Toon posts:

Asus A8N-SLI Premium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe bak in mekaar gezet met een vriend van me. Zoals de titel al verraad betreft het moederbord een Asus A8N-SLI Premium moederbord. Na alles aangesloten te hebben lijkt de bios hiervan ietwat instabiel te draaien. Daarom hebben de versie 1011 gedownload en gepoogd te installeren. We krijgen echter continue de fout "No Asus mainboard detected" (of iets in die geest, hij geeft aan dat er geen Asus moederbord gevonden wordt). In de bios wordt wel gewoon het juiste moederbord aangegeven. Onze hoop is echter dat een aantal kleine problemen door een update worden verholpen (het resetten van de secondary master/slave boot sequence, heb DVD-ROM als nummer 1 maar hij heeft de neiging deze als 2e neer te zetten en soms start de comp niet door).

Graag tips. Ik ben zelf een complete leek wat dit soort dingen betreft, de vriend van mij is hier een stuk beter in maar ook hij loopt hier vooralsnog op stuk. We hebben het flashen niet vanuit DOS kunnen proberen daar ik geen diskettestation in mijn comp heb zitten.

Nogmaals, alle hulp is welkom. Houdt er alsjeblieft rekening mee dat ik vrij weinig verstand heb van bios-acties (behalve wat simpele wijzigingen) dus zoveel mogelijk stap-voor-stap instructies waar mogelijk.

Mijn dank is groot! :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Kijk de changelogs van de verschillende biossen eens door. Worden jouw problemen daar genoemd? Dan toch maar een floppy drive lenen en flashen. Zo niet dan zal je de problemen ergens anders moeten zoeken zoals in slecht/goedkoop/incompatible geheugen of een voeding die onder de maat is.

Leesvoer:

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 14:00

nhanssen

QVL is non-tweakers

waarschijnlijk moet je eerst een versie voor 1011 flashen en dan gaat het pas via windows, was bij een van mijn asus boards althans...

dus eerst floppy helaas :|

[ Voor 11% gewijzigd door nhanssen op 09-03-2006 04:35 ]

Spec's PC

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
gisteren mijn bord geflashed van 1009 naar 1011.005 onder windows, geen probleem

als het niet lukt vanuit windows, zal je toch eens dos moeten proberen eventueel via usb floppy of zo

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Is het niet mogelijk om van usb stick te flashen ?

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 22:31
Toevallig een Creative X-Fi kaartje aangesloten?

Schijnt een conflict te zijn tussen de asus update software en de X-Fi drivers. Heb er zelf ook last van met mijn A8N32 mobo. AFUDOS (zie asus website) gebruiken schijnt de oplossing te zijn.
Pagina: 1