Ik heb het volgende systeem:
Processor: AMD Athlon 64 3700+, Socket 939, Boxed (@stock speed)
Geheugen 2x 512mb pc3200 (single chan)
Hd: 1x WD 80gb (p)ata
Moederbord: Asus A8N SLI mobo.
1x cd-rom, 1x dvd brander
Kast: Aopen 600B met 350 watt PSU (standaard meegeleverd)
(noot, deze is nie atx 2.0 ready, duz zit het mobo vast aan de psu via de 20-delige aansluiting)
Videokaart: Sapphire x800 GTO (256mb) PCI-E (@stock speed)
1x fan extra, 1x ccfl extra
Ik heb laatst mijn computer ge-upgrade met een nieuwe AMD proc, nieuwe gpu en en nieuwe mobo, verder geen problemen mee opzich,
Hiervoor heb ik altijd al deze kast met voeding gedraaid, maar nu ik net deze heb hou eigenlijk pas wat beter de voeding en de temps (gpu en proc) ff in de gaten om te kijken of alles wel juist loopt.
Mijn temps zijn goed te noemen, maar de 3,3 volt lijn loopt wel erg uit de hand *(meer dan 10% al)
(via zowel asus prob 2, als Ati tray tool krijg ik ong. het volgende)
Vcore 1.39-1.42 ongeveer.
3,3: tussen de 3,60 en 3,70 zelfs soms
5,0: weinig afwijking 5,05 bijna constant
12,0: tussen de 12,01 en 12,10 zo
(temps mobo, gpu, proc idle allemaal rond de 30 zo)
Nu lijkt iig de 3,3 echt grandioos af te wijken, is dit op te lossen door misschien een 20->24 aansluiting te kopen om te mobo via het 24 delige aansluiting van stroom te voorzien, of is dit systeem te zwaar (niet echt waarschijnlijk) of komt het door veroudering, zodat ik een nieuwe psu zal moeten kopen? Als dit zo is, dan zou ik graag wel gelijk een 400watt op zijn minst maar eigenlijk toch wel 450watt willen om beetje te zijn voorbereid op de toekomst.
Ik weet niet hoe de voedingslijnen eigenlijk waren met mijn vorige systeem omdat ik toen eigenlijk alleen de temps in de gaten hield. Owja, ik heb verder geen problemen met uitval, instabiliteit of iets van dergelijke aard.
Processor: AMD Athlon 64 3700+, Socket 939, Boxed (@stock speed)
Geheugen 2x 512mb pc3200 (single chan)
Hd: 1x WD 80gb (p)ata
Moederbord: Asus A8N SLI mobo.
1x cd-rom, 1x dvd brander
Kast: Aopen 600B met 350 watt PSU (standaard meegeleverd)
(noot, deze is nie atx 2.0 ready, duz zit het mobo vast aan de psu via de 20-delige aansluiting)
Videokaart: Sapphire x800 GTO (256mb) PCI-E (@stock speed)
1x fan extra, 1x ccfl extra
Ik heb laatst mijn computer ge-upgrade met een nieuwe AMD proc, nieuwe gpu en en nieuwe mobo, verder geen problemen mee opzich,
Hiervoor heb ik altijd al deze kast met voeding gedraaid, maar nu ik net deze heb hou eigenlijk pas wat beter de voeding en de temps (gpu en proc) ff in de gaten om te kijken of alles wel juist loopt.
Mijn temps zijn goed te noemen, maar de 3,3 volt lijn loopt wel erg uit de hand *(meer dan 10% al)
(via zowel asus prob 2, als Ati tray tool krijg ik ong. het volgende)
Vcore 1.39-1.42 ongeveer.
3,3: tussen de 3,60 en 3,70 zelfs soms
5,0: weinig afwijking 5,05 bijna constant
12,0: tussen de 12,01 en 12,10 zo
(temps mobo, gpu, proc idle allemaal rond de 30 zo)
Nu lijkt iig de 3,3 echt grandioos af te wijken, is dit op te lossen door misschien een 20->24 aansluiting te kopen om te mobo via het 24 delige aansluiting van stroom te voorzien, of is dit systeem te zwaar (niet echt waarschijnlijk) of komt het door veroudering, zodat ik een nieuwe psu zal moeten kopen? Als dit zo is, dan zou ik graag wel gelijk een 400watt op zijn minst maar eigenlijk toch wel 450watt willen om beetje te zijn voorbereid op de toekomst.
Ik weet niet hoe de voedingslijnen eigenlijk waren met mijn vorige systeem omdat ik toen eigenlijk alleen de temps in de gaten hield. Owja, ik heb verder geen problemen met uitval, instabiliteit of iets van dergelijke aard.