Radeon X1300 256MB op ECS moederbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Goedemorgen!

Ik heb gisteren onderdelen gehad voor een computer van het broertje van m'n vriendin. Computer geinstalleerd etc, geen probleem en loopt soepeltjes. Alleen dat ventje wilt dus ook spelletjes spelen etc.

Ik had dus een X1300 van Radeon besteld, en was ook meegekomen, echter als ik deze in het moederbord zet gebeurd er niets. Geen boot-piepje, geen beeld dat opkomt enzo. Het lampje van de CD-drive gaat ook knipperen en reageert niet als ik deze open wil doen. Zonder PCI-E kaart, knippert deze niet en gaat de CD-drive ook gewoon open.

Alleen de onboard grafische kaart is dus niet voldoende voor het spelen van spellen.

Specs:
ECS Elitegroup 761GX-M754 moederbord
AMD Sempron 2600+
512 MB DDR400 van TakeMS
Radeon X1300 256 MB Connect3D
WD 80GB Harddisk
Samsung DVD-brander (type is me even ontschoten)

Grafische kaart werkt goed op mijn MSI moederbord, dus de kaart zal niet kapot zijn.

Ik heb in de BIOS onder Advanced Setup Page de Aperture Size Select op 256MB gezet, de Share Memory Size staat nu dus even op 128MB, maar die moet dus eigelijk gedissabled zijn.
Bios reset helpt niets, zoeken op Google en hier op GoT heeft me weinig geholpen.

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn? Alvast bedankt :) !

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 00:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kan je in de bios niet de onboard disabelen :?

Misschien dat ie gewoon niet door wil booten met een extra kaart erin :) En misschien RTFM :? :+ :P

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

als het goe dis word onboard automatisch uitgeschakeld als er een andere graka word gevonden/ingeschakeld

• Bobje
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:57:
als het goed is word onboard automatisch uitgeschakeld als er een andere graka word gevonden/ingeschakeld
Inderdaad, de onboard graka wordt automatisch uitgeschakeld en kan niet handmatig worden gedaan. Bios al doorgespit, maar niets kunnen vinden.

Verwijderd

wat voor voeding heb je? merk/aantal watt

edit: mischien andere voeding proberen als het kan

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 09:01 ]

• Bobje
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:00:
wat voor voeding heb je? merk/aantal watt

edit: mischien andere voeding proberen als het kan
Nieuwe Codegen 400 Watt, denk niet dat dat het is.

Edit: Nee is het niet. Zelfde melding.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je de monitor aan je nieuwe of onboard videokaart? Als je hem meteen aan de nieuwe hangt zou ik hem eens aan de onboard hangen. Misschien geeft de bios wel een foutmelding die je niet kunt zien op de nieuwe kaart (omdat het niet de primaire kaart is). Der moet ergens een instelling zijn waarmee je aangeeft of je eerst van een PCI-E kaart wilt starten of van de onboard of andersom. Als het goed is kun je namelijk met beide videokaarten tegelijk werken. Althans dat werkt op mijn oude MSI 915G Combo moederbord, moet ook op de joune kunnen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 10-03-2006 08:58 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Bobje
Djoekie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:57:
Heb je de monitor aan je nieuwe of onboard videokaart? Als je hem meteen aan de nieuwe hangt zou ik hem eens aan de onboard hangen. Misschien geeft de bios wel een foutmelding die je niet kunt zien op de nieuwe kaart (omdat het niet de primaire kaart is). Der moet ergens een instelling zijn waarmee je aangeeft of je eerst van een PCI-E kaart wilt starten of van de onboard of andersom. Als het goed is kun je namelijk met beide videokaarten tegelijk werken. Althans dat werkt op mijn oude MSI 915G Combo moederbord, moet ook op de joune kunnen denk ik.
Bieden geprobeerd, maar ook dat helpt niet...

Iemand nog ideeen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

Thandor

SilverStreak

De X1300 werkt goed op jouw moederbord. Als jij een PCI-E kaart hebt, wat zijn dan de resultaten als je die in het ECS Elitegroup 761GX-M754 moederbord prikt ?

Misschien is het PCI-E slot niet helemaal lekker.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Bobje
Thandor schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:53:
De X1300 werkt goed op jouw moederbord. Als jij een PCI-E kaart hebt, wat zijn dan de resultaten als je die in het ECS Elitegroup 761GX-M754 moederbord prikt ?

