Ben bezig wegwijs te worden met schuldsaneringen, met name op gebied van het z.g.n. "Onderhands akkoord". Ik las in dit artikel op de website van Advocare (http://www.xs4all.nl/~advocare/mainindex.htm) het volgende;
ik heb een particulier faillissement gehad in 1998, een aantal schuldeisers zijn nadat het faillissent werd opgeheven in 1999 teruggekomen en is er verder met iedereen al lang geleden regelingen getroffen. Ik heb wel nog iets staan bij een instantie voor de somma van zo'n 17.000 euri maar die hebben zeer weinig tot niets meer van zich laten horen.. Ik wilde wel graag mijn naam nog enigsinds proberen te zuiveren doormiddel van het af te kopen, iemand nog suggesties? dat van slapende honden weet ik al... en ajb probeer vanuit een sociaal hart te denken... elk mens maakt zo nu en dan fouten, in mijn geval hele grote fouten.. maaja..
Vraag, begrijp ik hieruit dat als je b.v. tot een akkoord bent gekomen om 10% af te lossen van b.v. 17.000 euro, (dat is dan 1700 euro) en je kan het lenen bij familie, ben je dan los? ik bedoel, ben je dan weer vrijman en mag je dan weer verdienen of zit je dan nog steeds aan een minimum inkomen vast voor de komende 3 jaar?Onderhands of minnelijk akkoord
In de meeste gevallen vormt de zogenaamde minnelijke regeling het startpunt van een schuldsanering. Doel daarvan is een onderhands akkoord te sluiten tussen schuldeisers en schuldenaar over gedeeltelijke of volledige aflossing van de schulden. Om zo=n onderhands of minnelijk akkoord te bereiken kan een schuldenaar aankloppen bij een schuldhulpverlener. Deze helpt hem de situatie in kaart te brengen, te berekenen welk bedrag hij nodig heeft om van rond te komen en welk bedrag hij gedurende drie jaar kan opsparen voor aflossing. Hiervoor zijn beproefde standaardmethodes beschikbaar. Vervolgens krijgen de schuldeisers een voorstel. Vaak is dit een percentageaanbod tegen finale kwijting. De schuldeisers krijgen met andere woorden een deel van de vordering uitbetaald en schelden het restant dan kwijt. Aanvaarden ze dat voorstel, dan is sprake van een minnelijk akkoord. Als de schuldenaar de gemaakte afspraken nakomt, is hij na verloop van de overeengekomen looptijd schuldenvrij.
ik heb een particulier faillissement gehad in 1998, een aantal schuldeisers zijn nadat het faillissent werd opgeheven in 1999 teruggekomen en is er verder met iedereen al lang geleden regelingen getroffen. Ik heb wel nog iets staan bij een instantie voor de somma van zo'n 17.000 euri maar die hebben zeer weinig tot niets meer van zich laten horen.. Ik wilde wel graag mijn naam nog enigsinds proberen te zuiveren doormiddel van het af te kopen, iemand nog suggesties? dat van slapende honden weet ik al... en ajb probeer vanuit een sociaal hart te denken... elk mens maakt zo nu en dan fouten, in mijn geval hele grote fouten.. maaja..
Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)