9 8:45
et et et (v1.00) (xxx/xxx 953), start Thu 3/9 9:29 |
en op zijn minst wil ik dit verkorten tot het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| lmutil - Copyright (c) 1989-2004 by Macrovision Corporation. All rights reserved.
Flexible License Manager status on Thu 3/9/2006 09:30
License server status: xxxxxx
License file(s) on xxxxxx:
xxxxxx: license server UP (MASTER) v10.1
Vendor daemon status (xxx/xxx):
SCIA: UP v9.5
Feature usage info:
ACTIVE_DOCUMENT: (Total of 4 licenses issued; Total of 2 licenses in use)
Gebruiker gebruike-1ph6v8 gebruike-1ph6v8 (v1.00) (xxx/xxx 14128), start Thu 3/9 8:45
et et et (v1.00) (xxx/xxx 15038), start Thu 3/9 9:29
ASSEMBLED_CROSS_SECTION: (Total of 4 licenses issued; Total of 2 licenses in use)
Gebruiker gebruike-1ph6v8 gebruike-1ph6v8 (v1.00) (xxx/xxx 2228), start Thu 3/9 8:45
et et et (v1.00) (xxx/xxx 1134), start Thu 3/9 9:29
CAD_MODEL: (Total of 4 licenses issued; Total of 2 licenses in use)
Gebruiker gebruike-1ph6v8 gebruike-1ph6v8 (v1.00) (xxx/xxx 8833), start Thu 3/9 8:45
et et et (v1.00) (xxx/xxx 953), start Thu 3/9 9:29 |
het begin gaat over de licentieserver,
de hoofdletter woorden staan voor de licentie/modules.
de volgende regels geeft de informatie weer over de licenties die in gebruik zijn. 1 regel per licentie.
de format is niet helemaal bekend, maar ik denk dat dat zoiets als pc, gebruiker aanmeldingsnaam oid. daarna de versie van het programma dat de licentie op haalt, daarna de servernaam en de poortnummers voor de communicatie, en daarna van welke dag en tijd de licentie in gebruik is.
de informatie over de gebruikers mag daarbij nog ingekort worden tot alleen de gebruikersnaam, dag en tijd.
als iemand me hiermee op weg kan helpen, erg graag.
voor de toekomst zou ik dit nog willen aanpassen zodat de licenties gesorteerd weergegeven kunnen worden.
hiervoor zou dan de info in een database oid getopt moeten worden, en gesorteerd kunnen worden op gebruiker, licentie op alfabet, of licentie op gebruik.
maar dan ben ik nog weer een stap ingewikkelder bezig.
(ja, je begrijpt het. ik ben niet echt een "programeur/ ontwikkelaar" maar met een tool om die tekstfiles te ontdoen van lege en onnodige regels ben ik al een stuk geholpen.