Toon posts:

dell inspiron 1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn studie ict beheerder mbo (vind ik) een laptop nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.cps365.com/uploadfiles/images/20050830-0000014315.jpg

Geval:
nu was ik aan het kijken, en mijn voorkeur ligt bij fujitsu-siemens maar die zijn een stuk duurder. en daar heb ik het geld niet voor over. Dus ging ik verder kijken en kwam uit bij Dell, daar stond een laptop van slechts 449 euro! :o . das natuurlijk helemaal goedkoop.

Uitleg:
deze dell dimension 1300 te nemen, aanpassen met i.p.v. 1x 256MB 1x 512 i.v.m. later uitbreiden tot 1GB, en dan de 4 cells door een 6 cells accu te vervangen. zelf denk ik nog aan 60 i.p.v. 40GB. of dvd-r/w i.p.v. combo drive.

probleem:
als ik op configureer druk wordt de prijs van 449 vervangen door een prijs van 580, maar staat er wel dat je 130 korting krijgt! (is dit dus het zelfde?ja tog?) en welke uitbreidingen zou ik dan nog beter kunnen toevoegen?

budget:
ook niet geheel onbelangrijk, denk aan de 500-600. indien er hiervoor nog een ander laptop is te krijgen, hoor ik het graag.

eisen:
sterke behuizing!!!
512MB Ram
wireless lan, 802.11b/g
40Gb 5400RPM
redelijke accuduur van minimaal 1,5 uur. en dan wel een kwaliteits-accu.

alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 23:03 ]

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:06
90 Dagen Collect & Return service [minderprijs € 130,90]
Basic: 1 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning [minderprijs € 71,40]
Basic: 3 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning [Inbegrepen in prijs]
Standard: 3 Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course [meerprijs € 95,20 of € 3/maand1]

Die eerste, daar gaat die 130,90 vanaf :)

Verwijderd

Topicstarter
SyphOn schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:39:
90 Dagen Collect & Return service [minderprijs € 130,90]
Basic: 1 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning [minderprijs € 71,40]
Basic: 3 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning [Inbegrepen in prijs]
Standard: 3 Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course [meerprijs € 95,20 of € 3/maand1]

Die eerste, daar gaat die 130,90 vanaf :)
maar als ik op de "startpagina" van dell kijk zie ik toch echt een prijs van "slechts" € 449,00

kijk maar hier

edit: ik zie het al, als je die andere (mindere) garantie neemt, dan gaat er 130 euro vanaf! :+ . goed gelezen weer dus. ;) heeft er iemand nog tips wat ik echt MOET doen/het slimste is? Of andere voorstellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 23:06 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
belletje met Dell wil ook wel eens mooie prijsjes opleveren hoor bmwmaster :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hou er wel rekening mee dat het gare systemen zijn. Het plastic is teleurstellend, het scherm is zowat buigbaar met 2 pinken en alles aan het systeem voelt goedkoop aan. Het plastic is zeer dun en voelt dus allemaal wat slapjes aan.

Maar wel zeer goedkoop ja. Niet kopen met 90 dagen garantie, daar kan je spijt van krijgen. Aan de andere kant is 90 dagen in Nederland niet toegestaan dus als je het wel doet en je krijgt problemen zijn ze gewoon verplicht je te helpen, hou er wel rekening mee dat je na die 90 dagen behoorlijk moeilijk moet doen (lastige klant) voordat je geholpen wordt. Er zijn wat kleine probleempjes met dit systeem waardoor de harddisk en de cd speler niet altijd werken bij aflevering. Dat is omdat je drives hard moet aanduwen terwijl je ze in het systeem vastschroeft. Verder ken ik geen known issues van het systeem omdat het maar een paar maanden oud was toen ik weg ging bij Dell :)

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:35:
Hou er wel rekening mee dat het gare systemen zijn. Het plastic is teleurstellend, het scherm is zowat buigbaar met 2 pinken en alles aan het systeem voelt goedkoop aan. Het plastic is zeer dun en voelt dus allemaal wat slapjes aan.

Maar wel zeer goedkoop ja. Niet kopen met 90 dagen garantie, daar kan je spijt van krijgen. Aan de andere kant is 90 dagen in Nederland niet toegestaan dus als je het wel doet en je krijgt problemen zijn ze gewoon verplicht je te helpen, hou er wel rekening mee dat je na die 90 dagen behoorlijk moeilijk moet doen (lastige klant) voordat je geholpen wordt. Er zijn wat kleine probleempjes met dit systeem waardoor de harddisk en de cd speler niet altijd werken bij aflevering. Dat is omdat je drives hard moet aanduwen terwijl je ze in het systeem vastschroeft. Verder ken ik geen known issues van het systeem omdat het maar een paar maanden oud was toen ik weg ging bij Dell :)
okey...! niet doen dus, ik dacht gewoon ff een lekker goedkoop laptoppje. maar hij moet wel stevig zijn! hartstikke bedankt voor deze info _/-\o_ , en mij hoor je niet meer over deze dell!

heeft er mischien iemand anders een idee voor een laptop van ongeveer 500-600 euro. en dan absoluut GEEN compaQ.(genoeg drama meegemaakt :o )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 11:18 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Voor dat geld wat je noemt heb je sowieso weinig keuze laat staan als je ook nog eens eisen gaat stellen. Ik zou gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Bij Mediamarkt hebben ze wel eens laptops voor 600 Euro in de aanbieding. Laatst nog een Fujitsu Siemens.

Zelf zat ik met hetzelfde probleem als jouw een half jaar geleden. Ik wilde een goede, stevige laptop maar mijn budget was maar 650 Euro. Ik heb toen maar naar tweedehandse laptops gekeken op internet en heb toen een Thinkpad T41 gevonden voor 625 Euro. Ze waren eigenlijk nog nooit gebruikt bij het betreffende bedrijf en hadden een jaar lang op de plank gelegen, dus eigenlijk niet eens tweedehands. Heb er flink veel plezier van nu. Dus zoekt en gij zult vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
_Jona_ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:30:
Voor dat geld wat je noemt heb je sowieso weinig keuze laat staan als je ook nog eens eisen gaat stellen. Ik zou gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Bij Mediamarkt hebben ze wel eens laptops voor 600 Euro in de aanbieding. Laatst nog een Fujitsu Siemens.

Zelf zat ik met hetzelfde probleem als jouw een half jaar geleden. Ik wilde een goede, stevige laptop maar mijn budget was maar 650 Euro. Ik heb toen maar naar tweedehandse laptops gekeken op internet en heb toen een Thinkpad T41 gevonden voor 625 Euro. Ze waren eigenlijk nog nooit gebruikt bij het betreffende bedrijf en hadden een jaar lang op de plank gelegen, dus eigenlijk niet eens tweedehands. Heb er flink veel plezier van nu. Dus zoekt en gij zult vinden ;)
ja die van FS had ik gezien ja, helaas is die actie voorbij :'( ! (toch?)

Verwijderd

Een nieuwe laptop, voor 500-600 euro, zal nooit goeie kwaliteit zijn.
Geef dan gewoon ietsje meer uit, want 700-800 euro is toch echt wel een minimum als je iets degelijk wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:58:
Een nieuwe laptop, voor 500-600 euro, zal nooit goeie kwaliteit zijn.
Geef dan gewoon ietsje meer uit, want 700-800 euro is toch echt wel een minimum als je iets degelijk wil hebben.
nouja...die FS bij mediamarkt. heeft toevallig iemand bij mij op school, en dat is zoals FS kennende top! kwaliteit hoor. Dus het KAN dus wel.... ;) >:)
Pagina: 1