Toon posts:

WC advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Prescot P4-3.0Ghz overklokken en koelhouden met (waarschijnlijk) onderstaande onderdelen.
Mijn moederbord is een Asus P4P800 SE bordje met (4x512mb) Corsiar TwinXMS geheugen (2-2-2-5 @ 2-3-3-5).
Nu op 3.5Ghz loopt mijn cpu-temp behoorlijk op. Zodoende dat ik m.b.v. wc op +/- 45 graden (stressed) wil uitkomen.
Het wordt mijn eerste keer dat ik met wc in aanraking kom, dus aub "noob-taal" gebruiken. :)

Cpu-blok: Swiftech Storm - Universal Waterblock
Link: www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=04&ctg=32

Radiator: Zern F-FIN-Cu 2003
Link: www.1a-cooling-shop.de/shop/radiatoren-120.htm

Pomp : Laing DDC-Pumpe 12V Ultra AGB
Link: www.caseking.de/shop/cata..._284_815&products_id=3951

Slang : silecone- of tygon-slang (waar kan ik deze tygon ergens kopen? )

Ik zou graag jullie mening/advies willen horen over mijn selectie. Ik kies het liefst top-kwaliteit (geld speelt geen rol). Wel zijn er een paar beperkingen zoals dat ik maar ruimte heb voor 1 radiator en alles moet zeer compact zijn omdat het anders niet in m'n "Antec Midi Tower Sonata II Life Style" (met een 500W voeding) past. Een "externe" oplossing is geen optie voor mij, omdat ik deze pc elke week naar het werk neem om een paar uur te gamen met collega's van mij. :)
Nu weet ik niet of ik mijn chip (geheugen-controller) ook moet koelen, nu wordt deze gewoon passief gekoeld. En welke chipkoeler kunnen jullie mij dan (wanneer nodig) aanraden (ook i.v.m. de flow).
Welke slang-diameter raden jullie mij aan en waarom zijn er zoveel plastic "slangpilaren", is metaal niet beter ?

Het zijn wel wat vragen, maar ik hoop toch echt dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Cpu Blok
Als je de Swiftech Storm koopt moet je de Swiftech MCP655 kopen. Die zal beter zijn voor dat blok. Als het mogelijk is, moet je voor de Switech Apogee gaan icm met die pomp.

Radiator
Als je echt een goed koelende wil, dan zou je voor een Heatercore kunnen gaan van bv DangerDen. Andere goede keuzes zijn de Black Ice Extreme, Swiftech Radiatoren, etc etc

Pomp
Nix mis mee, maar maybe net te zwak voor de Storm. Zal beter presteren icm een Apogee.

Slangen
Tygon is the way to go!

Reservoir
Floppy bay of 5.25" bay res lijkt me het beste. Swiftech heeft ook de Swiftech MCP350 + Swiftech MC1000 res als totaal oplossing. Past in 1 5.25" bay als ik het goed is.

Check ook:

[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI[/rml]
http://www.overclockers.c...dex31.asp#WATER%20COOLING
http://www.procooling.com/

etc etc

Instagram / YouTube

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:39:
Radiator: Zern F-FIN-Cu 2003
Link: www.1a-cooling-shop.de/shop/radiatoren-120.htm

Slang : silecone- of tygon-slang (waar kan ik deze tygon ergens kopen? )
Moet je bij die radiateur ook niet nog een 120mm fan kopen? tering duits ook altijd :P

En die tygon slangen vind je hier. Is ook gelijk de standaard maat, van wat ik gehoord heb. Ben ook net bezig met waterkoeling ;)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Er bestaat ook zoiets als 1/2" Tygon zoals ik had in mn oude watercooling :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System.jpg

De Radiator op dit plaatje is dus een Heatercore.

Ah de goede oude tijd :)

Instagram / YouTube

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43

Zenix

BOE!

aramdin schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:12:
Cpu Blok
Als je de Swiftech Storm koopt moet je de Swiftech MCP655 kopen. Die zal beter zijn voor dat blok. Als het mogelijk is, moet je voor de Switech Apogee gaan icm met die pomp.

Radiator
Als je echt een goed koelende wil, dan zou je voor een Heatercore kunnen gaan van bv DangerDen. Andere goede keuzes zijn de Black Ice Extreme, Swiftech Radiatoren, etc etc

Pomp
Nix mis mee, maar maybe net te zwak voor de Storm. Zal beter presteren icm een Apogee.

Slangen
Tygon is the way to go!

