[DC++] Active mode werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:04
Na jaren lang genoten te hebben van de Active Mode functie van dc++, doettie het vandaag niet meer. Ik heb windows Xp Home onlangs opnieuw geinstalleerd met alle updates erbij. Ook dc++ staat er weer op en naar mijn mening goed ingesteld.
Ik kreeg van mijn sweex modem router annex a, opnieuw het ipadres 10.0.0.7
Bij Virtual server heb ik 412tcp en 412 udp door gestuurd naar bovenstaand adres. Ook verschillende poorten maken geen verschil.
Bij dc++ heb ik mijn adsl ip adres ingevuld: 62.166.5.** en bij poorten 700 / 710 of 412/412 .
beide instellingen werken niet.

Zoeken in pasive mode kan natuurlijk wel, maar dat zuigt. Wie weet wat ik nu over het hoofd zie, of waarom het niet werkt.

Ik heb ook al geprobeerd de NAT functies van mn router te veranderen zonder effect.

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 07:56
Heeft altijd met de firewall te maken. Veel firewalls zijn moeilijk/niet in te stellen om gebruik te maken van de active mode.

• Opperhoof
ja, zou kunnen. Maar ik heb naar mijn weten de windows firewall uitgeschakeld, en de Bitdefender software verwijderd... ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 17:37
windows firewall kun je gewoon aanlaten, alleen dc++ moet je wel vrij geven.(geloof toevoegen)

gewone firewall dc++ vrijgeven voor tcp en udp

kun je wel zoeken in de hub, indien niet, dan is udp geblokkeerd

probeer in de modem/router om dmz te doen, indien het nu werkt weet je zeker dat het de modem is.
maar laat dit niet staan, dit is voordelig voor een hacker.

bij dc++ ip ingeven, poort nummer 412 of 1412(?) en active
Bij de nieuwe versie zit ook UPnP, dan zoekt hij automatisch
naar een verbinding(moet wel in windows aan staan, staat standaard aan, kan wel zijn dat
een firewall dit blokkeert)

kijk anders hier
http://www.dcpp.net/faq/i...kel&cat=7&id=1&artlang=en

• Opperhoof
Het ligt aan de computer en niet aan het modem/router. Op een andere computer doetie het namelijk prima in active mode.

De windows firewall aan/uit zetten heeft geen effect. Bitdefender herinstalleren en firewall aan/uit zetten heeft geen zin. Opnieuw verwijderen heeft ook geen zin.

wat kan het zijn?

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
jan99999 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 03:25:
windows firewall kun je gewoon aanlaten, alleen dc++ moet je wel vrij geven.(geloof toevoegen)

gewone firewall dc++ vrijgeven voor tcp en udp

kun je wel zoeken in de hub, indien niet, dan is udp geblokkeerd

probeer in de modem/router om dmz te doen, indien het nu werkt weet je zeker dat het de modem is.
maar laat dit niet staan, dit is voordelig voor een hacker.

bij dc++ ip ingeven, poort nummer 412 of 1412(?) en active
Bij de nieuwe versie zit ook UPnP, dan zoekt hij automatisch
naar een verbinding(moet wel in windows aan staan, staat standaard aan, kan wel zijn dat
een firewall dit blokkeert)

kijk anders hier
http://www.dcpp.net/faq/i...kel&cat=7&id=1&artlang=en
misschien offtopic maar upnp zat er bij de oude versie ook al in, via advanced

Verwijderd

Welke versie van DC++ gebruik je? De nieuwere versies hebben UPnP. Misschien dat je die setting per ongeluk aan hebt staan, terwijl je router het niet ondersteunt.

• Opperhoof
Nee, het ligt aan windows. Iets blokkeerd alle poorten hierzo op de computer. Ik heb netjes de poorten in mn router geforward maar uTorrent heeft de functie om te checken of de poort geforward is. En geen van de poorten, tcp/udp werkt.

de windows firewall staat dus ook al uit. Wat blokkeerd mijn poorten nou?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check dus de tips in [rml][ XP] Windows blokkeert alle poorten[/rml] nog even :)
offtopic:
Als je denkt dat het topic beter ergens anders tot zijn recht komt, vraag het dan even via topicreport ipv. een tweede topic te openen. Scheelt weer forumvervuiling :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1