Toon posts:

[XP] Pro loopt vast tijdens installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk moet deze vraag bij hardware en niet bij "Windows Operating Systems" mocht dat toch verkeerd zijn, dan mijn excuses hiervoor.

Ik probeer al een tijdje op mijn 2e computer win xp pro te installeren. Maar tijdens de installatie loopt hij vast en kan ik niets meer doen, behalve de computer opnieuw te starten ....en dan weer zonder succes.
Mijn werkwijze is zo: ik stop de boot cd van win xp pro in de cd-rom en ik start de computer opnieuw op. Dan gaat hij van de cd aflezen en kom ik bij een blauwe scherm met de melding dat hij bestanden gaat laden voor de verdere installatie. Als hij klaar is dan zou hij verder moeten gaan naar een blauwe scherm met de mededeling of ik verder wil gaan met de installatie (schijf formatteren in NTFS of fat32). Maar zover kom ik niet hij loopt gelijk vast zonder dat ik te zien krijgt wat ik hierboven heb omschreven.

Eerst dacht ik dat de harde schijf kapot was dus (niet zo slim maar had wel een nieuwe nodig) heb ik een nieuwe aangeschaft zonder de oude te testen, maar ook met deze nieuwe harde schijf krijg ik de zelfde probleem. Ik heb toen met een cd van Hiren's boot cd al mijn hardware gecontroleerd op fouten. Maar kon er geen fouten vinden.

Zelf heb ik via google diverse forums afgezocht of ik de zelfde probleem kon vinden. Helaas tot nu toe geen succes. Ook heb ik in de bios alles op fabrikant instellingen gezet maar dit werkte helaas ook niet.

Verwijderd

Wat zijn de systeemeigenschappen van de pc waar je Windows XP op wilt installeren?
En heb je je geheugen al getest met MEMTEST86?
Probeer dat dan eerst even.........

Download de tool van de Memtest site, pak het tooltje uit en zet het op diskette. Boot dan vanaf de diskette. De geheugentest gaat dan aan de gang. Het geheugen wordt grondig getest, en bij elke error/fout in je geheugen, wordt er een melding gegeven. :*)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo de deur uit om te werken. Specificatie komt dan vanavond. De geheugen had ik al met MEMTEST86 gecontroleerd, ook zonder fouten. (alle hardware getest zonder fouten)
op mijn moederbord brand ook een lampje.

Ik zal vanavond eens aan een maatje vragen of ik zijn windowsxp pro mag lenen.......
misschien is het probleem wel dat mijn WinXp cd beschadigd is?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29

Phreak

KTM SuperDuke

Je zou ook nog een andere cd/dvd speler kunnen proberen.
Misschien dat je drive defect is.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff duidelijk omschrijven wat ik gedaan heb tot nu toe. Ik heb alle hardware gecontroleerd met verschillende software Hiren's BootCD 7.9 (http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html).
CD-rom vervangen met een andere en de harde schijf tevens ook. Alle IDE kabels had ik al vervangen.

Ook heb ik een ander winXP pro (legaal) geleend bij een maatje en helaas werkte dit ook niet.
Ik heb ook inmiddels met een opstart diskette van win me geprobeerd de computer op te starten en dit werkte! alleen als ik dan fdisk intik en dan enter dan loopt hij weer vast!

Dit zijn de specificatie van mijn computer : AMD Duron, 1000,0 MHz.
Mainboard Model : QDIKinetiz 71/7b/7e
Mainboard chipset : via vt8363a kt133a
video kaart : AT Radeonve.
Hardeschijf : MAXTOR 80 gig
geheugen : 512 mb

Verwijderd

als je daadwerkelijk geheugen al hebt getest, de hdd en een andere dvdrom/cdrom kan het idd ook nog aan de cd liggen.

Of mischien je mobo/cpu die niet helemaal lekker is? alleen lastig natuurlijk om even te testen. en zoveel mogelijk hardware afkoppelen.

Verwijderd

Topicstarter
Idd maar ik geloof dat ik ergens een cpu heb liggen. misschien is dat het probleem wel. bedankt voor de reactie's. Als het gelukt is dan geef ik nog wel een gil.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer..... Ik heb eindelijk een fout melding gekregen (heb ik eindelijk wat aan).

Dit is de fout melding Driver irql_not_less-or-equal

stop 0x000000D1(0x00000012,0x0000000c0x00000000,0xF83808F7

Atapi.sys_addres F83808F7 Base at F837F000,Datestamp 41107b4d.

Nou heb ik hier gekeken (Windows XP en 2000 BSOD guide) en via google gekeken naar de melding Atapi.sys maar op verschillende website die ik dan tegen kom wordt er gesproken over het feit als je al windows op je computer hebt staan. En dat is bij mij niet het geval. Ik wil het juist installeren.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hangt de HD aan sata of aparte ide controller of raid of scsi, want vaak moet je dan de drivers voor deze bij de installatie toevoegen door op een gegeven moment op F6 te drukken. Precies deze foutmelding heb ik ook eens bij iemand gehad en dit was toen de oplossing.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat ga ik dan doen.....ben benieuwd of dat de oplossing is. de HD hangt aan een aparte ide controller. wel gek mocht dat het het probleem zijn geweest. Want het was een bestaande configuratie en ik had al voorheen al een paar keer windows XP er op gezet zonder de foutmelding.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je wellicht ook nog even je hardwarespecs willen geven? Dat helpt wel bij het verduidelijken van de situatie. Is de disk IDE of SATA?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de specificatie van mijn computer : AMD Duron, 1000,0 MHz.
Mainboard Model : QDIKinetiz 71/7b/7e
Mainboard chipset : via vt8363a kt133a
video kaart : AT Radeonve. DDR
Hardeschijf : MAXTOR 80 gig IDE
geheugen : 512 mb SD-RAM
CD-Rom :Tevion 32

Dit zijn de specifictaie hopelijk is dat voldoende?
anders moet je maar een gil geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een oude moederbord liggen met ongeveer de zelde specificatie en die heb ik er nou ingedaan. Want ik wist het niet meer! Nu installeerd hij winXP zonder fouten!

dus mensen bedankt voor de reactie's
Pagina: 1