Misschien is het PCI-E slot niet helemaal lekker.
Dan boot het systeem niet, ik heb geen andere PCI-Express kaart liggen om te testen of de PCI-Express port kapot is...

Maar die blijkt ook goed te zijn omdat gistron vaker dit probleem heeft meegemaakt. Moet ergens aan de instellingen van het moederbord zitten maar ik kom er niet uit.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21
Probeer eens een Bios Update
-Fixed System hang after flash ROM
-Fixed PCI-E ATI VGA card can't work
-Fixed system can't shut down in DOS mode
-Fixed system can't resume from S1 in Win98SE
-Support AMD K8 E4/E6 CPU

• Bobje
Dankjewel, maar ook dit mag het probleem niet verhelpen... :/.

• Bobje
Ordinair kickje B).

• Bobje
Nogmaals :|.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Boot je bordje wel met een PCI videokaartje?

En zo ja, als je PCI & PCI-E kaart samen plaatst? :)

Hier stond een dode link.

• Bobje
strandbal schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:21:
Boot je bordje wel met een PCI videokaartje?

En zo ja, als je PCI & PCI-E kaart samen plaatst? :)
Met PCI kaartje boot ie wel, maar met een PCI-E kaartje niet. Niet de X1300 zeg maar. Een Nvidia kaartje werkt wel probleemloos. Het ligt dus echt aan de ATI <-> ECS combinatie.

Verwijderd

Dus eeh, mobo terugruile?

Verwijderd

Zet kabel eens op de onboard video chipset. krijg je dan wel beeld. ga dan naar BIOS en kijk of je een optie: primary Video adapter hebt staan. zoja zet deze dan op PCI Express.

Ik neem aan dat de PCI E connector volledig in het moederbord zit (heb dit ook gehad als totaal nietswetend PC noobje dat mijn AGP Connector niet ver genoeg zat)

En dat je DVD Drives enzo niet werken met videokaart..dat lijkt toch erg op een voedingsprobleem. iets anders zou ik er niet bij kunnen bedenken.

Verwijderd

Ik denk dus dat je mobo denkt dat als je die PCI-E kaart er in drukt hij denkt dat er helemaal gee videokaart in zit!
Nou...je hebt dus een PCI kaart?!...Druk die er even in en zet dan in je bios iets met PCI-E aan zodat hij
PCI-E activeerd...Of de optie dat ie opstart met PCI-E (Beide?)..En disable onboard VGA!
Doe je pc uit en druk nu je PCI-E kaart er in...

Zou moeten werken denk ik???

P.S: Zit er op het mobo niet ergens een jumper waarmee je PCI-E moet enablen ofzo??? Of onboard VGA uit kan zetten???
Kijk eens in het mobo boekje anders!

Suc6!

Edit: OEPS!!! DOM!!! ik moet beter lezen!! sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 20:00 ]

• Bobje
Mensen, zoals hierboven heb ik gezegt dat het wel werkt met een nVidia PCI-E kaart, maar NIET met een ATI kaart. De PCI-E slot werkt gewoon, er is niets kapot, de VGA-kaart werkt ook gewoon. Alleen de combinatie ATI met ECS gaat dus niet samen.

Verwijderd

Bobje schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:56:
Mensen, zoals hierboven heb ik gezegt dat het wel werkt met een nVidia PCI-E kaart, maar NIET met een ATI kaart. De PCI-E slot werkt gewoon, er is niets kapot, de VGA-kaart werkt ook gewoon. Alleen de combinatie ATI met ECS gaat dus niet samen.
die kaart wordt dus niet ondersteunt...hmmm vreemd
Ik heb hier ook een ECS mobo, en die draait als een tierelier met een Ati Radeon X550

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lijkt me de oplossing vrij simpel. Of het moederbord omruilen, of een nvidia grafische kaart erin proppen ;)

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:02:
Lijkt me de oplossing vrij simpel. Of het moederbord omruilen, of een nvidia grafische kaart erin proppen ;)
Dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk!

Moederbord omruilen!! Krijgt ie later echt spijt van dat ie dat mobo heeft gekocht!!
Geloof me! (heb ook ECS troep :( )
Pagina: 1