Toon posts:

Probleem met draadloze modem (ZyXEL 660HW-61)

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wou ik eindelijk mijn nieuwe modem testen. Ik heb de ZyXEL 660HW-61. Ik doe exact wat er in de handleiding beschreven staat en maak alle hardware connecties. Maar als ik de modem aanzet kan deze blijkbaar niet 'booten' omdat het lampje van PWR/SYS blijft knipperen (in de handleiding staat dat de modem dan aan het rebooten is).

Wat er exact gebeurd: het lampje PWR/SYS knippert, dan flitsen alle 4 de LAN lampjes in oranje en dan flits het lampje van WLAN nog een keer heel snel. Ik heb de modem al enkele keren gereset, maar ook dit bracht geen veranderingen aan.

Verder heb ik ook de stroom en DSL kabels een tijdje uitgetrokken en even later terug geprobeerd en een keer zéér lang gewacht, maar ook dit alles resulteerde in niets dan een dode modem. Wat kan ik nu doen om dit toch wel heel vervelende voorval uit de weg te ruimen en mijn (nieuwe!) modem aan de praat te krijgen? :|

Alvast erg bedankt!

Verwijderd

Als het pwr/sys lampje zonder stoppen blijft knipperen istie kapot. Hij stopt dus helemaal nIEt met knipperen ?
Dan ff naar Tiscali bellen dus voor een nieuwe....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 08:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, stopt echt niet met knipperen. Heb hem zelfs deze nacht laten doen.

Btw: edpnet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:56:
Nee, stopt echt niet met knipperen. Heb hem zelfs deze nacht laten doen.

Btw: edpnet.
Dan moet je echt even bellen. Er is een mogelijkheid dat er in je router geen firmware zit.. Klinkt gek, maar het kAn.
Opper dat maar eens bij de helpdesk.
Je moet dan sowieso een andere krijgen.
(edpnet?)

Verwijderd

Begrijp het al. Edpnet is je provider ;-)
Belgie ? Zo te zien komt je Zyxel niet van je provider af (?)

Verwijderd

Hallo,

het zou inderdaad zeer goed kunnen dat je gewoon een hardware probleem hebt. Wat betreft de reset: hoe heb je deze precies gedaan ? Je zou nog het volgende kunnen proberen: druk de reset button in, haal de Zyxel van de stroom af, zet de stroom er weer op (terwijl je de reset button nog steeds ingedrukt hebt) en laat de Zyxel gedurende 30 seconden opstarten, of totdat de LED´s niet meer knipperen...

Verwijderd

Topicstarter
Die modem kon ik samen bij in mijn adsl pakket bestellen en aangezien ik toch een draadloze modem wou kopen was dit makkelijk meegenomen. De reset heb ik gewoon gedaan door met een tandenstoker het kleine knopje achteraan in te drukken. Ook heb ik dat een keer geprobeerd door dat knopje iets langer in te houden (+/- 7 sec) maar dus steeds zonder effect.

Bedankt voor de reacties, ik zal die aangepaste reset eens proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:01:
Die modem kon ik samen bij in mijn adsl pakket bestellen en aangezien ik toch een draadloze modem wou kopen was dit makkelijk meegenomen. De reset heb ik gewoon gedaan door met een tandenstoker het kleine knopje achteraan in te drukken. Ook heb ik dat een keer geprobeerd door dat knopje iets langer in te houden (+/- 7 sec) maar dus steeds zonder effect.

Bedankt voor de reacties, ik zal die aangepaste reset eens proberen.
Ik vrees dat die aangepaste reset echt niets gaat doen.
Zo te horen istie echt kapot. Dat van die firmware mag dan vreemd klinken, ik kan je verzekeren dat het een heel reeële optie is.
Mogelijk dat je helpdesk dat niet als zodanig herkent, maar als er geen firmware inzit kan hij nml. ook niet resetten en blijft hij knipperen. Ik weet van een aantal gevallen waar dat gebeurd is.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik gedaan heb was dus de modem resetten en daardoor is hij helemaal naar de haaien. Nu is er wel een zeer goede service bij mijn provider want ik krijg vandaag al een nieuwe en de tijd dat ik zonder internet zit krijg ik terugbetaald.

Bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Dit krijgt toch nog een staartje.

Gisteren was ik die modem zo beu dat ik hem vastnam en de stroom uittrok, reset, die "speciale" reset van hierboven, en veel variaties hierop en even later (ik gaf er zelfs geen aandacht meer aan) staat die modem klaar zonder te knipperen. Ik natuurlijk oververbaasd, maar hehe, hij werkt wel terug.

Van een vreemde herstelling gesproken. Ik had echt alles al geprobeerd. Zo zie je maar dat zoiets toch soms kan helpen.

Bye.
Pagina: 1