probleem skype

Pagina: 1
Acties:

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
In de searchfunctie kon ik geen oplossing vinden maar ik heb een probleem met skype.
Ik heb een webcam met ingebouwde microfoon. Wanneer ik over msn een videogesprek aanga met iemand anders werkt het perfect. Wanneer ik met skype een gesprek aan ga hoor ik de ander wel, maar hij of zij mij niet..
Heb al van alles geprobeerd. Iemand een oplossing?

Verwijderd

Hallo,

kijk in Skype even bij ´Tools´ --> ´Options´, en selecteer daar in de balk links ´Sound Devices´. Bij ´Audio Out´ staat er default ´Windows default device´, als dat zo is, kijk of jouw webcam in de drop-down box staat en selecteer deze dan.
Je zou ook nog kunnen kijken bij ´Start´--> ´Alle programma´s´--> ´Bureau-accessoires´ --> ´Entertainment´ --> ´Volumeregeling´ of daar een vakje ´Dempen´ aangevinkt is.
Wat is trouwens precies het merk/type van jouw webcam ?

• gertjan1985
Volgens mij heb ik dat ook al veranderd, maar dat hielp helaas niet.. Ik zit nu op school, dus kan ook niet zo snel zien wat voor type webcam het is... Kan het uberhaubt wel met een ingebouwde mic in de webcam skypen?

Greetz

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
Als het gewoon een audio device in Windows is moet het wel kunnen.
Is de microfoon aangesloten op de geluidskaart of is het een USB microfoon?
Als dat laatste het geval is zal het als een aparte audio device erbij staan.

• gertjan1985
het is een usb aansluiting.. En bij uitgaand geluid staat idd wel de webcam waar de microfoon in zit.. maar als ik die selecteer werkt het nog niet.. Heel vreemd!

• gertjan1985
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:04:
Hallo,

kijk in Skype even bij ´Tools´ --> ´Options´, en selecteer daar in de balk links ´Sound Devices´. Bij ´Audio Out´ staat er default ´Windows default device´, als dat zo is, kijk of jouw webcam in de drop-down box staat en selecteer deze dan.
Je zou ook nog kunnen kijken bij ´Start´--> ´Alle programma´s´--> ´Bureau-accessoires´ --> ´Entertainment´ --> ´Volumeregeling´ of daar een vakje ´Dempen´ aangevinkt is.
Wat is trouwens precies het merk/type van jouw webcam ?
Bij inkomend geluid staat mijn Logitech microfoon er wel bij.. maar bij uitstaand geluid staat alleen mijn geluidskaart en 'windows standaardapparaat' maar niet mijn microfoon.. Dat is erg vreemd!

Het geluid is ook niet gedempd, staat allemaal aan...

Het is een Logitech QuickCam met ingebouwde microfoon dus.. (usb)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:04:
...kijk in Skype even bij ´Tools´ --> ´Options´, en selecteer daar in de balk links ´Sound Devices´. Bij ´Audio Out´ staat er default ´Windows default device´, als dat zo is, kijk of jouw webcam in de drop-down box staat en selecteer deze dan.
...
Audio Out ? 8)7
Ik zou bij 'Audio In' kijken...
gertjan1985 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:26:
[...]

Bij inkomend geluid staat mijn Logitech microfoon er wel bij.. maar bij uitstaand geluid staat alleen mijn geluidskaart en 'windows standaardapparaat' maar niet mijn microfoon.. Dat is erg vreemd!
Dat is niet vreemd maar logisch. Het komt omdat je niet bij 'Audio Out' moet kijken maar naar 'Audio In'. Daar moet je de mic van je webcam selecteren.

Edit:
Dit is natuurlijk de enige echte manier om het aan het werk te krijgen. En erger nog: dit had je gemakkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Zelfs voor het posten van je laatste bericht heb je notabene nog de 'microfoon' in de lijst zien staan. Waarom heb je die niet gewoon uitgeprobeerd? :?

[ Voor 53% gewijzigd door remco_k op 09-03-2006 17:36 ]

Alles kan stuk.

• gertjan1985
remco_k schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:29:
[...]
Audio Out ? 8)7
Ik zou bij 'Audio In' kijken...

[...]

Dat is niet vreemd maar logisch. Het komt omdat je niet bij 'Audio Out' moet kijken maar naar 'Audio In'. Daar moet je de mic van je webcam selecteren.

jah erg logisch, goed onderbouwd ook!

Edit:
Dit is natuurlijk de enige echte manier om het aan het werk te krijgen. En erger nog: dit had je gemakkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Zelfs voor het posten van je laatste bericht heb je notabene nog de 'microfoon' in de lijst zien staan. Waarom heb je die niet gewoon uitgeprobeerd? :?
Misschien eerst vragen of ik dit nog niet geprobeerd had.. Ik had volgens mij al wel duidelijk gemaakt dat ik al van alles gedaan had om te proberen om het werkend te krijgen... Als ik em op microfoon zet bij audio in werkt het dus ook niet..

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

gertjan1985 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:43:
[...]
Misschien eerst vragen of ik dit nog niet geprobeerd had.. Ik had volgens mij al wel duidelijk gemaakt dat ik al van alles gedaan had om te proberen om het werkend te krijgen... Als ik em op microfoon zet bij audio in werkt het dus ook niet..
Toegegeven; was ietwat aan de hete kant.

Waarom vertel je dat niet gewoon in je startpost of elders dan? Jij hebt een probleem, dus wees duidelijk wat je dan wel en niet uit hebt geprobeerd.

Dit:
Is dan wel erg breed... Ik lees dat meestal als: die heeft nog niets uitgeprobeerd.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Hallo Gertjan,

ben je al verder gekomen ? Of werkt het inmiddels zelfs ?

• gertjan1985
remco_k schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:41:
[...]

Toegegeven; was ietwat aan de hete kant.

Waarom vertel je dat niet gewoon in je startpost of elders dan? Jij hebt een probleem, dus wees duidelijk wat je dan wel en niet uit hebt geprobeerd.

Dit:

[...]

Is dan wel erg breed... Ik lees dat meestal als: die heeft nog niets uitgeprobeerd.
Klopt wel.. Maar goed, tis me inmiddels gelukt.. ik was op die skype- site en daar stond een 1 of andere patch die je kon installeren als de combi webcam/mic niet werkte.. dat heb ik gedaan, en toen kreeg ik dus wel geluid! :)
Pagina: 1