Toon posts:

DVD-writers herkend in bios maar niet in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

zit hier met een ASUS A8N SLI Deluxe bordje. Daarop slechts 1 HD van 200GB via SATA (geen raid config).
Computer wil zijn xp niet meer opstarten, dus xp herinstalleerd, alles start goed op,blablabla

Probleem:
door herinstall van xp is hij z'n drivers kwijt, dus ik driver cd van asus erin, hij start niet auto op dacht ik, dus ik naar deze computer en naar verkenner, cd-drives zijn foetsie verdwenen.
es heropstarten --> ze staan herkend in bios.

Ondernomen dingetjes:
paar keer heropgestart
es loskoppelen, opstarten, terug afsluiten, terug aankoppelen, terug opstarten
es elke speler op een andere IDE kabel gezet, es geswitched
es afzonderlijk aangesloten.
Iedere keer no problems in bios, alleen maar in xp

via configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer eens bekeken, daar staan ze ook niet.

via apparaatbeheer zie ik vraagtekens staan bij IDE ATA/ATAPI-controllers, just bij die IDE kanalen die ik nodig heb, werk stuurprogramma bij, moet heropstarten, bij heropstart staan dezelfde vraagtekens er nog steeds

Ben teneinde raad, iemand die deze trieste gast kan helpen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 09:26 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn ze bij schijfbeheer wel te vinden?
Mieter ze anders eens uit je apparaatbeheer zodat hij ze opnieuw wil installeren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Nforce 4 bordje? Heb je de IDE-drivers van NVidia geinstalleerd? (schijnen brak te zijn)
Kies bij apparaat beheer eens voor "installatie ongedaan maken" bij alle apparaten met een vraagteken.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

De laatste drivers kan je downloaden van de nvidia website. Probeer die eerst te installeren. als dat niet werkt, moet je misschien toch opnieuw WinXp installeren. Er is wrs toch iets fout gegaan bij jouw herinstallatie. Heb je trouwens wel een schone install gedaan (formateren enzo)? Of is deze winxp gekopieerd van een andere schijf/pc?

Verwijderd

Topicstarter
visueuze circel, doordat mijn cd-rom niet herkend wordt, kan ik mijn ethernet driver niet installeren --> geen internet.

Ondertussen is alles ok,

ik hem op een andere pc mijn externe hd (usb) aangesloten, de asus cd volledig gekopieerd daarop en hd vervolgens op de te installeren pc gezet, usb 1.0 herkent hij wel perfect, drivers geïnstalleerd,

TIM