Brom bij aansluiten pc op sub+speakers

Pagina: 1
Acties:

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik heb hier een zelfbouwsub staan met deze amp erin. Als ik mijn pc aansluit op de sub krijg ik alleen een harde brom. Ik heb verder 2 speakers aan de amp hangen en ik kan opmerken dat het stopkontakt waar de pc en sub aan hangen niet geaard is.

edit: ja ik heb de faq gelezen, nee ik heb geen tv/coax kabel aangesloten op mn pc :)
edit2: hij bromt ook als ik mn mo3 speler eraan hang, de brom is dan wel minder.

[ Voor 34% gewijzigd door _Stryker_ op 08-03-2006 23:08 ]

Verwijderd

het lijkt mij in eerste instantie een massa probleem van je signaal. Probeer eens de sub te verplaatsen naar een plek waar hij helemaal vrij staat van de 220 bronnen en sluit hem dan nog eens aan.

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik ga het vanavond ff proberen. Ik vind het ook zo vreemd dat ik helemaal geen muziek hoor, alleen een brom. In andere woorden het lijkt alsof er geen signaal binnenkomt (heb al een andere input kabel geprobeerd, ligt het niet aan)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
klopt het stekkertje wel? (stereo/mono)

Want als je bijvoorbeeld een 3.5 plugje half in een lineout propt dan gaat hij ook brommen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

bij geen geluid ga ik iets heel anders denken. dan is er waarschijnlijk iets mis in de versterker, los contact waarschijnlijk. (ik neem aan dat je gewoon de stereo input gebruikt). Bromt hij ook zonder kabel?
Check ff voor de zekerheid of de sub goed is aangesloten op de amp en of er toevallig geen (massa) kabeltje of eilandje op de print los licht

edit.
ik zie net dat het een klasse D versterker is. dit betekend dat ze nogal storingsgevoellig zijn. wanneer het niet simpel op te lossen is zou ik contact opnemen met de leverancier (vooral als dit nog binnen de garantie licht) klasse D versterkers zijn nlk vrij complex

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 20:19 ]