Reservoir
Floppy bay of 5.25" bay res lijkt me het beste. Swiftech heeft ook de Swiftech MCP350 + Swiftech MC1000 res als totaal oplossing. Past in 1 5.25" bay als ik het goed is.

Check ook:

[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI[/rml]
http://www.overclockers.c...dex31.asp#WATER%20COOLING
http://www.procooling.com/

etc etc
Klopt helemaal alleen je kan beter voor storm gaan dan apogee

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 21:21
aramdin schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:14:
Er bestaat ook zoiets als 1/2" Tygon zoals ik had in mn oude watercooling :)

[afbeelding]

De Radiator op dit plaatje is dus een Heatercore.

Ah de goede oude tijd :)
de goede oude tijd Abit NF7-S :)

maar voor waterkoeling is veel goed, doet elkaar maar paar graden, zoals je maar niet de cheap ass setjes gaat denk ik dan maar altijd...

[ Voor 17% gewijzigd door Renumeration op 09-03-2006 20:14 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Die Heatercore ziet er machtig goed uit. Helaas kan ik die niet kwijt in m'n kast. :'(
Is het een noodzaak om een reservoir in de ring op te nemen of kan ik een extra lange verticaal geplaatse Tygon-slang ( +/- 40cm lang) als reservoir gebruiken ? Mijn kast is een miditower en in hoofdzaak wil ik alleen de processor koelen zodat ie niet te warm wordt.
Ik sta nog steeds open voor meer advies en tips. En wanneer mogelijk wilde ik m'n 12cm fan aan de achterzijde gebruiken om het koelblok te koelen. Dan heb ik namelijk 2 zaken al rond. Namelijk de airflow in de kast blijft goed en het koelblok wordt gekoeld.
Ik kan eventueel (maar liever niet) een dubbel koelblok in het zijpaneel (deurtje) van m'n kast plaatsen.
Nu ga ik een nieuw onderdelen-lijstje maken, zodat ik eventuele onderdelen kan combineren naargelang de ruimte die ik heb.
(Hoe is jullie ervaring met Duitse-shops ? )
Alvast bedankt voor de moeite. (Ik laat nog van mij horen, want waarschijnlijk heb ik nog een paar vragen.)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb zelf een WC set besteld bij www.aquacomputer.de. Goede service en ook zeer mooi spul!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Zenix schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:16:
[...]Klopt helemaal alleen je kan beter voor storm gaan dan apogee
Hoezo? Opzich is de prijs/prestatie van de apogee prima en icm die mcp350 een stuk beter dan de storm. Die pomp is volgens mij met een ingebouwd reservoir?
Zelfs in dat reservoir zit een mogelijkheid met een koppeling. Als je nou geen gedonder wil met in je kast het water toevoegen kan je bv op die extra koppeling een slang aansluiten die naar bovenaan je kast leid waar je een dangerden fillport monteert.

[ Voor 34% gewijzigd door Vandread op 10-03-2006 10:18 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43

Zenix

BOE!

Vandread schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:15:
[...]

Hoezo? Opzich is de prijs/prestatie van de apogee prima en icm die mcp350 een stuk beter dan de storm. Die pomp is volgens mij met een ingebouwd reservoir?
Zelfs in dat reservoir zit een mogelijkheid met een koppeling. Als je nou geen gedonder wil met in je kast het water toevoegen kan je bv op die extra koppeling een slang aansluiten die naar bovenaan je kast leid waar je een dangerden fillport monteert.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75873

Daarom.

• Vandread
Als MaxxxRacer heilig is bij jou zou je ook een Iwaki MDR20 moeten aanraden :X

En geef zelf eens een argument, of een voorbeeld van prestaties ipv een heel topic te posten... :)

(Kan je trouwens iets kleiner quoten, houd het overzichtelijker, of als de poster boven je spreekt gewoon niet quoten?)

[ Voor 90% gewijzigd door Vandread op 10-03-2006 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik toch ga voor de Swiftech Storm als cpu-koeler, omdat deze volgens een onafhankelijke tester beter is dan de Apogee. En omdat de Apogee in mijn ogen geen betere cpu-koelblok heeft dan andere "goede" blokjes. Dadelijk ga ik verder zoeken naar testgegevens van de door jullie aangegeven hardware.
Laat alle mogelijke tips/hints/advies maar komen. Het duurt waarschijnlijk toch +/- 3 weken voordat ik de Storm binnen heb.

• Vandread
Ik zou em ook kiezen hor :Y)
Pagina: 1